Stránka 1 z 3
Poradite mi nekdo ?
Napsal: 06 čer 2006, 14:27
od exil
Zdar lidi. Jeste nez se zeptam, tak chci jen rict, ze forum sem si procital temer celi, takze me prosim hned nekamenujte.
Poridil sem si trojku Golfa TDi GT a mam v tom 66kw z toho co sem pochopil tak oznaceni 1Z. Nejede to spatne, ale jako mladej kluk bych chtel prece jen neco vic a de mi o to, co stim. Jde o to jestli treba jen do tohohle koupit trysky, pripadne neco jinyho, nebo se vyplati sehnat jinej novej motor a s tim pak treba jeste neco udelat. Jde o to, aby to nebylo za hrozny prachy a taky ale aby pripadne tenhle motor nesel hned do kytek. Ohledne vykonu, Chtel bych alespon o neco lepsi nez je 81KW seriovka aby se stim dalo trochu predjizdet a tak... co se tyce penez, tak bych to videl max na 17 - 20 000 za komplet... poradite ?

Napsal: 06 čer 2006, 18:48
od scream
motor muzes nechat, ale jestli chceš tunit 1Z, vyměn písty, jinak je propálíš. Ja bych je ale asi nejdřív propálil a pak až teprve vyměnil, at to nedelas zbytečně. pak s tim muzes vyvadet spoustu věcí

Napsal: 06 čer 2006, 19:54
od Bóďa
Písty vyměň hned. Jestli počkáš na propálení, nemusí ti z motoru zbýt nic ( jako mně

). Nebo ten 1Z prodej a kup 110PS.

Napsal: 06 čer 2006, 20:14
od Kornout
Ty origo písty vydrží 120PS, spojka taky.
Co to má najeto?
Jinak pokud chceš cca 120PS, tak stačí vstřiky a chip. Pokud budeš chtít víc, tak začni těmi písty, pak vstřiky, turbo a nakonec chip, ale to už jsi 100% přes 20tkč + počítej cca 5000kč za lamelu a přítlačák z VR6.
Napsal: 06 čer 2006, 20:29
od reesha
Pokud použiješ trysky P764, tak budeš mít zhruba 125-130hp.
Ale na 1Z motor bych to viděl spíš na P520 (výsledný výkon okolo 115hp).
Jak už kluci napsali, 1Z nemá zrovna vhodné písty na tuning. A nejhorší je, že praskají i u sériovek.
Napsal: 06 čer 2006, 21:49
od exil
Takze jestli to dobre chapu, tak kdyz vymenim pisty napriklad za ty z ze 110hp tak tam muzu dat napr ty silnejsi race + treba jeste chip, a ciste teoreticky pozdeji turbo s vgt ? jinak jestli mi to s tema 520 hodi nejakejch 115hp tak to uz je celkem slusny. Jeste teda bych se chtel zeptat kde se ty pisty novy daj sehnat a na kolik to asi vyjde, jestli by nebylo lepsi sehnat rovnou 110hp motor... i kdyz u toho taky nevim za kolik se da koupit a jak je to s montazi. Uz ted ale diky moc vsem.
Je tam krom tech pistu jeste nejakej jinej problem, kdyz chci vykon tak do tech 130k ?
ps : najeto to ma 168 000.... sehnal sem limitovanou edici colour concept... plna palba a super vnitrek, takze mi ho je s tema 90 konikama proste lito....
Napsal: 06 čer 2006, 22:10
od go.vojta
Když dáš písty a nebudeš blbnout tak to vydrží v poho. těch 130 koní je naprosto v pohodě.. trysky a dej určo i turbo. ale jestli máš 1Z tak budeš muset vyměnit i řídící jednotku motoru. tu co tam máš nenaladíš aby ovládala variabilní turbo.. musíš sehnat celohliníkovou. tu co tam máš má plastový obal a musíš sehnat co má hliníkový obal a jeden konektor a snimač tlaku v jednotce. zapojení je stejné. ještě jedna věc máš immobilizér?? nebo spíš jakej máš rok??
Napsal: 07 čer 2006, 09:36
od exil
je to vyrobeno 05/96 .... v cem mi pomuze to lepsi turbo ? nekde sem tu cet ze samo o sobe vykon nezvysuje. Fakt v tom mam trochu zmatek a potreboval bych presne napsat co a jak teda. Zatim to chapu tak, ze mam sehnat a nekde si nechat vymenit pistni krouzky, pak poridit ty tryksy (kdyz uz budou novy pisty, tak klidne i ty silnejsi) a dal ? asi to turbo ale k tomu je koukam zapotrebi jeste milion jinejch veci. mate nekdo alespon tip kde se tolik soucastek da sehnat ?

Napsal: 07 čer 2006, 09:58
od TDIPOWER
Jak říká Reesha. Pokud ti stačí 115k, vyměň pouze trysky a ser na to. Jinak spousta práce a peněz. Písty, trysky, turbo, ŘJ, čip a mooóóc práce.
Ale jak jsem četl tvůj první příspěvek, nejsi si moc jistý tím typem motoru. Ještě si to radši ověř.
Napsal: 07 čer 2006, 10:04
od exil
ve velkym TP mam u tipu motoru 1Z tak predpokladam, ze bude stejnej. kde to najdou na motoru ? A jeste jedna otazka, kdyz tam dam ty trysky, tak vykon pujde na cca 115k, mate nekdo zkusenosti s tim, jak se zvedne kroutak ? co mam ted je na dvojku super, na trojku tahne taky jeste celkem pekne ale ctyrka uz opravdu jen na mirne zrychlovani.
Napsal: 07 čer 2006, 10:13
od reesha
Tady máš graf, trysky P764 na 90hp motoru (asi 125hp, 280Nm), před tím nezměřeno
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=15976#15976
Napsal: 07 čer 2006, 10:22
od exil
Tak mi z toho vychazi, ze jestli chci vykon cca do tech 115hp tak tam mam dat trysky a nechat to bejt, a jestli chci vic, tak by bylo asi nejjednoduzsi sehnat novej motor co ?

ted sem mel nabidku na 110hp ale chtel za nej 15000 tak sem mel pocit ze to je celkem dost. Za kolik se tak ta 81 poridi ? pak uz by to slo vsechno asi o dost jednodusseji
Napsal: 07 čer 2006, 10:28
od reesha
exil píše:Tak mi z toho vychazi, ze jestli chci vykon cca do tech 115hp tak tam mam dat trysky a nechat to bejt, a jestli chci vic, tak by bylo asi nejjednoduzsi sehnat novej motor co ?

ted sem mel nabidku na 110hp ale chtel za nej 15000 tak sem mel pocit ze to je celkem dost. Za kolik se tak ta 81 poridi ? pak uz by to slo vsechno asi o dost jednodusseji
Hlavně asi bude docela oříšek sehnat dobrej 110hp motor (do golfa3). Už jsou dost starý a většinou olítaný.
Takže, začal bych tryskami (i tak už jsou zralé na výměnu a uděláš něco pro motor - doporučený interval výměny po 150tis km).
Pokud budeš chtít jít dál, raději vyměnit písty.
Napsal: 07 čer 2006, 10:30
od exil
ok ... takze takhle... Problem je v tom ze ted si rikam ze 115 koni je krasny, ale znam se

jak budu mit 115 tak si zacnu rikat ze tech 130+ taky asi bude mit neco do sebe

v tom je problem. No jestli mi nekdo poradite s tema pistama tak bych to tak udelal. Prachy na tu budou cca za mesic, tak at v tom mam jasno a pak se do toho rovnou pustim
Napsal: 07 čer 2006, 11:23
od TDIPOWER
Podívej se tady na první téma - grafy z brzdy. Na poslední stránce je můj graf, kde ty nižší hodnoty jsou pouze po výměně trysek, ty vyšší po čipu. Tak ať máš představu. Trysky jsou 764. Je tam 130koní. Myslím že na 1Z je to moc. Takže: když nebudeš měnit písty, dej 520ky (cca115koní); když budeš měnit písty dej 764ky (cca 130koní - viz graf). Když budeš chtít ještě čip, budeš potřebovat turbo z 130PD, ale na 1Z tam bude moc práce, a navíc přítlačák a lamelu z VR6. Doporučil bych písty a 764ky. Pomůžeš motoru, není s tím moc práce a máš dobrý základ kdyby ses pak rozhodnul jít dál. Takže ať to jede
