Výkon vs počasí??
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výkon vs počasí??
Zdravím Vás,
Mám zajímavý postřeh u své O1 81kw. Už nějakou dobu sleduji výkyvy ve výkonu zřejmě v závislosti na počasí. Po ránu cca okolo 7:30 ráno a večer okolo 22:00 hod kdy je chladněji a zřejmě i větší vlhkost vzdychu tak auto jede skvěle při akceleraci rovnoměrně zrychluje a i průměrná spotřeba je kolem 4,5 l /100 km mimo město (cesta do práce) prostě bez problémů. To samé v zimě (což jsem nechápal) a když je zataženo.
Avšak během dne a při popojíždění po městě a následném opuštění města (cesta z práce) a v horku auto nechce jet sešlápnete plynový pedál a nic akcelerace je 3x pomalejší než v opačném případě spotřeba kolem 6l/100 km prostě hrůza. V servisu nikdo na toto nechce slyšet, VAG vše ok.
Nevím co to je a čím to je a vadí mi to. Máte někdo nějaké řešení?
Díky Tom
Mám zajímavý postřeh u své O1 81kw. Už nějakou dobu sleduji výkyvy ve výkonu zřejmě v závislosti na počasí. Po ránu cca okolo 7:30 ráno a večer okolo 22:00 hod kdy je chladněji a zřejmě i větší vlhkost vzdychu tak auto jede skvěle při akceleraci rovnoměrně zrychluje a i průměrná spotřeba je kolem 4,5 l /100 km mimo město (cesta do práce) prostě bez problémů. To samé v zimě (což jsem nechápal) a když je zataženo.
Avšak během dne a při popojíždění po městě a následném opuštění města (cesta z práce) a v horku auto nechce jet sešlápnete plynový pedál a nic akcelerace je 3x pomalejší než v opačném případě spotřeba kolem 6l/100 km prostě hrůza. V servisu nikdo na toto nechce slyšet, VAG vše ok.
Nevím co to je a čím to je a vadí mi to. Máte někdo nějaké řešení?
Díky Tom
O1 ASV 01 chip 110kW
Dával jsem to na VAG asi před měsícem a bylo to ráno, takže samozřejměkasec píše:Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím.
nezjistili a navíc jsem u toho nebyl, takže ani nevím jestli s tím autem vůbec jeli, mechanik mi dal jen papir z výpisem z řídící jednotky kde nebyla žádná závada a dál se se mnou nebavil. zaplatil jsem 1200 Kč.

O1 ASV 01 chip 110kW
stači se podivat na teplotu nasávaného vzduchu , když je chladno má tak kolem 25C když vedro leze přes 60C, po chipu samozdřejmě i dál, nejhorší je popojíždění v kolonách na rozpálenym asfaltu, octa I má malej IC, to třeba octa II už ma docela slušnej IC a navic když se to už trochu ohřeje a stoji se namístě tak běžej oba větráky co chladěj všechny chladiče včetně IC
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp


Re: Výkon vs počasí??
To že vlhkost podporuje spalování je známá věc, ale že by to bylo až tak markantní to ani náhodou a že by ta teplota vzduchu zase o tolik ochlazovala vzduch v IC se mi taky nezdá.
Zkus jinou váhu vzduchu, jestli náhodou není chycená.
Nebo ještě jedna věc, nemáš náhodou Climatronic? Zapnutej na AUTO?
Zkus jinou váhu vzduchu, jestli náhodou není chycená.
Nebo ještě jedna věc, nemáš náhodou Climatronic? Zapnutej na AUTO?
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

No je potřeba to dát na VAG, nechat to projet a změřit množství vzduchu a plnící tlak. A určitě to projet odpoledne.tom4550 píše:Dával jsem to na VAG asi před měsícem a bylo to ráno, takže samozřejměkasec píše:Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím.
nezjistili a navíc jsem u toho nebyl, takže ani nevím jestli s tím autem vůbec jeli, mechanik mi dal jen papir z výpisem z řídící jednotky kde nebyla žádná závada a dál se se mnou nebavil. zaplatil jsem 1200 Kč.
Škoda Octavia 1,9TDi 81 kW r.v.1998 najeto 170 tis. km
Re: Výkon vs počasí??
Climatronic mam na autoKornout píše:To že vlhkost podporuje spalování je známá věc, ale že by to bylo až tak markantní to ani náhodou a že by ta teplota vzduchu zase o tolik ochlazovala vzduch v IC se mi taky nezdá.
Zkus jinou váhu vzduchu, jestli náhodou není chycená.
Nebo ještě jedna věc, nemáš náhodou Climatronic? Zapnutej na AUTO?

O1 ASV 01 chip 110kW
jestli to chápu dobře tak mám po nich chtít vypsat tyto dvě hodnoty? a kdo zhodnotí zda jsou v pořádku?kasec píše:No je potřeba to dát na VAG, nechat to projet a změřit množství vzduchu a plnící tlak. A určitě to projet odpoledne.tom4550 píše:Dával jsem to na VAG asi před měsícem a bylo to ráno, takže samozřejměkasec píše:Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím.
nezjistili a navíc jsem u toho nebyl, takže ani nevím jestli s tím autem vůbec jeli, mechanik mi dal jen papir z výpisem z řídící jednotky kde nebyla žádná závada a dál se se mnou nebavil. zaplatil jsem 1200 Kč.
O1 ASV 01 chip 110kW
Re: Výkon vs počasí??
Jinak jste tu skvělí, nečekal jsem tolik reakcí.Kornout píše:To že vlhkost podporuje spalování je známá věc, ale že by to bylo až tak markantní to ani náhodou a že by ta teplota vzduchu zase o tolik ochlazovala vzduch v IC se mi taky nezdá.
Zkus jinou váhu vzduchu, jestli náhodou není chycená.
Nebo ještě jedna věc, nemáš náhodou Climatronic? Zapnutej na AUTO?

Na jinejch forech jsem čekal na odpověď i dva dny.
Fakt díky za zájem. Všem.
O1 ASV 01 chip 110kW
Napíchneš na VAG, nastavíš skupinu 010 a změříš pole 1 (množství nasávaného vzduchu) a 3 (plnící tlak). Měří se to při zařazeném 3.rychlostním stupni z 1500 otáček, přidat na plný plyn na 3000 otáček a v tento moment odečíst výše uvedené hodnoty.Poté porovnat s DP, nebo nadhodit zde na fóru 

Škoda Octavia 1,9TDi 81 kW r.v.1998 najeto 170 tis. km
Já bohužel VAG nemám a ti co ho mají tak ho používají v době kdy u toho nejsem. Prostě přivezeš auto na diagnostiku a oni tě pošlou na 2 až 3 hodiny někam, pak ti daji výpis že je vse ok. Pokud máte někdo doporučení kam v Brně, respektive ke komu "normálnímu" tak prosím o kontakt.kasec píše:Napíchneš na VAG, nastavíš skupinu 010 a změříš pole 1 (množství nasávaného vzduchu) a 3 (plnící tlak). Měří se to při zařazeném 3.rychlostním stupni z 1500 otáček, přidat na plný plyn na 3000 otáček a v tento moment odečíst výše uvedené hodnoty.Poté porovnat s DP, nebo nadhodit zde na fóru
Děkuji
O1 ASV 01 chip 110kW