Ahoj, mám sice F Ulysse ale s peugeotem motorem. Chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte jaká je normální teplota u těchhle dieselů.
Když jsem naložený (6 lidí + rakev + plný kufr) a jedu dlouhý táhlý kopec nebo ve velkém vedru (>30°C) tak mi teplota motoru vyleze klidně i na 105°C. Jsem z toho dost nervozní, protože benzíny které jsem měl předtím ale i VW diesely se kterými jsem kdy jezdil mi držely 90°C jak přibité.
Normálně mi drží cca 83°C, když zrychlím jedu cca 120km/h tak mi teplota stoupne na 90°C - zajímavé že se vzrůstající rychlostí mi jde nahoru i teplota, člověk by myslel že to bude chladit líp a teplota se udrží. Ale když jsem ve výše zmíněných podmínkách tak 100°C je tam úplně běžně, výjímečně i 105°C. Letos na rakouských horách a chorvatských dálnicích jsem z toho byl dost nervní.
Loni jsem měl podobné problémy na Mohelničáku. Vyměnil jsem chladič, ale zlepšení žádné. Bohužel u nás tady není žádný pořádný kopec ani nejezdím normálně tak naložený takže se to dost blbě simuluje. Takže vše vypadá naprosto ok. Ještě bych podotknul že nemám pedál na podlaze a ještě bych klidně mohl i zrychlit, ale vzhledem k teplotě to neriskuju. Zajímavé je že v ustáleném stavu jedu 120 km/h, příjde kopec s plynem ani nehnu a teplota jde nahoru třeba na 95°C a rychlost dolů (ta rychlost proč jde dolů je jasná). Takže přidám abych těch 120 udržel no a mám 100-105°C jak vyšitých. Klima je vždy zapnutá, ale zkoušel jsem to i bez ní a nijak zvlášť velký rozdíl jsem v tom neviděl.
Vyměněno: termostat, chladič, těsnění pod hlavou + repas čerpadla. Ventilátory se točí a zapínají při 90°C a nebo současně s klimou.
Motor tepl. 100-105°C-P 806 (C Evasion,F Ulysse)1.9TD, 66kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 197
- Registrován: 03 pro 2008, 13:53
- Bydliště: Bruntálsko
Odpovědi: 0
a jak je na tom vodní pumpa jo a ty ventylátory mají dva stupně chlazení při 90 to spíná ten malej a při nějakých 98 to sepne ten velkej naplno tak že je to docela fičák ale pokud zrychluješ a teplota jde hodně nahoru tak je to spíš v pumpě ale ...
Když jsi dělal to těsnění pod hlavou hodils hlavu na srovnání a přetlak ?????
Jestli ne nemůžeš mít jistotu že je to O.K
Když jsi dělal to těsnění pod hlavou hodils hlavu na srovnání a přetlak ?????
Jestli ne nemůžeš mít jistotu že je to O.K

ventilátory mají 2motory a jedou oba od 90°C, že by byly 2 otáčkové tak to jsem si nevšiml, normálně v čechách takových teplot nedosahuju.kobrej píše:a jak je na tom vodní pumpa jo a ty ventylátory mají dva stupně chlazení při 90 to spíná ten malej a při nějakých 98 to sepne ten velkej naplno tak že je to docela fičák ale pokud zrychluješ a teplota jde hodně nahoru tak je to spíš v pumpě ale ...
Když jsi dělal to těsnění pod hlavou hodils hlavu na srovnání a přetlak ?????
Jestli ne nemůžeš mít jistotu že je to O.K
Hlavu pokud s dobře vybavuju tak tlakovali - mně šel olej do vody a teď už je to v poho.
Co se čerpadla týče, tak předpokládám, že pokud není funkční tak se motor vaří při jakýchkoli podmínkách.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 197
- Registrován: 03 pro 2008, 13:53
- Bydliště: Bruntálsko
Odpovědi: 0
tak když všechno víš nevím proč chceš od někoho poradit věř mi že ty ventylátory mají opravdu dva stupně netvrdil bych to kdybych už nezažil něco podobnýho zkus odpojit tu patici na chladiči a uvidíš že tam jsou tři vývody jeden je přívod napětí a ty dva jsou stupně chlazení jestli ti to jede jenom na ten jeden jako že asi jo tak se nediv u toho druhýho stupně se to rozběhne úplně maximálně rychle. propoj to drátem kontakty v té patici a uvidíš jestli ti jedou tak rychle i normálně jestli ne vyměníš čidlo a možná budeš mít pokoj
Kouknu na to, netušil jsem že to má 2 stupně.kobrej píše:tak když všechno víš nevím proč chceš od někoho poradit věř mi že ty ventylátory mají opravdu dva stupně netvrdil bych to kdybych už nezažil něco podobnýho zkus odpojit tu patici na chladiči a uvidíš že tam jsou tři vývody jeden je přívod napětí a ty dva jsou stupně chlazení jestli ti to jede jenom na ten jeden jako že asi jo tak se nediv u toho druhýho stupně se to rozběhne úplně maximálně rychle. propoj to drátem kontakty v té patici a uvidíš jestli ti jedou tak rychle i normálně jestli ne vyměníš čidlo a možná budeš mít pokoj
Poradit chci od někoho kdo má stejný motor - kolik mu to hřeje. Třeba je to úplně normální a já si dělám zbytečně hlavu ...
Mam stejný motor ale ve xsaře. Je to stejné jak popisuješ,i v kopcích jde nahoru, akorát mně se rafička na budíku začne přibližovat ke 100 stupňům až někde ve 150 km (3500 ot.) a když jedeš rychleji zas jde dolů .Snímač teploty který spíná sahary je nový, pokud je stejný motor tak nemam snímač na chladiči ale na hlavě motoru před naftovým filtrem (motor s klimou).