Stránka 1 z 3
Napínák plochého řemene tdi 66kw - cena?
Napsal: 10 čer 2008, 18:16
od esik33
Ahoojdík páni odborníci - opět se na vás obracím s prosbou:musím vyměnit napínák s tlumičem na plochý řemen Octavky 1,9 tdi 66kw,řádně tam poskakuje

a dělá šustící rámus

.Nabízí mi hoi tady u nás jeden prodejce´komplet nový napínák+tlumič za 1500kč,je to dobrá cena nebo mám pátrat dál? A je výměna tohoto napínáku složitá?

Mooc dííky

Napsal: 10 čer 2008, 18:17
od Huml
spíš než napínák budeš mít v řiti volnoběžku na altíku nebo oboje
Napsal: 10 čer 2008, 18:18
od Ladas
cena dobrá a jak říká huml jo a zkoukni rovnou řemen jestli nejní popraskaný

Napsal: 10 čer 2008, 18:18
od Fantik
A seš si jistej že je to napínákem? Řemenici na altíku máš OK?
Jinak výměna je v poho drží to na třech šroubech.

Napsal: 10 čer 2008, 18:19
od Fantik
Sem byl nějakej pomalej s tou odpovědí.

Napsal: 10 čer 2008, 18:30
od esik33
uf uf chlapáci vy jste to na mě vychrlili,už ted mi jde hlava kolem.. Na tom tlumiči je rozdrbaná ta prachovka a klepe se to jako stará sviňa

ale když se na volnoběh přidá,tak se to uklidní.. Budu to muset rozdělat,a juknout na to z blízka . Akorát ted není kdy,jezdím s tím každýden do práce a v pátek jedu na dovču /ne octavkou/ ta bude stát. Ale stejně-nemůže se ted jízdou k vůli tomu napínáku či altíku jak jste psali zničit ještě něco vííc?
Napsal: 10 čer 2008, 18:36
od esik33
Huml píše:spíš než napínák budeš mít v řiti volnoběžku na altíku nebo oboje
prosím tě,pokud by byla v řiti ta volnoběžka na altíku - co stojí?? Nemůže se ted před opravou jízdou ještě něco zničit? Potř. stím ještě do Pátku jezdit do práce a pak jedu na dovču ale né octavkou ale busem,a až bych se vrátil,bych teprv opravoval octu.Díky
Napsal: 10 čer 2008, 19:02
od Slavkov
Nejdřív sundej řemen a vyzkoušej tu volnoběžku, pravděpodobně bude kouslá, jinak musí chodit jako ráčna (rohatka západka)... akorát necvrká

Pak teprve vymýšlej napínák...

Vyměnit je to docela pakárna, možná bych spíš sháněl, kdo to za kolik udělá

Napsal: 10 čer 2008, 21:36
od Huml
měníme ji i z prací za 1500,- bez daně
Napsal: 11 čer 2008, 10:06
od CNC
Ano, je to tak. Na povolení řemenice je potřeba spec. klíč. A za ty prachy. Jen se koukni, kolik stojí kladka na netu.
Napsal: 02 led 2010, 20:46
od Jiřík22
nevíte prosím někdo, kde se ten klíč na volnoběžku dá sehnat a kolik cca stojí (někde sem slyšel, že vyjde na nějakých 1200,- , ale nevím, co je na tom pravdy)... Předem děkuju za opověď...
Re: Napínák plochého řemene tdi 66kw - cena?
Napsal: 02 led 2010, 21:46
od ČONR
esik33 píše:Ahoojdík páni odborníci - opět se na vás obracím s prosbou:musím vyměnit napínák s tlumičem na plochý řemen Octavky 1,9 tdi 66kw,řádně tam poskakuje

a dělá šustící rámus

.Nabízí mi hoi tady u nás jeden prodejce´komplet nový napínák+tlumič za 1500kč,je to dobrá cena nebo mám pátrat dál? A je výměna tohoto napínáku složitá?

Mooc dííky

Také jsem to už řešil,vyměnil jsem jen ložisko v tom napínáku a popraskaný řemen a je klid( 10000km)
Napsal: 14 bře 2010, 16:28
od Zbyšek
Také mám problém s napínákem a je možné že to třeba bude i následek volnoběžky (tu jsem zatím nekontroloval, kouknu na ni až to budu mít někdy celé rozebráno).
Klepe se jak ratlík a dělá rachot. Když na něj chytnu, tak je klid. Dnes jsem to zkoušel natočit a jde docela dobře vidět, že v přechodu pístku a čepu je dost velká vůle, která právě dělá ten rachot. Celá prachovka a spodek pístku je potečený od oleje nebo nějaké náplně z pístku, takže asi bude KO.
Ta vůle mezi čepem a pístkem tam má být, nebo je to už vyběhané a musí se dát nový? Abych nedával zbytečně nový a nakonec to nedělala třeba právě volnoběžka, kterou tady dost zmiňujete.
Tady videa jak se to chová:
Tady jde vidět jaká je tam vůle a jak to dokáže i při pouhém pohybu rukou díky vůli cvakat
http://www.youtube.com/watch?v=yL7mA9YKWQA
A tady je při nastartovaném motoru jak přestane to rachtání, když se pístkem pohne, nebo na něj potlačí
http://www.youtube.com/watch?v=iOODkDWX3os
A jedná se o tento spoj čepu a pístku (obrázek vypůjčen od Laďase

)

Napsal: 14 bře 2010, 16:35
od Tomas.cz
Pístek stojí novej 900 od snr.
Napsal: 14 bře 2010, 16:45
od Matthes
Vazeni, mel bych stupidni dotaz: Jaky vyznam ma ta remenice s volnobezkou? Proc tam neni klasicka remenice? Stejne pri ubrani plynu - otacek motoru se alternator relativne rychle zbrzdi, diky odebiranemu proudu, na otacky motoru. Nezda se mi, ze by jeste mohl setrvacnosti dobihat ve vyssich otackach.