Stránka 1 z 2
AFN
Napsal: 08 led 2009, 14:50
od passik 94
Ahoj mám Vento motor AFN,má to cca 246000km.Předchozí majitel to servisoval někde u Aralu nebo tak.Na štítku je olej 5w40 můžu dát 10w40???Konkrétně Mogul Forte GX FE nebo jestli by někdo doporučil co je vhodnější?Jezdím převážně kratší vzdálenosti,cca 20km tam a 20km zpět.Moc dík za názory

Napsal: 08 led 2009, 15:13
od Marek77
Můžeš bez obav. Jezdím na něj taky.
Napsal: 10 led 2009, 13:21
od passik 94
Díky,a nevadí že to jezdilo na 5W40 a já tam dám 10W???
Napsal: 10 led 2009, 14:24
od Marek77
To je úplně jedno. Jediné kritérium pro používání olejů v motorech VW TDi je pouze specifikace VW 505.00.
Napsal: 10 led 2009, 14:26
od netopier
hej ale keby tam dal 5W40 ful namiesto 10W40 polo tak to moze robit problemy.. myslim tym postupnost...
Napsal: 10 led 2009, 21:22
od passik 94
Jasan tu normu se musí dodržet,jen jsem si nebyl jisej s tou plnou a polosyntetikou.Tak já tam šoupnu ten Mogul a budu ho tam dávat pořád.Dával jsem ho do B5ky ale to byl benzin 1,8T a věděl jsem že se tam dával i před tím.Jinakl Mogul myslím jak cena tak kvalita dobrá ne?Nebo je lepší něco přímo do diesel.motorů,
Napsal: 10 led 2009, 21:36
od netopier
ja vravim o tom ze ked davas do auta fullsyn, potom polosyn, a potom mineral tak je to OK.. ale ked mas auto s polosyn, a das tam fullsyn tak ti to rozpusti usadeniny v motore a nemusi to robit dobrotu...samozrejme je na to pripravok ktory tam nalejes a spravis vyplach ... ale kazdopadne motor s 246000 uz bude mat nieco za sebou takze polosyn by bola asi vhodnejsia volba
Napsal: 10 led 2009, 22:12
od passik 94
Má to sice 246000,ale koupil jsem to od kámoše kterýmu to stálo 9měsíců na zahradě, já k tomu přišel dal baterku škrtnul a hned vrčel.Zdá se i že nekouří,jen za studena trošku bíle??Mám v plánu si to trošku poladit.Tak bych pro ten motor chtěl to nejlepší,proto se vyptávám.Plánuju i zajet do Dieselpoweru nechat skontrolovat(seřídit a vyčistit)vstřiky.Pak si chci turbo+sání vyčistit EGR asi vyřadit atd.Takže otázek bude jak máku

Mám to u klempíře a pak do lakovny,bylo kleplý na předek,mám na to celou zimu tak si budu hrát.A prudit vás tu s otázkama

Napsal: 10 led 2009, 23:38
od Marek77
netopier píše:ja vravim o tom ze ked davas do auta fullsyn, potom polosyn, a potom mineral tak je to OK.. ale ked mas auto s polosyn, a das tam fullsyn tak ti to rozpusti usadeniny v motore a nemusi to robit dobrotu...samozrejme je na to pripravok ktory tam nalejes a spravis vyplach ... ale kazdopadne motor s 246000 uz bude mat nieco za sebou takze polosyn by bola asi vhodnejsia volba
Proboha, co to je za kraviny ??? Je to úplně šumák, jaký je základ oleje!!!
Klidně z minerálu přejdu na plnou syntetiku a NIC se nestane. Nemystifikuj.
Napsal: 10 led 2009, 23:40
od Marek77
passik 94 píše:Má to sice 246000,ale koupil jsem to od kámoše kterýmu to stálo 9měsíců na zahradě, já k tomu přišel dal baterku škrtnul a hned vrčel.Zdá se i že nekouří,jen za studena trošku bíle??Mám v plánu si to trošku poladit.Tak bych pro ten motor chtěl to nejlepší,proto se vyptávám.Plánuju i zajet do Dieselpoweru nechat skontrolovat(seřídit a vyčistit)vstřiky.Pak si chci turbo+sání vyčistit EGR asi vyřadit atd.Takže otázek bude jak máku

Mám to u klempíře a pak do lakovny,bylo kleplý na předek,mám na to celou zimu tak si budu hrát.A prudit vás tu s otázkama

Bílý kouř může způsobovat přítomnost trochy vody v palivu (jestli to dlouho stálo, zkondenzovala vlhkost do paliva a maličko to pokuřuje - to se ztratí).
Jinak Mogul je značka oleje velmi dobrá a troufám si tvrdit, že lepší než mnohé "značky" západního světa.
Napsal: 11 led 2009, 13:28
od netopier
Marek77 píše:netopier píše:ja vravim o tom ze ked davas do auta fullsyn, potom polosyn, a potom mineral tak je to OK.. ale ked mas auto s polosyn, a das tam fullsyn tak ti to rozpusti usadeniny v motore a nemusi to robit dobrotu...samozrejme je na to pripravok ktory tam nalejes a spravis vyplach ... ale kazdopadne motor s 246000 uz bude mat nieco za sebou takze polosyn by bola asi vhodnejsia volba
Proboha, co to je za kraviny ??? Je to úplně šumák, jaký je základ oleje!!!
Klidně z minerálu přejdu na plnou syntetiku a NIC se nestane. Nemystifikuj.
a naco su potom tie pripravky ? ci pre vsetkych co mystifikuju?
Napsal: 11 led 2009, 13:34
od Marek77
Pokud používáš do motoru předepsaný olej a měníš ho v pravidelných intervalech, žádné usazeniny se v motoru netvoří, a proto se nemohou uvolnit.
Když budu chtít, můžu do TDi klidně používat minerál 15W/40, když bude splňovat specifikaci VW 505.00. A potom třebas po pěti letech nebo déle úplně v klidu přejdu na plnou syntetiku, třeba SAE 5W/40 nebo i 0W/40 - nemůže se absolutně nic stát.
Dělám do olejů přes 15 let, můžeš mi věřit.
Napsal: 11 led 2009, 16:26
od passik 94
Ale no tak hoši,přece se nebudete hádat!?Já jsem rád za každou radu či názor.Protože nikdo neví vše a je pořád co se učit.Já osobně se vrtám v autech cca od 16ti což je už 15 let.95% věcí si dělám sám,ale TDi a vúbec diesel mám první teda druhej,ale to první jsem měl asi 2měsíce.No a tak sháním rady kde se dá.A myslim že tady je to super dobrý lidi a většina zkušenejch s tím či s tím.Já třeba vúbec nevěděl že existuje nějaký EGR a dneska už vím kde je i na co tam je ,jak ho vyndat,proč ho vyndat atd.To je jen jeden příklad,takže nehádejte se zbytečně.Jinak moc díky za rady je super že ta možnost kam pro ně existuje

Napsal: 11 led 2009, 18:31
od netopier
my sa nehadame

Napsal: 11 led 2009, 20:06
od passik 94
Tak to jo,vypadalo to tak
