Stránka 1 z 1
Prasklá olejová vana, a běh motoru 1minuta bez oleje.
Napsal: 03 srp 2009, 18:02
od dada211
Mám dotaz .
Došlo k poškození olejové vany a následnému úniku oleje, a motor byl odstaven z provozu ještě než přišla signalizace "minimálního tlaku oleje ".
Chtěl jsem se zeptat, zda by došlo k poškození při běhu motoru bez oleje, po dobu třeba minuty ?? To znamená že by trvale svítila signalizace " minimální tlak oleje ".
Tu minutu beru jako reakční dobu řidiče, než se vzpamatuje. Nyní se to stalo přes den a při pomalé jízdě a olej byl vidět jako čárka za autem. Nedovedu si představit, že by se to stalo za tmy a vyšší rychlosti , třeba na dálnici, kdy by se to projevilo až "signalizací minimálního tlaku oleje ".
Jde o to, zda by došlo k poškození motoru.
Napsal: 03 srp 2009, 18:05
od Ladas
může být načatý turbo...
Napsal: 03 srp 2009, 18:14
od JohnyFlat
podle mého je to buď a nebo. Jen jsem nepochopil, jestli jsi tu minutu jel nebo ne. Chápu to tak, že se to odstavilo po zjištění čáry za autěm ještě bez signalizace a jen se na to ptáš. Ale myslím, že pokud motor nebude ve velkejch točkách, tak nějakou chvíli bez oleje ještě vydrží. Ale nedoporučuju to

znám člověka, co měnil olej, ale zapoměl ho tam trubka nalejt a pak bez oleje vycouval z garáže ráno než si to uvědomil a motor chodí jako víno dodneška. Pak jeden člověk se superbem, jel na dálnici asi 130-140 a najednou kouř, zadřelo se turbo, rupla hřídel a olej z mazání šel do sání, měl štěstí, že mu to zdechlo, ale ve vaně taky olej žádnej, všechno v sání a motor taky šlape.Takové jsou mé zkušenosti Ono to mastný zůstane a něco to snese, ale je to asi hodně o náhodě. Takové jsou mé zkušenosti
Napsal: 03 srp 2009, 18:17
od JohnyFlat
Ladas píše:může být načatý turbo...
ale s tim turbem souhlas, ten první neměl turbínu a tomu druhýmu odešla, jak by na tom ale bylo turbo bez oleje z jinýho důvodu, to nevim, asi špatně, přece jen to má točky
Napsal: 03 srp 2009, 18:18
od dada211
ano jen se na to ptám,jako na hypotetickou situaci . Nedošlo k tomu, naštěstí byl motor byl odstaven včas.
Napsal: 03 srp 2009, 21:36
od Tomas6
Myslím že pokud nesvítila kontrolka mazání,tak se nic nestalo.Mazací tlak byl.Pokud by se to hvízdlo,tak by to křápalo.To bys slyšel.Vanu stejně musíš sundat a uvidíš jestli tam nejsou nějaké poklady.Pokud ne,tak dát novou,druhou,nebo zavařenou olej,filtr a nastartovat.Uvidíš.S turbínou je to na dvě strany,buď a nebo...Jediná jistota je zdemontovat a nechat přezkoušet...
Napsal: 03 srp 2009, 22:13
od skoda405
Ahoj pred mesiacom som zle obisiel dlazobnu kocku co bola na ceste nieco buchlo zahresil som a siel dalej.po 1 km som pozrel ci mam spodny kryt cely a prekvapko zospodu tiekol olej ako s prasata.sadol som do auta a s lahkym plynom prasil smerom domov olej nepipal ale za mnou ciara.po asi 5 min jazdy zapipal nacerveno ze malo oleja.vypol som motor a auto sme dotiahli.na 2 den som vymenil vanu nalial novy olej filter a nastartoval klepali hydrosteli na volnobeh som sa trocha odviezol zohrial a bolo to gut.odvtedy asi 1000km a vsetko ok,turbo tlaci a piska.

A ked som po pipani hladiny oleja vypol motor vytieklo s neho pod auto este cca 1.5litra takze neboj urcte sa to nezadre.

Napsal: 03 srp 2009, 22:17
od Package
skoda405 píše:Ahoj pred mesiacom som zle obisiel dlazobnu kocku co bola na ceste nieco buchlo zahresil som a siel dalej.po 1 km som pozrel ci mam spodny kryt cely a prekvapko zospodu tiekol olej ako s prasata.sadol som do auta a s lahkym plynom prasil smerom domov olej nepipal ale za mnou ciara.po asi 5 min jazdy zapipal nacerveno ze malo oleja.vypol som motor a auto sme dotiahli.na 2 den som vymenil vanu nalial novy olej filter a nastartoval klepali hydrosteli na volnobeh som sa trocha odviezol zohrial a bolo to gut.odvtedy asi 1000km a vsetko ok,turbo tlaci a piska.

ty si iny sialenec..tecie ti olej a ides dalej....vsak rovno zastavim a uz sa ani nepokusam z motorom pohnut..rovno na lano ci odtahovku ,spravit to naliat olej a ist to vyskusat....potom sa necuduj ked ti nieco odide..
Napsal: 03 srp 2009, 22:43
od skoda405
No nie som sialeny ja mam svoje auto velmi rad a si ho sanujem a umyvam lestim ale niekedy je lespie si to tolko nevsimat asi.ale zase to tolko netieklo trocha mi prerazilo vanu hned za srobom. ved som siel asi 60km/h a hovorim ked zapipal vypol som.no zatial ide keby sa nieco posralo urcite dam vediet
Napsal: 04 srp 2009, 10:14
od brankar30
si ale extremista kua....

Napsal: 04 srp 2009, 10:58
od nogis
Jen pro představu. 1.4TDI, sjížděli z podvalu, podivným způsobem prorazili vanu. Bez oleje běžel opravdu jen chvílku. Odnesla to klika a turbo. Uvidíš, tohle taky ještě asi 100km najezdilo než to turbo kleklo definitivně.

Repas kliky cca 4tKč.

Napsal: 04 srp 2009, 12:02
od adryk
1,9 Tdi octavia 81kw vana prasknuta na troch miestach po zisteni som prešiel ešte 10 km potom so to odstavil rovno v servise ,celou cestou kontrolka tlaku ani neblikla je to rok dozadu najazdil som takych 10000 km no problem

Napsal: 04 srp 2009, 14:17
od dada211
já ani nevím , zda to byla vana , ale jel jsem v Maďarsku z kopce na neutrál a pomalu , byl na cestě výmol, tak jsem ho projel a malinko škrtnul. žádná velká rána, nic takového , a než jsem sjel dolů tak koukám do vnitřního zpětného zrcátka a to je rozděleno na dvě poloviny .....

. Vypnu motor a vyjdu ven a tam byla olejová čára kouknu pod a vytékal olej. Tak jsem odchytnul nějakého madara , < zastavilo hned první auto - Miscolc- Tapolca ....ochota mě velice překvapila, odtáhnul mě , a po telefonu mi zajistil i ubytování a s rodinou a základními věcmi odvezl k danému penzionu, a nechtěl ani forint !!!, od úniku oleje uplynula si 20 minut a vše bylo zařízeno .>, a ten mě odtáhnul tranzitem do servisu. Jenže on uměl německy , tka to bylo v pohodě, ovšem když došlo na odbornou terminologii tak komunikace byla více méně strohá. Vypadalo to na vanu, ale říkal , že pokud to bude vana a bude nutno svařovat , tak 4tis, + olej tak jsem si připravil za 10 tis. forinty. Nakonec to bylo s olejem za 3,2 tis i s olejem . Nebyl překladatel tak ani nevím co to bylo budu muset kouknout pod dekl.