Jaký olej do AFN ????
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jaký olej do AFN ????
Můžete mi prosím poradit jaký olej do VW Passat 1998 Tdi motor AFN zatím tam mám polosyntetiku 10x40 značku nevím mám auto 3 roky najeto kolem 210000 km spotřeba oleje na 10000km asi půl litru. Díval jsem se, že by tam snad měl být plně syntetický 5x30 ale kamarád mi říkal,že mi to může rozpustit karbon a můžu mít problémy s motorem. Rada jaký olej tedy????
Na viskozitě vůbec nezáleží !!!
Mele se to tady pořád dokola. Měli byste nejprve číst starší příspěvky na stejné téma, než se zeptáte na totéž znovu.
Motor AFN je motor TDi výrobní řady A3 s rotačním čerpadlem BOSCH vyráběný před rokem 2000 - tudíž je to motor dle QG0 a je nutno používat oleje dle specifikace VW 505.00. Ostatní specifikace jako SAE, API, CCMC, ACEA a jiné NEJSOU DŮLEŽITÉ.
Výměnný interval oleje stanovený výrobcem motoru je max. 15.000 km nebo 1 rok od data výměny (podle toho, co nastane dřív).
V praxi to znamená, že když vezmeš do ruky flašku s olejem a na její etiketě najdeš nápis: "Splňuje specifikaci VW 505.00", můžeš tento olej do motoru AFN použít (a je jedno, co jiného je na té flašce napsáno - jedno jaký výrobce, jedno jaká viskozita SAE, jedno jaké API - prostě je to jedno).
Pokud se v motoru používal vždy předepsaný motorový olej, tedy takový, který splňuje VW 505.00, a měnil se v pravidelných intervalech, žádný karbon v motoru není a tudíž ho nemá co rozpustit. Oleje této specifikace (je jich obrovské množství) mají mimo jiné vlastnost "udržování motoru v čistotě", což v praxi znamená, že karbonové částice vzniklé spalováním nafty do sebe rozpouštějí. A je úplně jedno, zda jsou to oleje minerální nebo více či méně syntetické.
Pokud tedy přejdeš na jinou viskozitu oleje (a bude rovněž plnit VW 505.00), nic se motoru nemůže stát.
Mám rovněž motor AFN a najeto přes 200.000 km. Používám MOGUL GX-FE PRO.
Mele se to tady pořád dokola. Měli byste nejprve číst starší příspěvky na stejné téma, než se zeptáte na totéž znovu.
Motor AFN je motor TDi výrobní řady A3 s rotačním čerpadlem BOSCH vyráběný před rokem 2000 - tudíž je to motor dle QG0 a je nutno používat oleje dle specifikace VW 505.00. Ostatní specifikace jako SAE, API, CCMC, ACEA a jiné NEJSOU DŮLEŽITÉ.
Výměnný interval oleje stanovený výrobcem motoru je max. 15.000 km nebo 1 rok od data výměny (podle toho, co nastane dřív).
V praxi to znamená, že když vezmeš do ruky flašku s olejem a na její etiketě najdeš nápis: "Splňuje specifikaci VW 505.00", můžeš tento olej do motoru AFN použít (a je jedno, co jiného je na té flašce napsáno - jedno jaký výrobce, jedno jaká viskozita SAE, jedno jaké API - prostě je to jedno).
Pokud se v motoru používal vždy předepsaný motorový olej, tedy takový, který splňuje VW 505.00, a měnil se v pravidelných intervalech, žádný karbon v motoru není a tudíž ho nemá co rozpustit. Oleje této specifikace (je jich obrovské množství) mají mimo jiné vlastnost "udržování motoru v čistotě", což v praxi znamená, že karbonové částice vzniklé spalováním nafty do sebe rozpouštějí. A je úplně jedno, zda jsou to oleje minerální nebo více či méně syntetické.
Pokud tedy přejdeš na jinou viskozitu oleje (a bude rovněž plnit VW 505.00), nic se motoru nemůže stát.
Mám rovněž motor AFN a najeto přes 200.000 km. Používám MOGUL GX-FE PRO.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)