Výkon vs počasí??

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tom4550
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 04 kvě 2006, 07:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Drasov

Výkon vs počasí??

Příspěvek od tom4550 »

Zdravím Vás,

Mám zajímavý postřeh u své O1 81kw. Už nějakou dobu sleduji výkyvy ve výkonu zřejmě v závislosti na počasí. Po ránu cca okolo 7:30 ráno a večer okolo 22:00 hod kdy je chladněji a zřejmě i větší vlhkost vzdychu tak auto jede skvěle při akceleraci rovnoměrně zrychluje a i průměrná spotřeba je kolem 4,5 l /100 km mimo město (cesta do práce) prostě bez problémů. To samé v zimě (což jsem nechápal) a když je zataženo.
Avšak během dne a při popojíždění po městě a následném opuštění města (cesta z práce) a v horku auto nechce jet sešlápnete plynový pedál a nic akcelerace je 3x pomalejší než v opačném případě spotřeba kolem 6l/100 km prostě hrůza. V servisu nikdo na toto nechce slyšet, VAG vše ok.
Nevím co to je a čím to je a vadí mi to. Máte někdo nějaké řešení?

Díky Tom
O1 ASV 01 chip 110kW
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

hm, tak se přestěhuj do UK, když ti to vadí.
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2006, 13:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lany »

Je to zajímavé. Subjektivně mi to taky tak připadá.
Oct 01 81kw
tom4550
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 04 kvě 2006, 07:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Drasov

Příspěvek od tom4550 »

scream píše:hm, tak se přestěhuj do UK, když ti to vadí.
díky za radu už tam sháním bydlení ještě překopat auto na pravostranné řízení a hotovo
O1 ASV 01 chip 110kW
kasec
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 13 dub 2006, 14:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od kasec »

Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím. (LOL)
Škoda Octavia 1,9TDi 81 kW r.v.1998 najeto 170 tis. km
tom4550
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 04 kvě 2006, 07:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Drasov

Příspěvek od tom4550 »

kasec píše:Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím. (LOL)
Dával jsem to na VAG asi před měsícem a bylo to ráno, takže samozřejmě
nezjistili a navíc jsem u toho nebyl, takže ani nevím jestli s tím autem vůbec jeli, mechanik mi dal jen papir z výpisem z řídící jednotky kde nebyla žádná závada a dál se se mnou nebavil. zaplatil jsem 1200 Kč. :?
O1 ASV 01 chip 110kW
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

stači se podivat na teplotu nasávaného vzduchu , když je chladno má tak kolem 25C když vedro leze přes 60C, po chipu samozdřejmě i dál, nejhorší je popojíždění v kolonách na rozpálenym asfaltu, octa I má malej IC, to třeba octa II už ma docela slušnej IC a navic když se to už trochu ohřeje a stoji se namístě tak běžej oba větráky co chladěj všechny chladiče včetně IC
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Re: Výkon vs počasí??

Příspěvek od Kornout »

To že vlhkost podporuje spalování je známá věc, ale že by to bylo až tak markantní to ani náhodou a že by ta teplota vzduchu zase o tolik ochlazovala vzduch v IC se mi taky nezdá.
Zkus jinou váhu vzduchu, jestli náhodou není chycená.
Nebo ještě jedna věc, nemáš náhodou Climatronic? Zapnutej na AUTO?
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
kasec
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 13 dub 2006, 14:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od kasec »

tom4550 píše:
kasec píše:Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím. (LOL)
Dával jsem to na VAG asi před měsícem a bylo to ráno, takže samozřejmě
nezjistili a navíc jsem u toho nebyl, takže ani nevím jestli s tím autem vůbec jeli, mechanik mi dal jen papir z výpisem z řídící jednotky kde nebyla žádná závada a dál se se mnou nebavil. zaplatil jsem 1200 Kč. :?
No je potřeba to dát na VAG, nechat to projet a změřit množství vzduchu a plnící tlak. A určitě to projet odpoledne.
Škoda Octavia 1,9TDi 81 kW r.v.1998 najeto 170 tis. km
tom4550
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 04 kvě 2006, 07:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Drasov

Re: Výkon vs počasí??

Příspěvek od tom4550 »

Kornout píše:To že vlhkost podporuje spalování je známá věc, ale že by to bylo až tak markantní to ani náhodou a že by ta teplota vzduchu zase o tolik ochlazovala vzduch v IC se mi taky nezdá.
Zkus jinou váhu vzduchu, jestli náhodou není chycená.
Nebo ještě jedna věc, nemáš náhodou Climatronic? Zapnutej na AUTO?
Climatronic mam na auto :roll:
O1 ASV 01 chip 110kW
tom4550
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 04 kvě 2006, 07:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Drasov

Příspěvek od tom4550 »

kasec píše:
tom4550 píše:
kasec píše:Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím. (LOL)
Dával jsem to na VAG asi před měsícem a bylo to ráno, takže samozřejmě
nezjistili a navíc jsem u toho nebyl, takže ani nevím jestli s tím autem vůbec jeli, mechanik mi dal jen papir z výpisem z řídící jednotky kde nebyla žádná závada a dál se se mnou nebavil. zaplatil jsem 1200 Kč. :?
No je potřeba to dát na VAG, nechat to projet a změřit množství vzduchu a plnící tlak. A určitě to projet odpoledne.
jestli to chápu dobře tak mám po nich chtít vypsat tyto dvě hodnoty? a kdo zhodnotí zda jsou v pořádku?
O1 ASV 01 chip 110kW
tom4550
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 04 kvě 2006, 07:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Drasov

Re: Výkon vs počasí??

Příspěvek od tom4550 »

Kornout píše:To že vlhkost podporuje spalování je známá věc, ale že by to bylo až tak markantní to ani náhodou a že by ta teplota vzduchu zase o tolik ochlazovala vzduch v IC se mi taky nezdá.
Zkus jinou váhu vzduchu, jestli náhodou není chycená.
Nebo ještě jedna věc, nemáš náhodou Climatronic? Zapnutej na AUTO?
Jinak jste tu skvělí, nečekal jsem tolik reakcí. :)
Na jinejch forech jsem čekal na odpověď i dva dny.
Fakt díky za zájem. Všem.
O1 ASV 01 chip 110kW
kasec
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 13 dub 2006, 14:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od kasec »

Napíchneš na VAG, nastavíš skupinu 010 a změříš pole 1 (množství nasávaného vzduchu) a 3 (plnící tlak). Měří se to při zařazeném 3.rychlostním stupni z 1500 otáček, přidat na plný plyn na 3000 otáček a v tento moment odečíst výše uvedené hodnoty.Poté porovnat s DP, nebo nadhodit zde na fóru :roll:
Škoda Octavia 1,9TDi 81 kW r.v.1998 najeto 170 tis. km
tom4550
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 04 kvě 2006, 07:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Drasov

Příspěvek od tom4550 »

kasec píše:Napíchneš na VAG, nastavíš skupinu 010 a změříš pole 1 (množství nasávaného vzduchu) a 3 (plnící tlak). Měří se to při zařazeném 3.rychlostním stupni z 1500 otáček, přidat na plný plyn na 3000 otáček a v tento moment odečíst výše uvedené hodnoty.Poté porovnat s DP, nebo nadhodit zde na fóru :roll:
Já bohužel VAG nemám a ti co ho mají tak ho používají v době kdy u toho nejsem. Prostě přivezeš auto na diagnostiku a oni tě pošlou na 2 až 3 hodiny někam, pak ti daji výpis že je vse ok. Pokud máte někdo doporučení kam v Brně, respektive ke komu "normálnímu" tak prosím o kontakt.
Děkuji
O1 ASV 01 chip 110kW
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

Je to normalni, studenejsi vzduch ma vetsi hustotu a "vleze" se ho do valce vic.
VW Passat 3C 2008 BMP
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“