Akú "polosyntetiku" by ste doporučili ?

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

STRÝCO
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Odpovědi: 0
Registrován: 14 úno 2008, 20:30
Bydliště: Košice

Akú "polosyntetiku" by ste doporučili ?

Příspěvek od STRÝCO »

Zdravím všetkých priaznivcov dieselov!

Čaká ma výmena oleja a rozhodujem sa z nasl. možností :
LM Super Leichtlauf, Titan Carat MC, Valvoline Durablend. Všetky sú rovnakej viskozity SAE 10W - 40 a splňajú normu 505 00. Vlastním VW Golf 81 kW , motor AHF, rv. 10/99 najazdené cca 130000. Ročne najazdím asi 20 - 25000, z toho 60 %mesto . Poučený príspevkami na tomto fóre by tieto oleje mali byť kvalitatívne rovnocenné, ale nejak sa neviem rozhodnúť. Aké majú skúsenosti odborníci a čo by doporučili?

Ďakujem :worthy:
perry
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 30 čer 2008, 20:46
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od perry »

A co zkusit Agip sint 2000? Je to prý nejlepší "polosyntetika" na trhu.Koukni sem: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 16/0/5/114 .Nevím jak drahé jsou ty oleje co jsi psal,ale tohle zas tak moc nestojí a Agip patří ke špičce v olejích.
perry
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 30 čer 2008, 20:46
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od perry »

Teď jsem koukal,mají i speciál pro diesel Agip Sint TD 10W-40 tady je odkaz : http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 16/0/5/141 ,myslím,že je to dobrá volba.
kubiCzek
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Odpovědi: 0
Registrován: 07 zář 2006, 22:42
Bydliště: Děčín city

Příspěvek od kubiCzek »

Ahoj. Po opravě potkanýho motoru jsem vyměnil olej (původně neznámá polosyn nyní Sunoco Futura 10w40). Motor se mi zdá hlučnější než předtím.
Je možno použít Vámi dopručovaný olej AGIP Sint TD 10W-40 bez proplachu motoru ? Prostě jen vypustit a nalít.

Díky
:)
perry
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 30 čer 2008, 20:46
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od perry »

Samozřejmě,vyplachovat se nemusí,ale určitě bych vyměnil filtr,i kdyby neměl nic najeto,zůstane v něm dost původního oleje.Jinak co máš za auto?
kubiCzek
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Odpovědi: 0
Registrován: 07 zář 2006, 22:42
Bydliště: Děčín city

Příspěvek od kubiCzek »

Jo zapoměl sem :) Je to VW Vento 1.9TDI kód motoru 1Z. Zatím sou a autem od koupě akorát problémy ale snad už je to za mnou a teď to bude chvíli jezdit.
:)
perry
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 30 čer 2008, 20:46
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od perry »

Agip do tvýho auta jako první doporučuje tohle http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 16/0/5/104 ,ale jestli má motor už něco nalítáno tak ten Sint TD bude dobrej.
kubiCzek
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Odpovědi: 0
Registrován: 07 zář 2006, 22:42
Bydliště: Děčín city

Příspěvek od kubiCzek »

Teď sem přijel z VAGu. Motor je zřejmě prej hlučnej kvůli tomu, že mám počátek vstřiku paliva 2 stupně za HÚ. Požadovaná byla 1.8 stupně před HÚ.
Motor má zřejmě nalítáno přez 300.000. Na budíkách je 170.000 ale co si budeme nalhávat :)
Koupim tedy radši ten Sint TD a vyměním ho až to bude seštelovaný.

Díky
:)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Re: Akú "polosyntetiku" by ste doporučili ?

Příspěvek od Huml »

STRÝCO píše:Zdravím všetkých priaznivcov dieselov!

Čaká ma výmena oleja a rozhodujem sa z nasl. možností :
LM Super Leichtlauf, Titan Carat MC, Valvoline Durablend. Všetky sú rovnakej viskozity SAE 10W - 40 a splňajú normu 505 00. Vlastním VW Golf 81 kW , motor AHF, rv. 10/99 najazdené cca 130000. Ročne najazdím asi 20 - 25000, z toho 60 %mesto . Poučený príspevkami na tomto fóre by tieto oleje mali byť kvalitatívne rovnocenné, ale nejak sa neviem rozhodnúť. Aké majú skúsenosti odborníci a čo by doporučili?

Ďakujem :worthy:
záleží v jakým je třeba to auto stavu, ale pokud stojí zato, proč nedat 5W-40, rozdíl v ceně není až tak velkej, ale vliv na motor celkem jo
STRÝCO
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Odpovědi: 0
Registrován: 14 úno 2008, 20:30
Bydliště: Košice

Re: Akú "polosyntetiku" by ste doporučili ?

Příspěvek od STRÝCO »

Huml píše:
STRÝCO píše:Zdravím všetkých priaznivcov dieselov!

Čaká ma výmena oleja a rozhodujem sa z nasl. možností :
LM Super Leichtlauf, Titan Carat MC, Valvoline Durablend. Všetky sú rovnakej viskozity SAE 10W - 40 a splňajú normu 505 00. Vlastním VW Golf 81 kW , motor AHF, rv. 10/99 najazdené cca 130000. Ročne najazdím asi 20 - 25000, z toho 60 %mesto . Poučený príspevkami na tomto fóre by tieto oleje mali byť kvalitatívne rovnocenné, ale nejak sa neviem rozhodnúť. Aké majú skúsenosti odborníci a čo by doporučili?

Ďakujem :worthy:
záleží v jakým je třeba to auto stavu, ale pokud stojí zato, proč nedat 5W-40, rozdíl v ceně není až tak velkej, ale vliv na motor celkem jo
Auto je myslím v celkom dobrom stave, na vagu žíadne chyby, spotreba a výkon OK, spotreba oleja /5W-30/ do 0,5l na 15k, ale zaujímalo by ma , aký vplyv na motor má iná viskozita oleja /samozrejme pri dodržaní predpísanej vw normy/.
Vychádzam totižto zo skúsenosti kolegu, ktorý do svojich áut leje zásadne 15W - 40,/ castrol/ a motor má v dobrom stave aj po 550 000 km.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a vo tom to je, to asi nenajede jen 10000km za rok navíc při krátkých trasách, známej najezdil na Ventu na 10W-40 taky 500000km, ale v 5 večer ho nastartoval a vypnul ho ve 3 v noci, navíc to byl jenom D, mám Octu dovezenou z němec, tam do toho taky cpali taky 10W-40 a je to znát, volnější vedení pro hydroštely a větší vůle na vačce je důsledek hustších olejů v kombinaci s krátkýma trasama, není to žádná tragedie, ale je to znát, pro porovnání např. Octy, na Mobil 1 0W-40, který servisuju od nova, olej měněnej po 15000km a i po 400000km šepot, v daleko lepší kondici než spousta motorů s prapodivnejma výměnama oleje, prostě podle mě to má vliv a ušetřený 400,- ......, tím samo nechci říct, že tou poološťávou se to nějak zničí, ale je to prostě motor s turbem kde vcelku závisí na dobrým a rychlým namazaní, na teplotní stabilitě atd. , takže proto bych volil tu 5W-40 ;)
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Odpovědi: 0
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Huml píše:a vo tom to je, to asi nenajede jen 10000km za rok navíc při krátkých trasách, známej najezdil na Ventu na 10W-40 taky 500000km, ale v 5 večer ho nastartoval a vypnul ho ve 3 v noci, navíc to byl jenom D, mám Octu dovezenou z němec, tam do toho taky cpali taky 10W-40 a je to znát, volnější vedení pro hydroštely a větší vůle na vačce je důsledek hustších olejů v kombinaci s krátkýma trasama, není to žádná tragedie, ale je to znát, pro porovnání např. Octy, na Mobil 1 0W-40, který servisuju od nova, olej měněnej po 15000km a i po 400000km šepot, v daleko lepší kondici než spousta motorů s prapodivnejma výměnama oleje, prostě podle mě to má vliv a ušetřený 400,- ......, tím samo nechci říct, že tou poološťávou se to nějak zničí, ale je to prostě motor s turbem kde vcelku závisí na dobrým a rychlým namazaní, na teplotní stabilitě atd. , takže proto bych volil tu 5W-40 ;)

Kamarád má octavii 1.9TDI 81KW ,je to 1998 a má najeto 250 000km a od jakživa tam dává 10w/40 a ještě neměl problém.Výměna se provádí po 15000kmŘekl bych že je do těchto vozidel zbytečné dávat nějaké dražší oleje.Je to samozřejmě na zákazníkovi co si koupí a jak mu v prodejně kdo poradí.TAky samozřejmě záleží na typu motoru...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

já netvrdím, že je to problém tam dávat pološťávu nebo, že se snad motoru něco stane, ale vliv jakej má olej 5w proti 10W jsem už popsal, navíc autu i celkem dávám, takže volím to podle toho, navíc oleje 5W jsou brány jako lehkoběžné a jejich používáním se šetří pohonné hmoty, i když je u obou viskozita 40, mají jiný složení ;)
Michal_0077
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2008, 22:29

Příspěvek od Michal_0077 »

podle me 10W-40 na necipovanej motor, kterej nejezdi jen po meste uplne staci. S oznacenim 5W neni dano, ze je olej lehkobezny. Navic motoru s normou VW505.00 by lehkobezny olej ani byt nemel. Osobne pouzivam pro motory Mobil Formula S 10W-40 nebo Mobil1 0W-40. (pomer cen je 1:2) zalezi jak je auto provozovano upraveno...
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

No, ono je to s tou viskozitou, zejména s ohledem na marketing, někdy také různé. Nezřídka je v "pixlách" 5W-40 a 10W-40 totéž :o
Je třeba mít na paměti, že se vždy jedná o intervaly (respektive definované extrémy - minima nebo maxima), navíc viskozita v principu nic neříká o složení a dalších vlastnostech...

Tady je lehký nástin dle SAE:
http://www.csmarketing.cz/znalost_viskozita.asp
nebo něco tady:
http://www.mjauto.cz/klasifikace_a_spec ... motoro.htm

http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7023155
průběh závislosti viskozity na teplotě (mono a multigrádní)
http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... 31x371.gif
GIV Variant TDi ???kW
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“