Motor teplota 100-105°C - F Ulysse (P 806, C Evasion) 1.9TD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Motor teplota 100-105°C - F Ulysse (P 806, C Evasion) 1.9TD
Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte jaká je normální teplota u těchhle dieselů (Je to peugeot motor ve fiatu ).
Když jsem naložený (6 lidí + rakev + plný kufr) a jedu dlouhý táhlý kopec nebo ve velkém vedru (>30°C) tak mi teplota motoru vyleze klidně i na 105°C. Jsem z toho dost nervozní, protože benzíny které jsem měl předtím ale i VW diesely se kterými jsem kdy jezdil mi držely 90°C jak přibité.
Normálně mi drží cca 83°C, když zrychlím jedu cca 120km/h tak mi teplota stoupne na 90°C - zajímavé že se vzrůstající rychlostí mi jde nahoru i teplota, člověk by myslel že to bude chladit líp a teplota se udrží. Ale když jsem ve výše zmíněných podmínkách tak 100°C je tam úplně běžně, výjímečně i 105°C. Letos na rakouských horách a chorvatských dálnicích jsem z toho byl dost nervní.
Loni jsem měl podobné problémy na Mohelničáku. Vyměnil jsem chladič (byl už jednou prdlý takže stejně by musel ven), ale zlepšení žádné. Bohužel u nás tady není žádný pořádný kopec ani nejezdím normálně tak naložený takže se to dost blbě simuluje. Takže vše vypadá naprosto ok. Ještě bych podotknul že nemám pedál na podlaze a ještě bych klidně mohl i zrychlit, ale vzhledem k teplotě to neriskuju. Zajímavé je že v ustáleném stavu jedu 120 km/h, příjde kopec s plynem ani nehnu a teplota jde nahoru třeba na 95°C a rychlost dolů (ta rychlost proč jde dolů je jasná). Takže přidám abych těch 120 udržel no a mám 100-105°C jak vyšitých.
Vyměněno: termostat, chladič, těsnění pod hlavou + repas čerpadla.
Díky za každou radu
Když jsem naložený (6 lidí + rakev + plný kufr) a jedu dlouhý táhlý kopec nebo ve velkém vedru (>30°C) tak mi teplota motoru vyleze klidně i na 105°C. Jsem z toho dost nervozní, protože benzíny které jsem měl předtím ale i VW diesely se kterými jsem kdy jezdil mi držely 90°C jak přibité.
Normálně mi drží cca 83°C, když zrychlím jedu cca 120km/h tak mi teplota stoupne na 90°C - zajímavé že se vzrůstající rychlostí mi jde nahoru i teplota, člověk by myslel že to bude chladit líp a teplota se udrží. Ale když jsem ve výše zmíněných podmínkách tak 100°C je tam úplně běžně, výjímečně i 105°C. Letos na rakouských horách a chorvatských dálnicích jsem z toho byl dost nervní.
Loni jsem měl podobné problémy na Mohelničáku. Vyměnil jsem chladič (byl už jednou prdlý takže stejně by musel ven), ale zlepšení žádné. Bohužel u nás tady není žádný pořádný kopec ani nejezdím normálně tak naložený takže se to dost blbě simuluje. Takže vše vypadá naprosto ok. Ještě bych podotknul že nemám pedál na podlaze a ještě bych klidně mohl i zrychlit, ale vzhledem k teplotě to neriskuju. Zajímavé je že v ustáleném stavu jedu 120 km/h, příjde kopec s plynem ani nehnu a teplota jde nahoru třeba na 95°C a rychlost dolů (ta rychlost proč jde dolů je jasná). Takže přidám abych těch 120 udržel no a mám 100-105°C jak vyšitých.
Vyměněno: termostat, chladič, těsnění pod hlavou + repas čerpadla.
Díky za každou radu
Moje zkušenost je taková, že na Ulysse mod.02(2,2 a 2,0 JTD) se auto hřeje když je naložený a nefungujou sahary až do červenýho.Tudíž, když je vše OK, motor se hřeje až na 106°C, kdy sepnou ventilátory, který ho ohchladí.Pokud nefungujou, hřeje se dál.Pokud se ti motor ohřeje na 100 - 105°C a pak se ochladí, asi bych to považoval za OK.Ale podle motorizace máš model starší ... .Ale aby si neřešil něco, co se vyřešit nedá
Doplnění
Předpokládám že hlavu tlakovali.
Co se čerpadla týče nevím, ale kdyby se protáčelo na ose asi by se motor uvařil i v normálním provozu.
ventilátory zapínají při 90°C.
K situaci kterou popisuji jsem zapomněl dodat, že byla zapnutá klima a ta roztočí ventilátory ihned. Jestli se točí správným směrem to nevím ale fouká to směrem k motoru tak snad jo.
Co se čerpadla týče nevím, ale kdyby se protáčelo na ose asi by se motor uvařil i v normálním provozu.
ventilátory zapínají při 90°C.
K situaci kterou popisuji jsem zapomněl dodat, že byla zapnutá klima a ta roztočí ventilátory ihned. Jestli se točí správným směrem to nevím ale fouká to směrem k motoru tak snad jo.
A není zanesenej ( třeba muchama ) chladič klimatizace ? To by zabránilo řádnýmu proudění vzduchu přes chladič motoru. Měl sem auto s tímto motorem, ale nikdy s ním nebyl problém. V práci máme Jumpera 1,9TD a ten se taky nehřeje, takže konstrukční chyba tu nebude. Ještě mě napadá odvzdušnění . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
chladič klimy se čistil při výměně chladiče, ale neby nijak zvlášť zaneseý. Odvzdušněné to je....PavelTDi píše:A není zanesenej ( třeba muchama ) chladič klimatizace ? To by zabránilo řádnýmu proudění vzduchu přes chladič motoru. Měl sem auto s tímto motorem, ale nikdy s ním nebyl problém. V práci máme Jumpera 1,9TD a ten se taky nehřeje, takže konstrukční chyba tu nebude. Ještě mě napadá odvzdušnění . . .
Mám alfu 2,0TD a chová se úplně stejně. Zkusil jsem plný výkon do kopce s karavanem. Teplota se dostane až těsně před červené pole, ale tam zůstane. Tak si zvykám. Nikdy se to neuvařilo. Pokud je normální počasí a jedu solo tak drží cca 85. Ještě jsem si udělal spínač na vyšší rychlost ventilátoru a ten pustil preventivně - žádná změna.Nový chladič, nová hlava, nový termostat.
Ještě na jednu věc sem zapoměl . . . Zkontroluj si základní předvstřik na čerpadle. Větší předvstřik způsobuje přehřívání. Na T3 ( ještě s motorem 1,6TD ) sem jednou dal trochu větší předstih a teplota lezla k maximu i v zimě ( při větším zatížení ) . A to má T3 chladič dost velkej . . .
Ještě bych se podíval na mezichladič plnícího vzduchu . . .
Ještě bych se podíval na mezichladič plnícího vzduchu . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
čerpadlo bylo na repasu a pak ho seřídili, předpokládám že i předstih. Já nemám ponětí kde se to seřizuje. A mezichladič plnícího vzduchu už vůbec netuším kde je. Jestli myslíš chladič turba tak ten je sešroubovaný s klimou a vodním chladičem a byl čištěný při výměně chladiče.PavelTDi píše:Ještě na jednu věc sem zapoměl . . . Zkontroluj si základní předvstřik na čerpadle. Větší předvstřik způsobuje přehřívání. Na T3 ( ještě s motorem 1,6TD ) sem jednou dal trochu větší předstih a teplota lezla k maximu i v zimě ( při větším zatížení ) . A to má T3 chladič dost velkej . . .
Ještě bych se podíval na mezichladič plnícího vzduchu . . .
Takže mezichladič je asi v pořádku . Ten předvstřik ( poloha čerpadla na motoru ) nemuseli trefit , měření stroboskopem není moc přesný . . . Pokud tam máš vstřikovací čerpadlo Bosch, tak by to neměl být problém. Lucas se seřizuje hůř. Je to čerpadlo čistě mechanický? Tyto motory v pozdějších rocích výroby měly elektronickou korekci předstihu v otáčkách. U Lucase se to rádo kazí . . . Zkusil bych jít tímto směrem. Doma si to ale nespravíš . . .
Jak seš na tom s kouřivostí ?
Jak seš na tom s kouřivostí ?
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
Je to BOSH čistě mechanický. Kouřivost celkem dobrá, resp nekouřítoPavelTDi píše:Takže mezichladič je asi v pořádku . Ten předvstřik ( poloha čerpadla na motoru ) nemuseli trefit , měření stroboskopem není moc přesný . . . Pokud tam máš vstřikovací čerpadlo Bosch, tak by to neměl být problém. Lucas se seřizuje hůř. Je to čerpadlo čistě mechanický? Tyto motory v pozdějších rocích výroby měly elektronickou korekci předstihu v otáčkách. U Lucase se to rádo kazí . . . Zkusil bych jít tímto směrem. Doma si to ale nespravíš . . .
Jak seš na tom s kouřivostí ?
Takže by neměl být problém se seřízením. Ještě mě napadlo, jestli není vodní kámen v motoru. Jezdil jsi vždycky na fridex? Pokud ne , koupil bych nějakej přípravek na vyčištění ( s tačí i soda ) a chvíli na to jezdit . Pak novou směs fridexu a destilované , nebo změkčené , vody. Dál mě už nic nenapadá . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .