Motor teplota 100-105°C - F Ulysse (P 806, C Evasion) 1.9TD

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
scopres
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29 kvě 2008, 17:36

Motor teplota 100-105°C - F Ulysse (P 806, C Evasion) 1.9TD

Příspěvek od scopres »

Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte jaká je normální teplota u těchhle dieselů (Je to peugeot motor ve fiatu :) ).
Když jsem naložený (6 lidí + rakev + plný kufr) a jedu dlouhý táhlý kopec nebo ve velkém vedru (>30°C) tak mi teplota motoru vyleze klidně i na 105°C. Jsem z toho dost nervozní, protože benzíny které jsem měl předtím ale i VW diesely se kterými jsem kdy jezdil mi držely 90°C jak přibité.
Normálně mi drží cca 83°C, když zrychlím jedu cca 120km/h tak mi teplota stoupne na 90°C - zajímavé že se vzrůstající rychlostí mi jde nahoru i teplota, člověk by myslel že to bude chladit líp a teplota se udrží. Ale když jsem ve výše zmíněných podmínkách tak 100°C je tam úplně běžně, výjímečně i 105°C. Letos na rakouských horách a chorvatských dálnicích jsem z toho byl dost nervní.

Loni jsem měl podobné problémy na Mohelničáku. Vyměnil jsem chladič (byl už jednou prdlý takže stejně by musel ven), ale zlepšení žádné. Bohužel u nás tady není žádný pořádný kopec ani nejezdím normálně tak naložený takže se to dost blbě simuluje. Takže vše vypadá naprosto ok. Ještě bych podotknul že nemám pedál na podlaze a ještě bych klidně mohl i zrychlit, ale vzhledem k teplotě to neriskuju. Zajímavé je že v ustáleném stavu jedu 120 km/h, příjde kopec s plynem ani nehnu a teplota jde nahoru třeba na 95°C a rychlost dolů (ta rychlost proč jde dolů je jasná). Takže přidám abych těch 120 udržel no a mám 100-105°C jak vyšitých.

Vyměněno: termostat, chladič, těsnění pod hlavou + repas čerpadla.

Díky za každou radu
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

To patri do kategorie francuzkych vozidel. Hlavu ste otlakovali? Vrtulka vodnej pumpy sa naoske nepretaca?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4148
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ještě dopnující otázka: Co ventilátory? Točí a správným směrem? Ptám se proto, že jsem se setkal s případem, že ventilátor sice točil, ale obráceně.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26

Příspěvek od pajda »

Moje zkušenost je taková, že na Ulysse mod.02(2,2 a 2,0 JTD) se auto hřeje když je naložený a nefungujou sahary až do červenýho.Tudíž, když je vše OK, motor se hřeje až na 106°C, kdy sepnou ventilátory, který ho ohchladí.Pokud nefungujou, hřeje se dál.Pokud se ti motor ohřeje na 100 - 105°C a pak se ochladí, asi bych to považoval za OK.Ale podle motorizace máš model starší ... .Ale aby si neřešil něco, co se vyřešit nedá
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26

Příspěvek od pajda »

origoš píše:Ještě dopnující otázka: Co ventilátory? Točí a správným směrem? Ptám se proto, že jsem se setkal s případem, že ventilátor sice točil, ale obráceně.
To může bejt taky příjemný (noteeth)
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Myslim,ze teplota do 105 C je uplne normalna. Na VW to je inak. Tam budik ukazuje 90 pri teplote vody od 75-105 C. Ukazuje ako sa povie priemer.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
scopres
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29 kvě 2008, 17:36

Doplnění

Příspěvek od scopres »

Předpokládám že hlavu tlakovali.

Co se čerpadla týče nevím, ale kdyby se protáčelo na ose asi by se motor uvařil i v normálním provozu.

ventilátory zapínají při 90°C.
K situaci kterou popisuji jsem zapomněl dodat, že byla zapnutá klima a ta roztočí ventilátory ihned. Jestli se točí správným směrem to nevím ale fouká to směrem k motoru tak snad jo.
PavelTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 09 črc 2008, 12:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od PavelTDi »

A není zanesenej ( třeba muchama ) chladič klimatizace ? To by zabránilo řádnýmu proudění vzduchu přes chladič motoru. Měl sem auto s tímto motorem, ale nikdy s ním nebyl problém. V práci máme Jumpera 1,9TD a ten se taky nehřeje, takže konstrukční chyba tu nebude. Ještě mě napadá odvzdušnění . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
scopres
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29 kvě 2008, 17:36

Příspěvek od scopres »

PavelTDi píše:A není zanesenej ( třeba muchama ) chladič klimatizace ? To by zabránilo řádnýmu proudění vzduchu přes chladič motoru. Měl sem auto s tímto motorem, ale nikdy s ním nebyl problém. V práci máme Jumpera 1,9TD a ten se taky nehřeje, takže konstrukční chyba tu nebude. Ještě mě napadá odvzdušnění . . .
chladič klimy se čistil při výměně chladiče, ale neby nijak zvlášť zaneseý. Odvzdušněné to je....
albert22
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 03 pro 2008, 10:43

Příspěvek od albert22 »

Mám alfu 2,0TD a chová se úplně stejně. Zkusil jsem plný výkon do kopce s karavanem. Teplota se dostane až těsně před červené pole, ale tam zůstane. Tak si zvykám. Nikdy se to neuvařilo. Pokud je normální počasí a jedu solo tak drží cca 85. Ještě jsem si udělal spínač na vyšší rychlost ventilátoru a ten pustil preventivně - žádná změna.Nový chladič, nová hlava, nový termostat.
PavelTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 09 črc 2008, 12:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od PavelTDi »

Ještě na jednu věc sem zapoměl . . . Zkontroluj si základní předvstřik na čerpadle. Větší předvstřik způsobuje přehřívání. Na T3 ( ještě s motorem 1,6TD ) sem jednou dal trochu větší předstih a teplota lezla k maximu i v zimě ( při větším zatížení ) . A to má T3 chladič dost velkej . . .
Ještě bych se podíval na mezichladič plnícího vzduchu . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
scopres
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29 kvě 2008, 17:36

Příspěvek od scopres »

PavelTDi píše:Ještě na jednu věc sem zapoměl . . . Zkontroluj si základní předvstřik na čerpadle. Větší předvstřik způsobuje přehřívání. Na T3 ( ještě s motorem 1,6TD ) sem jednou dal trochu větší předstih a teplota lezla k maximu i v zimě ( při větším zatížení ) . A to má T3 chladič dost velkej . . .
Ještě bych se podíval na mezichladič plnícího vzduchu . . .
čerpadlo bylo na repasu a pak ho seřídili, předpokládám že i předstih. Já nemám ponětí kde se to seřizuje. A mezichladič plnícího vzduchu už vůbec netuším kde je. Jestli myslíš chladič turba tak ten je sešroubovaný s klimou a vodním chladičem a byl čištěný při výměně chladiče.
PavelTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 09 črc 2008, 12:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od PavelTDi »

Takže mezichladič je asi v pořádku :-) . Ten předvstřik ( poloha čerpadla na motoru ) nemuseli trefit , měření stroboskopem není moc přesný . . . Pokud tam máš vstřikovací čerpadlo Bosch, tak by to neměl být problém. Lucas se seřizuje hůř. Je to čerpadlo čistě mechanický? Tyto motory v pozdějších rocích výroby měly elektronickou korekci předstihu v otáčkách. U Lucase se to rádo kazí . . . Zkusil bych jít tímto směrem. Doma si to ale nespravíš . . .
Jak seš na tom s kouřivostí ?
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
scopres
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29 kvě 2008, 17:36

Příspěvek od scopres »

PavelTDi píše:Takže mezichladič je asi v pořádku :-) . Ten předvstřik ( poloha čerpadla na motoru ) nemuseli trefit , měření stroboskopem není moc přesný . . . Pokud tam máš vstřikovací čerpadlo Bosch, tak by to neměl být problém. Lucas se seřizuje hůř. Je to čerpadlo čistě mechanický? Tyto motory v pozdějších rocích výroby měly elektronickou korekci předstihu v otáčkách. U Lucase se to rádo kazí . . . Zkusil bych jít tímto směrem. Doma si to ale nespravíš . . .
Jak seš na tom s kouřivostí ?
Je to BOSH čistě mechanický. Kouřivost celkem dobrá, resp nekouříto :)
PavelTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 09 črc 2008, 12:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od PavelTDi »

Takže by neměl být problém se seřízením. Ještě mě napadlo, jestli není vodní kámen v motoru. Jezdil jsi vždycky na fridex? Pokud ne , koupil bych nějakej přípravek na vyčištění ( s tačí i soda ) a chvíli na to jezdit . Pak novou směs fridexu a destilované , nebo změkčené , vody. Dál mě už nic nenapadá . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“