Stránka 1 z 4
Brzdy - dlouhý chod pedálu
Napsal: 26 čer 2006, 11:58
od Matrix
Mám problém s brzdama, nechal jsem si namontovat nové kotouče ATE Powerdisk + destičky ATE, ale zdá se mi že i po odvzdušnění má pedál dlouhý krok. Navíc když při volnoběhu sešlápnu brzdu a silně ji pak ještě přidržím pomalinku mě pedál klesá až k podlaze. Brzdí to relativně dobře, ač jsem čekal že by to mohlo být lepší. Odvzdušněný je to 4× a pořád to samé, nikde nic neutíká, kapaliny je dost, ale nedokážu si vysvětlit proč ten pedál klesá.
Re: Brzdy - dlouhý chod pedálu
Napsal: 26 čer 2006, 12:09
od Csala
Matrix píše:Mám problém s brzdama, nechal jsem si namontovat nové kotouče ATE Powerdisk + destičky ATE, ale zdá se mi že i po odvzdušnění má pedál dlouhý krok. Navíc když při volnoběhu sešlápnu brzdu a silně ji pak ještě přidržím pomalinku mě pedál klesá až k podlaze. Brzdí to relativně dobře, ač jsem čekal že by to mohlo být lepší. Odvzdušněný je to 4× a pořád to samé, nikde nic neutíká, kapaliny je dost, ale nedokážu si vysvětlit proč ten pedál klesá.
Ma to ABS?
A co hlavny brzdovy valec? Je OK?
Napsal: 26 čer 2006, 13:29
od Matrix
Ano, ABS to má. Na nic dalšího jsem vcelku nekoukal, jelikož hlavní brzdový válec je "suchej" predpokladam ze bude v poradku.
Re: Brzdy - dlouhý chod pedálu
Napsal: 26 čer 2006, 13:51
od Dukes
Matrix píše:Mám problém s brzdama, nechal jsem si namontovat nové kotouče ATE Powerdisk + destičky ATE, ale zdá se mi že i po odvzdušnění má pedál dlouhý krok. Navíc když při volnoběhu sešlápnu brzdu a silně ji pak ještě přidržím pomalinku mě pedál klesá až k podlaze. Brzdí to relativně dobře, ač jsem čekal že by to mohlo být lepší. Odvzdušněný je to 4× a pořád to samé, nikde nic neutíká, kapaliny je dost, ale nedokážu si vysvětlit proč ten pedál klesá.
Na B6 pašíkovi naprosto stejnej problém,kotouče powerdisk a desky taky ATE.Prosim pomoc

Napsal: 26 čer 2006, 14:11
od origoš
Nutno udělat základní nastavení ABS Vagem, jinak ten pedál brzdí skoro u podlahy.
Napsal: 26 čer 2006, 17:34
od Matrix
Dej prosím tip jak na to.
Napsal: 26 čer 2006, 17:59
od chiptuning
Základní nastavení snímaèe tlaku brzdové kapaliny
1. Vozidlo musí stát na rovinì.
2. Uvolnìte brzdový pedál.
3. Navažte komunikaci s øídicí jednotkou Elektronika brzd - ABS.
4. Zkontrolujte hodnotu snímaèù (ètení bloku namìøených hodnot, blok 5, pole 1 a 2, správná hodnota leží v rozsahu: -2 až 8 barù).
5. V menu Pøíkazy komunikace zvolte funkci Procedura Login a zadejte hodnotu 40168.
6. V menu Pøíkazy komunikace zvolte funkci Základní nastavení a zadejte hodnotu 66.
Pokud nelze základní nastavení provést:
- zkontrolujte pamì závad (musí být prázdná),
- zkontrolujte snímaè.
Odvzdušnìní hydraulického okruhu Škoda Octavia
Provádí se u vozidel s EDS.
1. Navažte komunikaci s øídicí jednotkou Elektronika brzd - ABS.
2. V menu Pøíkazy komunikace zvolte funkci Základní nastavení a zadejte èíslo bloku 1.
Poznámky:
- Uvedení do základního nastavení je nutné provést jen tehdy, pokud úplnì vytekla alespoò jedna komora nádržky pro doplòování brzdové kapaliny.
- Hydraulický okruh nejde správnì odvzdušnit, pokud je plnicí tlak vyšší než 0,1 MPA (1 bar).
Napsal: 27 čer 2006, 15:53
od Matrix
To má takový vliv na brždění ? To kdyby se rozbila ŘJ ABS tak to by to auto pak taky nebrzdilo ??? Já myslel že brzdy musí fungovat pořád stejně i když by byla ŘJ ABS v háji, resp, když sem auto přivezl z německa s touhle závadou sem ho koupil. ŘJ abs byla vadná, ale auto brzdilo normálně dál... jen bez funkce ABS/EDS
Napsal: 27 čer 2006, 19:23
od origoš
Bylo štěstí, že nebyl systém zavzdušněn, protože s nefunkční ŘJ ABS se to dá jen velmi těžko odvzdušnit. Pokud byly brzdy jinak v pořádku, tak akorát nešlo ABS.
Napsal: 03 črc 2006, 07:43
od Matrix
Ještě dotaz, stačí už jen udělat tohle uvedení do základního nastavení ? Anebo se musí ještě znova celý systém odvzdušnit ???
Napsal: 04 črc 2006, 20:28
od Matrix
No tak výše uváděný návod mi nefunguje, skupina 5 je prádzná nic ne tam nezobrazuje. Že by vadný snímač tlaku ? Ale paměť závad je prázdná.
Napsal: 10 črc 2006, 20:34
od Matrix
Tak ten snímač tlaku budou mít asi jen auta co maj ABS/ESP, protože u ABS/EDS nic takového ani v servisní příručce není. V sobotu jsem dělal uvedení do základního nastavení, možná to brzdí o něco líp, protože ted pri stejnem seslapnuti pedalu casteji spina ABS, ale pedal ma porad dlouhej chod a stejně když se podrží přišlápnutej, tak začne sám povolovat a klesne až na zem... Zkoušel jsem to u známýho a tomu to dělalo takyale, ale ten tu oktávu má v takovým dezolátním stavu, že nevím jestli to je závada, anebo běžná věc. Můžete to někdo vyzkoušet at to mám s čím porovnat ??? Prosím, poraďte někdo

Napsal: 11 črc 2006, 12:13
od capo
To že ti ta brzda trochu klesá, je podle mě správně - jakmile ji sešlápneš, využiješ skoro všechen podtlak v brzdovém posilovači, a zatímco ji stále držíš, podtlak v posilovači znovu narůstá, což má za následek další klesání pedálu.
Napsal: 11 črc 2006, 12:19
od Matrix
No já nevím, zase si říkám, když je hydraulickej okruh uzavřenej a není v něm vzduch a kapalina je nestlačitelná, tak by ten medál měl mít nějaké dno, né ??? Takhle to vypadá, jako by ten tlak někam utíkal... Anebo se nafukují brzdové hadice ?
Napsal: 11 črc 2006, 12:38
od capo
No hadice by se samozřejmě nafukovat neměly, nicméně pancéřové zrovna u octavie nejsou.
Kapalina je nestlačitelná, ale dá se samozřejmě stupňovat síla, kterou na pedál působíš, a tím i brzdný účinek, nebo stupeň tření destiček a kotoučů. Posilovač nedělá nic jiného, než že ti pomáhá stlačovat brzdový pedál, takže tvoje max síla + jeho síla = síla kterou je působeno.
Posilovač sílu nabírá podtlakem, a ten se, pokud byl vyčerpán, zvyšuje.
Mám stejnej motor, a taky jednotku ABS/EDS, tak to dneska schválně, pokud nezapomenu, vyzkouším - nicméně co si pamatuji, dělá mi to také tak.
Odvzdušňoval jsem nedávno, základní nastavení jsem neprováděl....