CHLADIČ PALIVA - JEHO UMÍSŤENÍ

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Odpovědi: 0
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

CHLADIČ PALIVA - JEHO UMÍSŤENÍ

Příspěvek od Jaroušek »

čest, zakoupil jsem celohliníkový chladič nafty, mám to na svoji rotačku.otázkou je, kam jej umístit??jako o polohu mi nejde :) ale zda na zpátečku bo do čerpadla.má představa byla taková, že palivo by mělo jít do čerpadla co nejchladnější, tož jsem jej chtěl zapojit hned za filtr do čerpadla.co si o tom myslíte??děkuji za postřehy
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Chladič nafty se umisťuje na podlahu vozu na zpětné vedení paliva, a to z důvodu toho, aby se do nádrže nevracela moc horká nafta. Nicméně na rotačce chladič není potřeba, neb nafta se zdaleka tolik neohřeje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

jak pise marek na rotacce nema vyznam,palivo se chladi u PD na zpatecce do nadrze , kde se palivo hodne ohriva prave v jednotkach cerpadlo tryska,pokud si das chladic na rotacku pred filtr tak docilis jen toho , ze v zime ti bude parafinovat nafta a ucpe ti filtr a privod paliva
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Odpovědi: 0
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

ajaj, prvně se zeptej a pak kupuj :) skutečnost je ale taková, že po dolazení je teplota paliva 80 st -tedy pokud si to dobře pamatuji, tak nevím, zda je to moc či normal.to, že PD s tímto mají větší problémy vím, a i to, že to mají na zpátečce na podlaze.já bych jej ale umístil dopředu na náporové chlazení a v zimě ho klidně sundám.musím do toho jít, alespoň to vyzkouším, pak napíši o co jsem přišel bo čeho jsem docílil :) jinak musím podotknout, že mám 12 mm hlavu a tam že se to zahřívá víc.tak uvidíme.děkuji za příspěvky
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
Dartanion
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Odpovědi: 0
Registrován: 19 říj 2007, 10:12
Bydliště: Zinnwald

Chladič

Příspěvek od Dartanion »

Klidně ho tam dej! Já to teď taky řeším, protože mám vysokotlakou pumpu na naftu... Jestli máš chladič z PD, tak ten není svojí velikostí a hlavně účinkem úplně ideální, ten to fakt schladí jen o málo... Na netu jsem našel přímo chladič na naftu - náporák, ale ten je zas moc velkej. Co jsi pořídil ty? Něco ze starýho Mercedesu či co?!
AYGO D4D 55PS + AIXAM 12PS + IBIZA MTDi 1++PS
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1640
Odpovědi: 0
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Obrázek

Koupil toto.....
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Uživatelský avatar
miš
Přispěvovatel
Příspěvky: 611
Odpovědi: 0
Registrován: 16 úno 2007, 14:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od miš »

Thopr píše:Obrázek

Koupil toto.....
Vypadá dobře, dal bych ho za filtr a prdnul někam pod světlo za mřížku, ale dal bych před nějakou hustší mřížku, protože ho "prostřelit" kamínkem a pak natáhnout vzduch nebo vodu :(
RIP _ O1 - L&K- 159PS/388Nm by Reesha
Sharan II AUY - stand by
VW T2 Doka "wally" - 1,6/34kW - 1976 -- to 120 kW
Uživatelský avatar
Dartanion
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Odpovědi: 0
Registrován: 19 říj 2007, 10:12
Bydliště: Zinnwald

Chladič

Příspěvek od Dartanion »

No ten vcelku pěknej. Jaký to má rozměry a kde se dá koupit? Díkes za info :-)
AYGO D4D 55PS + AIXAM 12PS + IBIZA MTDi 1++PS
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Odpovědi: 0
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

jj, zítra jej namontuji a napíši :) a s tou hustější mřížkou-good idea.tak zatím............
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1640
Odpovědi: 0
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Bližší info sem pak hodí brácha.....
;) Prý to je jen na zkoušku....
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

takhle je to blbě zapojený a efekt je nula, na co chladíš studenou naftu z nádrže, je potřeba chladit tu naftu co se ohřála v čerpadle, pak to bude mít celý smysl
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Odpovědi: 0
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

jj, jak pise Huml, treba to zapojit sem:

Obrázek


Alebo az za ten termoventil, co je na filtry nafty?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

až za ten termoventil, aby se to mělo v zimě taky možnost ohřát, ten filtr, na100% to zapojit až sem
Obrázek
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Odpovědi: 0
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

Huml píše:takhle je to blbě zapojený a efekt je nula, na co chladíš studenou naftu z nádrže, je potřeba chladit tu naftu co se ohřála v čerpadle, pak to bude mít celý smysl
bo jsem se domníval, že takhle to bude mít efekt největší.jinak v zimě jsem jej chtěl zakrýt nebo zdemontovat.otázkou je, jaká teplota je ideální.mám poznatky z brzdy, že studené palivo=větší výkon.tak jsem sehnal, koupil,namontoval,zkouším. zítra to hodím na tu zpátečku ale i tak mi to nejde do hlavy, nač chladit celou nádrž, když takhle půjde do čerpadla max. studené palivo.ale nechám si poradit.díky :-)
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nesmíš to chápat tak, že tu nádrž chladíš, ale ber to tak že ji neohříváš, palivo se díky termoventilu ohřeje asi na 30°C, při vyšší teplotě se nevrací do filtru, ale z5 do nádrže a aby si to palivo, který potom zase cucáš do motoru neohříval, je tam ten chladič
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“