Stránka 1 z 1
Espace 2,2Dci
Napsal: 24 srp 2008, 09:02
od latitude
Prosím o radu . Před nedávnem jsem si koupil Espace 2,2 Dci r.v.2004 .Auto mělo pravidelný servis udělaný rozvody atd. Jezdilo super než jsem si nechal vyměnit olej a všechny filtry .Večer mi volá mechanik ,že to byl projet a najednou se motor roztočil do otáček a nešel chcípnout tak to zdechnul přes kvalt a hadice od vody byla jak šutr . Druhej den to prohlížel a na nic nepřišel .Auto sice chytá dobře i docela jezdí v pohodě ,ale strašně kouří . Zjištoval jsem u Renaultu co by s tím mohlo bejt a jejich verdikt zní takto : Zřejmě nenechal stect olej do vany a hned to natočil .Turbo si pak nasálo olej a motor běžel na olej . Prý se tím jak jde do válců olej mohla ohnout ojnice ,ale na tu hadici od vody neměli vysvětleni ta od tý doby byla v poho a ani se to nepřehřívá ani se nestrácí voda . Nemáte prosím někdo nějakou radu ?? Jsem z toho pěkně vyplašenej a navíc ten doveda co mi měnil olej je na dovolenej .

Napsal: 24 srp 2008, 17:01
od Peete
tohle ti rekli v Renaultu??? Mozna se pletu, ale je to totalni NESMYSL!!!!!!!!!! Pokud si turbo nasalo olej, tak spis pres loziska, jedine, ze by ti to ten "doveda", jak mu rikas, nalil do filtrboxu.
Spis ten olej prelil, ale urcite to nebylo tim, ze to nenechal stect, to je blbost. V par DCi jsem olej menil, vcetne myho, a tohle jsem jeste neslysel a nevidel.
Napsal: 24 srp 2008, 17:08
od latitude
Prý je tam nějakej "oddych" či co a v tom ten olej zustane proto se má počkat minimálně půl hodiny než se motor natočí .Prý je to popsané i v servizním manualu . Oni to prý proto nenalejvaji vrchem ,ale ženou ho tam jinudy (nevím kudy

) a říkám mu "doveda" ,protože mě naštvalo ,že dám auto na výměnu oleje a vrátí mi ho takovýmhle stavu

Re: Espace 2,2Dci
Napsal: 24 srp 2008, 22:22
od chosepm
latitude píše:Prý se tím jak jde do válců olej mohla ohnout ojnice ,ale na tu hadici od vody neměli vysvětleni ta od tý doby byla v poho a ani se to nepřehřívá ani se nestrácí voda . Nemáte prosím někdo nějakou radu ?? Jsem z toho pěkně vyplašenej a navíc ten doveda co mi měnil olej je na dovolenej .


Hlavně že maj vysvětlení na to jak se ohne ojnice. Je možný, že to přelil a olej se pak dostal odvětránim klik. skříně do sání. Pokud je hladina ted ok, měl by se kouř ztratit. Může to chvíli trvat. Pokud ne, může bejt volnější turbo na ložisku, jak píše Peete. Pokud to hned "nevaří" jezdi a uvidíš...

Napsal: 25 srp 2008, 11:39
od latitude
Díky moc za radu ,olej je OK neustále ho kontroluji .Voda je taky v poho nevaří to a hadice jsou měkké . Jelikož auto potřebuji na práci tak samozřejmě jezdím od tý doby jsem s tím nalítal 800 km a kouří to pořád i když někdy se mi zdá ,že mín . Ještě pro upřesnění nejvíc kouře jde když to osolím v ten ráz jak sešlápnu pynový pedál vyvalí se černý kouř pak už je to lepší . Vím ,že každý nafták zahulí ,ale tohle je fakt hodně

Napsal: 25 srp 2008, 13:30
od e36power
Mozna to je pič***na ale neni mozny ze by tam dal treba nejakej řidkej olej a že by to prosakovalo např u turba.. nebo nekde jinde..
Neni preci mozny aby po vymene auto hulilo jak vééeska
Napsal: 25 srp 2008, 13:55
od chosepm

to by nebylo černý...černý znamená moc nafty, nebo málo vzduchu...Jednodušší zkontrolovat to druhý. I když mě espace 2.2Dti taky pokouří ale minimálně. Ale když to měsíc neumeju, tak prdel od sazí mam

Napsal: 25 srp 2008, 18:23
od Peete
Napsal: 26 srp 2008, 07:12
od chosepm

z prvu ne ale ted to Latitude psal...viz výše

Napsal: 26 srp 2008, 11:34
od latitude
Omlouvám se ,že jsem to hned nenapsal . Dnes ráno jsem zkontroloval hladinu oleje a zjistil jsem ,že je ho tam o 1,5 cm nad horní měrku . Kontroloval jsem ho několikrát ,ale vždy během dne a nenapadlo mě ,že by to takhle přelil . Včera se mechanik vrátil z dovolene tak jsem za nim hned zajel . Strašně se tomu divil a ukazoval mi tabulky od Elit kde je psáno 8,3 litru oleje . Ale u Renault Master a u toho samýho motoru je psáno 6,3 litru . V papírech co jsem dostal k autu tak je taky 6,3 litru .Tak ho dva litry odsál a zdá se mi ,že se to malinko zlepšilo . Snad se to zlepší a nic vážnýho se nestalo
Napsal: 26 srp 2008, 13:32
od pett
No ono také záleží na jak dlouho a jak hodně se mu ten motor roztočil ,znám případ kdy takhle borec nalil víc oleje do Boxera majiteli se roztočil když začal nasávad oddechem napěnění olej a ten než chudák někam zavolal o pomoc a stačil ho zhasnout přes kvalt,měl v háji turbo a napálený píst i komůrku v hlavě

Napsal: 26 srp 2008, 17:39
od Peete
latitude píše:Omlouvám se ,že jsem to hned nenapsal . Dnes ráno jsem zkontroloval hladinu oleje a zjistil jsem ,že je ho tam o 1,5 cm nad horní měrku . Kontroloval jsem ho několikrát ,ale vždy během dne a nenapadlo mě ,že by to takhle přelil . Včera se mechanik vrátil z dovolene tak jsem za nim hned zajel . Strašně se tomu divil a ukazoval mi tabulky od Elit kde je psáno 8,3 litru oleje . Ale u Renault Master a u toho samýho motoru je psáno 6,3 litru . V papírech co jsem dostal k autu tak je taky 6,3 litru .Tak ho dva litry odsál a zdá se mi ,že se to malinko zlepšilo . Snad se to zlepší a nic vážnýho se nestalo
tak tomu cloveku vyryid, ze temhle programum se neda bezhlave verit, je to jen orientacni, jinak tam k tomu ma merku
Napsal: 26 srp 2008, 18:47
od latitude
No tomu jsem se taky divil . 8,3 litru by i mně jako laikovi bylo podezřelý .
Napsal: 22 úno 2010, 19:41
od ruste
Čau, tak stoprocentní informace - olej v motoru 2.2 dci 110 kW je 6.3l ne 8.3l. Co ti to dělalo za mechanika, když si nedokáže zkontrolovat ani rysku? Teď jsem měnil taky olej, a v poho. Jinak pokud motor nejde vypnout a auto začlo hulit - motor nejede na naftu, ale na olej přez turbo. Takže hodně rychle uprav hladinu oleje, snad to ještě není KO . Jinak prohlídni si na renault klubu forum espace IV, je tam toho na tenhle motor hafo informací