Stránka 1 z 1
Měření teploty
Napsal: 17 srp 2006, 08:25
od Zdenda
Tak asi budu před příchodem podzimka šlusovat zpátečku a abych moh teda nějak porovnat ten rozdíl v předehřejvání, tak bych si tam ještě před tim namontoval měření teploty, docela se mi líbí tenhle bazmek
http://www.alza.cz/eurocase-cerny-panel ... d45502.htm
Votázka ale je, kam strčit to čidlo, aby mi to neměřilo blbosti

. Hadičky jsou tlustý umělohmotný (=špatnej přenos tepla), a různý kovový části, přes který protejká rostliňák (nasazovací trubice el.mag. ventilů, filtr, čerpadlo apod.) mi přídou horký, ať jedu na rostliňák (=předehřejvam) nebo ne. Prostě se to ohřeje od motoru - zvlášť teď v létě je problém šáhnout v motoru na cokoliv kovovýho, abych se nespálil. Aby to čidlo přišlo přímo do styku s volejem, to je zase vymejšlet ňáký mezikusy mezi hadice, zatěsňovat je... - vopruz. Jaký máte zkušenosti vy, kam byste to nacpali, případně nevíte, jestli jde vtipně použít něco z vrakáče ?
Ty zbylý dvě čidla bych použil pro měření vnitřní a venkovní teploty, ty se normálně strkají kam ?
jak vyřešíš tu zpátečku?
Napsal: 17 srp 2006, 08:52
od dvorky1
jak budeš řešit tu zpátečku na krátko??? teď řeším stejnej problém a nevím jestli kupovat ten drahej odvzdušňovací ventil nebo se to dá vyřešit nějak elegantně a levně

Napsal: 17 srp 2006, 10:30
od Zdenda
No asi se nakonec, ač nerad, přiklonim k tomu origoš odvzdušňováku od Oventropu za těch ca. 1600 Kč. Jde to řešit i tim topenářským, musíš za něj ale přířadit redukční ventil viz.
http://www.vrsinsky.cz/index.php?skupina=3 nebo
http://www.rubidea.cz/pinky-php/detail. ... ie=3&id=65, stojí asi 300 Kč. Ten by se měl nastavit na mírnej přetlak, kolik, to bude asi chtít odzkoušet, Otázka ale je, jestli ten vodvzdušňovák na vodu bude fungovat i na volej (nižší hustota = jiné chování plováku)
Takže se trochu bojim, že to budu bastlit jako blbej, pak mi z toho bude přes neustálé úpravy a vylepšení 3 tejdny chcát volej nebo se to bude zavzdušňovat (to znamená dojezdy na naftu a ztoho vyplývající finanční ztráty) a nakonec koupim ten voriginální

Re: Měření teploty
Napsal: 23 lis 2007, 23:07
od Honza M
Zdenda píše:Tak asi budu před příchodem podzimka šlusovat zpátečku a abych moh teda nějak porovnat ten rozdíl v předehřejvání, tak bych si tam ještě před tim namontoval měření teploty, docela se mi líbí tenhle bazmek
http://www.alza.cz/eurocase-cerny-panel ... d45502.htm
Votázka ale je, kam strčit to čidlo, aby mi to neměřilo blbosti

. Hadičky jsou tlustý umělohmotný (=špatnej přenos tepla), a různý kovový části, přes který protejká rostliňák (nasazovací trubice el.mag. ventilů, filtr, čerpadlo apod.) mi přídou horký, ať jedu na rostliňák (=předehřejvam) nebo ne. Prostě se to ohřeje od motoru - zvlášť teď v létě je problém šáhnout v motoru na cokoliv kovovýho, abych se nespálil. Aby to čidlo přišlo přímo do styku s volejem, to je zase vymejšlet ňáký mezikusy mezi hadice, zatěsňovat je... - vopruz. Jaký máte zkušenosti vy, kam byste to nacpali, případně nevíte, jestli jde vtipně použít něco z vrakáče ?
Ty zbylý dvě čidla bych použil pro měření vnitřní a venkovní teploty, ty se normálně strkají kam ?
Ahoj. Zaujal mě teploměr,který si chtěl koupit. Koupil si ho? Pokud ano,jaké máš s ním zkušenosti?
Napsal: 24 lis 2007, 10:40
od mtapaj
Ja myslim ze najlepsie je, merat teplotu oleja v cerpadle,,,
ved ide hlavne o to,aka je teplota oleja v nom

videl som tu dost schem na prerobenie auta na olej,no neviem sa rozhodnut,mam 2 trojcest.ventyly,samoodvzdusnovak,deskovy vymennik,a vyhrievanie filtra,nakolko je plastovy tak este neviem...asi ho omotam medenou trubkou,cez ktoru bude prechadzat horuca voda.
ale asi bude lepsie ho vymenit za kovovy...

Napsal: 25 lis 2007, 20:15
od frenky
pro měření teploty oleje bych vzal plastový Téčko na hadice, zasunul tam čidlo a zalil epoxidem nebo silikonem
Napsal: 26 lis 2007, 09:11
od Zdenda
Zkušenosti: jo, měří to, akorát že nejnižší teplota je 0°C a pak to ukazuje jenom"LOW" U oleje to nevadí, ale ty čidla to má 3, takže jednim měřim venkovní teplotu a tam to zamrzí. Při překročení 70°C to začne řvát, ale to pípátko z toho jde vykuchat.
Napsal: 26 lis 2007, 18:22
od xa19td98
a když se vykuchá to pípátko, tak už to měří normálně- myslím tím třeba do 95°C? Nebo to třeba bliká, nebo zobrazí HI?
díky za odpověď.
Napsal: 27 lis 2007, 01:32
od teekey
a jak to mas nakonec vyresene? V tecku a nebo jenom prilozene k hadici? Co meris vsechno? Ideal tak asi venkovni, olej a nafta

)
Napsal: 27 lis 2007, 08:59
od Zdenda
jo, vidíš: nad 70°C to bliká, ale to je kupodivu docela snesitelný, alespoň mě to nějak nerozptyluje. Jednou jsem naměřil i 101°C, takže horní limity to asi nemá. A čidlo mam zastrčený pod krajem hadice na napojení hadice na filtr
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=15
Napsal: 29 lis 2007, 13:51
od radluk