Stránka 1 z 1

Startovacie kable - pripojenie?

Napsal: 03 úno 2006, 10:30
od Tesak
Caute, mozno, ze to tu uz niekde bolo, tak potom sorry.
Aky je spravny postup pripajania startovacich kablov, ak maju ti dve auta nesuhlasne polarity, aby sa nieco neposralo s elektronikou v ani jednom z nich.
Ja mam na Felde ukostreny zaporny pol akumulatora, vacsina aut co tu jazdi, vsak maju ukostreny kladny pol baterie.
Chlapika s Volgou, co mi ponukal pomoc som nakoniec poslal prec, lebo som sa bal nieco dobabrat.
Diky za rady.

Napsal: 03 úno 2006, 10:48
od sliva
:D :D :D no tak tam je možny úplně všechno :D :D poručíme větru,dešti (noteeth) (noteeth)

Napsal: 03 úno 2006, 10:59
od Venousz
Cituji z manualu:
Pripojeni kabelu:
1. Vozy postavime tak,......
2. Zastavime motor, vypneme nadbytecne spotrebice proudu
3. Pol + vybite baterie spojime s polem + pomocne baterie
4. pripojie jeden konec druheho kabelu k zapornemu polu pomocne baterie a druhy konec spojime s kovovym dilem startovaciho motoru (co nejblize starteru) Nepripojujeme na minus pol vybite baterie
5. ......

Startovani motoru:
1. Motor pomocneho vozu nechame bezet s mirne zvysenymi otackami
2. Nastartujeme vuz s vybitou baterii
3. Po uspesnem startu nechame bezet oba vozy jeste asi 3minuty, nez kabely odpojime

Odpojeni kablu:
1. Aby se snizily napetove spicky pri odpojovani, zapneme ve voze s vybitou baterii ventilator topeni a vyhrivani zadniho skla
2. Napred odpojime zaporny kabel a pak kabel kladny


Nejprve se zapojuje kladny pol, protoze kdyz bys zapojil nejprve zaporny tak bys potom tim kladnym kabelem moh nekde skrtnou o kastli a moh bys nadelat vic skody nez uzitku, a ten zaporny je opravdu nejlepsi dat co neblize starteru aby se vyloucli straty na vedeni kostrou - potreujes nastartovat a ne nabit baterii

Napsal: 03 úno 2006, 11:15
od Csala
No ale Tesak ma iny problem. Ruske auta maju ukostreny + pol baterie a Felicia - pol.

Napsal: 03 úno 2006, 11:21
od Venousz
Pro nechapave zopakuji:

Pol + vybite baterie spojime s polem + pomocne baterie

je uplne jedno jestli je ukostrenej plus nebo minus, dulezity je aby sedela polarita pri zapojeni.

Diky krasne!

Napsal: 03 úno 2006, 11:27
od Tesak
Takze uplne normalny postup.
Ja som sa len bal, ze v takom pripade je postup nejak specificky.
Nechcel som odbabrat elektroniku v ani jednom z aut.
Ta Volga nebola ziadna stara sunka. Je ovela novsia nez moja Felda. Myslim, ze ju sused kupil len minuleho roku. A stoji ako nova oktavka. Preto aj idu zrusit ich vyrobu, lebo za taku cenu ich (skoro) nikto nechce.

Napsal: 03 úno 2006, 20:54
od chiptuning
jedna mirna pripominka,pripojovat na auto se stejnem napeti,
ted resim fabii,kterou nastartovali pres kabely z nakladaku/24v/a odpalili skoro vsechny ridici jednotky,vydrzeli akorat budiky,takze si chlapci docela vydelali (LOL)

Napsal: 03 úno 2006, 21:08
od Germi
chiptuning píše:jedna mirna pripominka,pripojovat na auto se stejnem napeti,
ted resim fabii,kterou nastartovali pres kabely z nakladaku/24v/a odpalili skoro vsechny ridici jednotky,vydrzeli akorat budiky,takze si chlapci docela vydelali
Tak tomu se říká kutilové (LOL) (LOL) (LOL)

Napsal: 03 úno 2006, 23:11
od zdenace
Ty jo, ten startér musel točit!

Napsal: 13 pro 2007, 01:27
od Desolator
chiptuning píše:jedna mirna pripominka,pripojovat na auto se stejnem napeti,
ted resim fabii,kterou nastartovali pres kabely z nakladaku/24v/a odpalili skoro vsechny ridici jednotky,vydrzeli akorat budiky,takze si chlapci docela vydelali (LOL)
To ty kabely napojili na altík, ne? Pokud vím, tak 24V soustava má dvě baterky zapojené do série.Pokud se kabely připojí na baterku, ke který jde minus pól od karoserie, tak dostaneme 12V, nepletu se?

Napsal: 13 pro 2007, 09:17
od warhead_cz
jo nedavno jsem videl na parkaci dva chlapky jak se snazili natocit jednu karu uz nevim co a jak to hodili na druhou baterku tak totalni zkratovy ohnostroj (noteeth) (kupodivu obema karam to problemy asi nedelalo) , nejdriv se lekl ale pak v zoufalem pokusu o startovani to na ty baterce drzel dokad to neutavilo pulku ty svorky na drate (LOL)

Napsal: 13 pro 2007, 11:31
od x-smile
Ukostřený plus pól, to je výraz... ?? (LOL) Proste kostra je minus, vždycky, od toho se tomu ríká kostra... Je pak rozdíl, jestli je potenciál skeletu automobilu plusový, čili ve 12V soustavě je pak jedno... ale je nutno dodržovat polaritu! :)

Napsal: 13 pro 2007, 15:58
od Desolator
x-smile píše:Ukostřený plus pól, to je výraz... ?? (LOL) Proste kostra je minus, vždycky, od toho se tomu ríká kostra... Je pak rozdíl, jestli je potenciál skeletu automobilu plusový, čili ve 12V soustavě je pak jedno... ale je nutno dodržovat polaritu! :)
To se trochu mýlíš, kámo. Záleží jen na výrobci, jak to chce mít. Některý Jawy taky měly + na kostře. Polskej Žuk(takový malý náklaďák) taky. Volhu jsem zblízka nikdy neviděl, ale věřím, že Rusové to tak pro svůj trh dělají. To, co půjde na vývoz, má na kostře - . Na tý motorce se to dalo přehodit. Než se dynamo přepólovalo, tak za jízdy vybilo baterku a pak ji zase nabilo zpátky. To by tady mohl vysvětlit nějaký elektrikář, já to přesně nechápu.

Napsal: 13 pro 2007, 16:23
od 1pavel
Mě nedávno říkali kluci z oplu ať u novejch aster při startování přez kabely je nenecháváme nastartovaný že ten proudovej náraz při startu druhýho auta někdy nevydrží altík .