Stránka 1 z 1

Aky olej po vymene kruzkov?

Napsal: 18 kvě 2008, 10:51
od NEVO
Mam vectru 1,6(benzin) menim akurat kruzky aj gufera na ventiloch, a dal som aj zabrusit sedla ventilov, a neviem aky tam dat olej(pouzivam znacku shel) ide mi hlavne o vyskozitu neviem ci tam dat hustejsi alebo redsi? (wallbash) nenajazdim vela tak 10-15 tisic do roka. (rofl)
:? :? :?

Re: Aky olej po vymene kruzkov?

Napsal: 18 kvě 2008, 12:07
od maros261177
NEVO píše:Mam vectru 1,6(benzin) menim akurat kruzky aj gufera na ventiloch, a dal som aj zabrusit sedla ventilov, a neviem aky tam dat olej(pouzivam znacku shel) ide mi hlavne o vyskozitu neviem ci tam dat hustejsi alebo redsi? (wallbash) nenajazdim vela tak 10-15 tisic do roka. (rofl)
:? :? :?
Ahoj, ja by som daval ten isty ako predtym...

Napsal: 19 kvě 2008, 07:37
od Marek77
Používej olej jako předtím (v podstatně musí splňovat pouze předpis výrobce, OPEL píše API SF a vyšší). Pro záběh bych jako první a případně i druhou výměnu dal třeba MOGUL GX PRO, je laciný, kvalitní a pro tento motor s přehledem postačuje.

První výměnu bys měl udělat brzy (asi po 1.500 - 2.000 km), protože do oleje se uvolňují mikroskopické částečky kovu při vzájemném lícování kroužků a stěn. Druhou výměnu doporučuji kolem 5.000 km a pak dál už normálně dle servisního intervalu.

Napsal: 19 kvě 2008, 14:11
od NEVO
vdaka za radu, da to celkom logiku s tou skorsou vymenou (wallbash)
o tom oleji este porozmyslam ale kukal som ten mogul na pumpach tak je vcelku lacny a na tych 1500-2000km ho tam asi nalejem :D

Napsal: 19 kvě 2008, 15:09
od Marek77
Já na MOGUL GX-FE PRO jezdím už třináctou sezonu ve všech autech, co jsem kdy měl (nyní TDi 81kW).

Napsal: 22 kvě 2008, 08:10
od NEVO
este by som sa chcel opytat, niekde som tu cital ze cim ma motorviac nabehane tym mu treba davathustejsi olej pretoze uz tak netesni coje na tom pravdy :?
ale ja by som to asi skusil aj tak mi tu uz pomalickypresiakavana vani aj pod hlavou (wallbash)

Napsal: 22 kvě 2008, 10:21
od Marek77
Zkusit to můžeš. Pokud daný olej bude splňovat předpoklady pro použití v daném motoru, klidně můžeš.

Používá se to proto, že olej s vyšší viskozitou lépe odolává vůlím způsobeným opotřebením motoru a motor tak má nižší spotřebu oleje.


Mogul GX PRO je ve viskozitě SAE 15W/40, což je i pro vyběhaný motor dobrá volba, takže ho klidně použij (litr stojí méně něž stovku).

Napsal: 01 čer 2008, 19:31
od NEVO
tak som tam supnul ten mogul, a uvidime
Uz som si kupil aj na dalsiu vymenu :D
Tak vdaka za radu