Stránka 1 z 2

elektrické servo Fábia

Napsal: 03 srp 2006, 12:24
od karel polacek
Na Fábii je na VAGU závada číslo 01290 , referenční napětí, zkrat na kostru . Nevíte co s tím kde hledat??? servo funkční jen svítí kontrolka volant s vykřičníkem

Napsal: 05 srp 2006, 12:13
od MirekX
Jen z doslechu vím, že to asi bude čidlem na servu. Ale chtěj za to dost peněz. Uvidíš :(

Napsal: 05 srp 2006, 12:39
od konys
Často stačí čidlo vysušit fénem přímo na voze. Alespoň půl hodiny foukat teplý vzduch na čidlo.

Napsal: 05 srp 2006, 18:35
od karel polacek
konys píše:Často stačí čidlo vysušit fénem přímo na voze. Alespoň půl hodiny foukat teplý vzduch na čidlo.
To čidlo je přímo na servu???někde jak jsou štekry???

Napsal: 05 srp 2006, 19:18
od kiru
S tou chybou som sa stretol viackrát a vždy bol problém v elektronike serva alebo prívodné vodiče, treba pozriet kontakt na baterke, skontrolovať ukostrenie, musí to byť 100%, lebo servo má značný odber

Napsal: 05 srp 2006, 20:06
od origoš
Je to bolest těchto servořízení. Většinou to končí výměnou doprovázenou částkou kolem 20 000Kč. Tady to trochu "vyhoršili".

Napsal: 06 srp 2006, 08:55
od konys
Čidlo je nad převodkou řízení na hřídeli od volantu

Napsal: 07 srp 2006, 23:22
od karel polacek
moc děkuji za rady nic veselého mě nečeká :(

Napsal: 15 srp 2006, 12:50
od jeansx
jeětě můžu poradit je dobrý zkontrolovat zásuvku co vede k rj je umístěná za mlhovkou, a pak ještě na jevém podběhu pod air filtrem je svazek a ten bejvá taky občas přerušenej

Servo se chova divne

Napsal: 17 srp 2006, 20:21
od fabiátor
jeansx píše:jeětě můžu poradit je dobrý zkontrolovat zásuvku co vede k rj je umístěná za mlhovkou, a pak ještě na jevém podběhu pod air filtrem je svazek a ten bejvá taky občas přerušenej
Pomozte nekdo, prestalo mi chodit servo a to tak ze najednou za jizdy zacal jit stuha volant. Kontolka nesvitila. Kdyz jsem s tim jel podruhy tak se rozsvitila i kontrolka s volantem. Kdyz natocim motor a hejbu volantem tak je slyset jak servo zabira ale jako by nemelo silu. Maximalne pomalu pretoci kola kdyz vezmu za volant ale strasne pomalu a nekdy nereaguje. Co to muze bejt ?

Napsal: 17 srp 2006, 21:29
od origoš
No je tam komutátorovej motorek, něco podobného jako ve stěračích. Pořád to ventruje a uhlíky+komutátor= omezená životnost. Ke všemu se může nadraka, prostě to vyhoršili. Dost často to končí výměnou.

Napsal: 18 srp 2006, 01:25
od MAX
To se divím že tam daly takovej motor, servo z Fábie sem ještě rozebraný neměl, ale u OPEL Astra G je v elektrickým servu krokový motor s vlastní řídící elektronikou pohonu. Tedy žádný uhlíky, žádnej komutátor, žádnej problém (skoro).

Napsal: 18 srp 2006, 08:32
od fabiátor
MAX píše:To se divím že tam daly takovej motor, servo z Fábie sem ještě rozebraný neměl, ale u OPEL Astra G je v elektrickým servu krokový motor s vlastní řídící elektronikou pohonu. Tedy žádný uhlíky, žádnej komutátor, žádnej problém (skoro).
No ve Fabii je asi taky krokac a na volantu snimac otacek. Problem je v tom ze to ma snahu ale proste to nekdy vynecha, nekdy to vypadne uplne az se rozsviti kontrolka s volantem a nekdy to vcelku drzi. Cili spis to vypada na nejakej vakl kontakt, kabely nebo co ja vim. Spis jsem potreboval nasmerovat od nekoho kdo to uz mel rozebrany a vi co kde a jak hledat.

Mimochodem v podstate problem je akorat ve stredove poloze volantu, tedy pri maximalnim odporu rizeni. Kdyz potrebuju rychle tocit volantem. Jakoby to nechtelo prekonat ten odpor rizeni. Kdyz stojim na miste s natocenym motorem tak je vevnitr slyset takovy slaby syceni jak ten servomotor honi olej nebo co a jak vemu za volant tak je slyset jak na to reaguje i servomotor. Akorat to bud posiluje strasne malo a kdyz vemu zavolant tak to otaci skoro krokem a nebo to nezabere vubec jen je slyset jak to servo syci.

Jeste me napada ze by to mohlo ukazovat na preruseni jedne ze statorovych civek toho krokace. To by docela odpovidalo, ale je to jen spekulace.

VAG na to nerika nic.

Napsal: 18 srp 2006, 21:22
od origoš
Že by krokáč poháněl hydraulické čerpadlo? Co by se tím získalo?

Napsal: 18 srp 2006, 22:28
od MAX
Vyšší kroutící moment v širokém rozsahu otáček, pro progresivní servořízení ideální věc.
Platí pro OPEL Astra G, jak je to u Fábie jsem ještě netestoval.