Zapojení alternátoru Mazda 323 1.5i rv. 96

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14429
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Zapojení alternátoru Mazda 323 1.5i rv. 96

Příspěvek od Tomas.cz »

Potřeboval bych od někoho aby mi popsal podle fotky kontakty ( L nebo S ) na regulátrou napětí altíku.
Na konektoru není nic ani na hliníkovém obalu altíku proto můj dotaz-

Mám s tím jeden problém, alternátor ( výrobce Mitsubishi ) má nový regulátor ale občas se rozžne kontrolka dobíjení, byť altík dobíjí. Kontrolka zde není ovládaná přes altík proto svítí i když je odpojen konektor z alternátoru a když se do jednoho kabelu pošle +12 tak zhasne. To bude asi signál pro ovládání kontrolky, ale myslím si, že v druhém kontaku by mělo být + po zapnutí klíčku a to tam není, jen kdyby to někdo poznal z regulátoru co kam patří.

Děkuji

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
petersatan
uživatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2008, 15:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od petersatan »

Napiš farby vodičov ktore idu do toho konektora
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14429
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

jeden je červený druhý černý
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14429
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nikdo neví?
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

Do S patří trvalé napájení, případně s klíčem, ale spíš trvalé. L vede ke kontrolce dobíjení. Je mi ale divný, že by svítila, i když se alternátor odpojí. Nepřipojil k tomu drátu někdo něco ?? Např. aut. rozsvícení světel atd. ??
Dále. Kabely od konektoru k alternáturu vypadají, že by je někdo prohazoval ?? Proč myslíš, že je to špatně zapojený ??
Proč je ten regulátor tak zasviněný tím olejem ??
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14429
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak bylo tam ještě externí relé co rozsvěcovalo kontrolku, a celý to bylo nějaký divný, jeden drát jsem dal na 15ku a z druhýho výstupu jsem použil pro přepínací relé na kontrolku a už to funguje.
kodl1
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 09 dub 2012, 00:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od kodl1 »

Sice je to dlouho, a problém je vyřešený, ale možná to někdo užije...
Na tomto alternátoru kontakty S a L nejsou, jedná se o řízený alternátor, má kontakty P a D..
http://cz.motofocus.eu/technika,7768,ri ... fika-.html
Tento alternátor si sama řídí RJ motoru, sama určí kolik bude dobíjet, funguje to tak, že se alternátor nabudí až po startu motoru, a tím víc, čím víc vybitá je baterka, takže může i přebíjet když je vyštavená, napětí může jít i na 15-16V, takže pozor při měření...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No to na to čumím jak tele na nový vrata, takže když budu chtít tento alternátor opravit /teda elektrikář/ tak k tomu na odzkoušení potřebuje auto?
nepropadat panice...
kodl1
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 09 dub 2012, 00:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od kodl1 »

Bud auto, nebo modulátor signálu..
Ale vevnitř vypadá jako každej jinej alternátor, když proměříš vinutí a diody tak je tam jen ten regulátor (cca 12-15 stovek) a když ho vyměníš tak musí být altík OK..
michal.filip.dj
Přispěvovatel
Příspěvky: 81
Registrován: 12 črc 2009, 20:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od michal.filip.dj »

Stejný problém, na volnoběh svítí kontrolka a nedobíjí
při jízde nesvítí a dobíjí jak má....
Vyměnil jsem regulátor a beze změny... díky
Odpovědět

Zpět na „Mazda“