Stránka 1 z 1

Ford Focus kombík-ale kterej? 1.6, 1.8TDDi či 1.8TDCi ?

Napsal: 19 črc 2009, 16:58
od Ludra
Focus kombinátor v ojetině je dnes jistě slušná volba-pošilhávám po tomhle autu již delší dobu, jak slepice po flusu, zdá se mi o něm už i v noci, vylepil jsem si plakát na WC, tapetu do mobilu, zkrátka, je to můj fetiš...narazil jsem včerta v jednom autobazaru v Brně na stroj z rodu 1.8TDDi (a to autobazary nesnáším, ale zavěsil jsem se za 1 kočku v BMW 6 cabrio, co tam jela...samozřejmě, bez šancí,kdž viděla parkovat tu mou chrchlu,co se bojím i otevřít dveře,aby samou prohnilostí neztropily ostudu) za rozumnou cenu do 100tis, jenže: Kde kdo kváká, že 1.8TDDi jsou poondené motory, žerou, kazej se a vůbec. Prý je nejlepší volbou, hlavně po městě, 1.6 16V benzín - ale ten zas nwení moc k mání, jako šafránu, babo raď, kde sehnat nezhuntovaný a nepředražený kousek. A ty 1.8 TDCi mi zas připadaj předražený, navíc zas někteří z mého okruhu melou, že to má taky nevychytný mouchy i na netu jsou proti tomu nějaký prsky. Tak babo raď! proč Ford neudělal tyhle Focusy třeba s motorem typu 1.4T? Či 1.8, klidně i 8V starou technologii bych bral, bylo by to levnější-a snesitelné povinné ručení? Protože je to prostě Ford? Kámoš vozí ze sev. Itálie a říkal, že o slušný kus tam nezavadí 2 roky, prostě strhaný, před smrtí, maj to většinou rapli, co jezdí 1-2-3,plyn,skřípění brzd atd.,dávaj tomu zabrat! Taky kdy ho koupit? po výměně rozvoďáků? Kdy se tam vlastně měněj? Fakt nevím...ty motorizace u těchle ojetin mě fakt serou...

Napsal: 19 črc 2009, 17:10
od Package
ideal je benzin 1,8...skoro nesmrtelny motor..trosku problemy s volnobehom ale da sa to riesit..diesel by som urcite nebral..pri nasej kvalite nafty a pri tych slabych suciastkach na diesloch je to onicom..ten 1,8 benz ma aj ako taky vykon a aj spotreba sa s nim da aka taka zajazdit...

1.8

Napsal: 19 črc 2009, 17:25
od Ludra
Motorizaci 1.8 benzín na Fokus kombi jsem moc neviděl ani v inzerátech, ani v bazarech. Všude píšou: 1.6 16V super volba, jen ho SEHNAT. Navíc už jsou i pojišťovny, který rozlišují mezi 1.6 a 1.8, pravda, je tam rozdíl tak 300-400 K/ročně, ale každá koruna dobrá. Ten motor 1.6 16V prý moc nežere, nemá problémy s váhou vzduchu, je živý, člověk se nemusí bát předjíždět, skoro nezničitelný a když se lehtá, moc si ani nevezme, zvlášť, je-li kombík prázdný...a není tak drahý, v ojetině, jako diesely. Pro člověka, který ho chce hlavně na převážení materiálu (né kovu, ale hlavně dřeva-latí atd.) po městě a okolí, možná ideál.

Napsal: 19 črc 2009, 17:47
od zizalak
Package píše:ideal je benzin 1,8...skoro nesmrtelny motor..trosku problemy s volnobehom ale da sa to riesit..diesel by som urcite nebral..pri nasej kvalite nafty a pri tych slabych suciastkach na diesloch je to onicom..ten 1,8 benz ma aj ako taky vykon a aj spotreba sa s nim da aka taka zajazdit...
Má recht! Jsme sice na dieselpower foru, ale Focusa v naftě asi ne. TDDI (endura DI) je bída, zadírá se nahoře (špatně vymyšlelné mazání, nebo selhává olejové čerpadlo). V zimě nic moc starty. Byl jsem s fungl novým na off-site na horách a na potřetí se nechal přemluvit (při 2800 km) a nastartoval. Přitom TDDI v Mondeiích chytly všem napoprvé. TDCI je zase průšvih s čerpadlem a vstřiky.

Motor 1.6 je solibní volba 1.8 o moc lépe nejede, ale až budeš mít naloženo na dovolenou výkon se hodí. Klidně bych bral i tu 1.8 rozdíl ve spotřebě je minimální (víc uděláš sytlem jízdy).

Napsal: 19 črc 2009, 18:45
od papouch22
Mam TDCi a spokojenost. zere 5 litru je to zivy. ale musis se o nej starat a jezdit s nim jako clovek. jinak 1.6 je asi to nejlepsi od forda 100koni je krasnych a jede to taky ok. jestli jezdis do 20000km rocne vem si benzin.

lenivý Fokus 1.6

Napsal: 24 črc 2009, 19:58
od Ludra
tak jsem zkoušel 1 Fokus 1.6 kombi najeto asi 112tkm, vzal jsem to auto i za Brno do kopců
a: přišlo mi to nějaké lenivé, nevím, třeba ve srovnání se starou Hondou CRX 1.6, ta jela jako z praku a koncepčně je tam motor zastaralejší...Ta 1.8 16V v benzínu snad by byla silnější-pružnější...1.6 16V mi přijde slabé na tento kombík

Napsal: 25 črc 2009, 08:47
od zizalak
Srovnávat Focuse a CRX, nemůžeš :-)

Napsal: 25 črc 2009, 14:44
od Tomas.cz
Bral bych 1.6ku benál tak je povedená.

Napsal: 25 črc 2009, 16:35
od papouch22
kdybych tolik nejezdil tak bych taky sahnul po 1.6.. 1.8 neni takovy velky rozdil

Napsal: 25 črc 2009, 19:56
od stefi
ak chces focus do naftaku nechod ani nahodou,benzin v pohode sem tam problem volnobeh,sviecky,zapalovaci okruh inak nesmrtelna pohoda ak tuzis po nafte jedine koncern ;)

Napsal: 25 črc 2009, 21:19
od Tomas.cz
To zas ne ani koncern naftu nemá 100% dokonalou.

Napsal: 26 črc 2009, 10:44
od stefi
ale vp pumpa a cr delphi u forda je na tom fakt horsie ako strikacky u vw,aj po mechanickej stranke fordacke diesel motory niesu ziadny technicky zazrak,ford diesel jednoducho nevie,v benzine je to trosku ine na hodne vyssej urovni sa mi zda,a spotreba ford naftaka (crazy)

Focus 1.6?

Napsal: 26 črc 2009, 19:53
od Ludra
Četl jsem, že u benzinu u C-Max, který je větší a těžší, by spotřeba s lehkým nenaloženým vozem mimo město mohla být i 7, ale váhám 1.6 či 1.8 benzin, příp. LPG. U nových vozů je rozdíl cenový 30 tisíc, koníkově pak 74kW/92 kW(což 92kW je stejné jak měl v podstatně lehčí Pumě Zetec 1.7)...No kdyby byl zachovalý kousek v 1.8 s dobrým LPG, asi bych do toho šel. Ale obecně Focusů jsem v LPG moc neviděl...L