Airbag jednotka VW, rozdíl v indexech
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Airbag jednotka VW, rozdíl v indexech
Ahoj
mám dvě airbag jednotky stejneho typu jen se liší v čísle indexu
6Q0 909605H 5WK42950 Index 03
6Q0 909605H 5WK42950 Index 04
co znaméná ten index ? resp. v čem se ty dvě jednotky budou lišit ?
jedna má kódování 12340 (index03) a druha 12339 (index04).
Do té s indexem 04 potřebuji dostat kodování 12340, ale ta jednotka to odmítá.
Díky za help
mám dvě airbag jednotky stejneho typu jen se liší v čísle indexu
6Q0 909605H 5WK42950 Index 03
6Q0 909605H 5WK42950 Index 04
co znaméná ten index ? resp. v čem se ty dvě jednotky budou lišit ?
jedna má kódování 12340 (index03) a druha 12339 (index04).
Do té s indexem 04 potřebuji dostat kodování 12340, ale ta jednotka to odmítá.
Díky za help
Re: Airbag jednotka VW, rozdíl v indexech
aky je problem s tymi jednotkami ? preco to potrebujes menit ? ake je to auto ?Vopi píše:Ahoj
mám dvě airbag jednotky stejneho typu jen se liší v čísle indexu
6Q0 909605H 5WK42950 Index 03
6Q0 909605H 5WK42950 Index 04
co znaméná ten index ? resp. v čem se ty dvě jednotky budou lišit ?
jedna má kódování 12340 (index03) a druha 12339 (index04).
Do té s indexem 04 potřebuji dostat kodování 12340, ale ta jednotka to odmítá.
Díky za help
obsah eeprom z tej vadnej nahraj do tej co je OK. skusim pohladat ci nemam taky binVopi píše:Jde o to, ze ta puvodni s indexem 03 je z fabie a stale je tam chyba 65535. Zkousel jsem ji prehrat UPOu a vzdy kdyz ji prehraju a odpojím od napajeni a znovu pripojim, tak se na cca prvních 10 bytech eepromy objeví náhodné nesmysly a jednotka opet ukazuje chybu 65535.
Airbag systémy ve vozech VW Golf/GTI/Jetta/Beetle, a Škoda Fabia/Octavia z let 2000-2001
Existuje několik ojedinělých zpráv, že po diagnostice provedené VAG COMem zůstává varovná
kontrolka Airbagů svítit. Řídící jednotka zobrazuje chybový kód č.65535 – řídící jednotka defektní,
což znamená interní závadu, která nelze odstranit. V tomto případě je bohužel nejhorší, že se toto
stane už jen pouhým přečtením paměti závad – lépe řečeno přečtením identifikace řídící jednotky, i
kdyby k tomu docházelo diagnostickým programem. Toto nelze zatím zjistit, protože jednotek, kde
se toto stalo je velmi málo, a po pouhém kontaktu načtením se již jednotka hlásí jako defektní.
Domněle se jedná o „Bug“ (skrytá chyba – moucha) ve Firmware (pevné zakomponovaný software
v komponentech řídící jednotky), který některé z řídících jednotek mají. U Fabie jsme zjistili také
tento případ, a jde zejména o řídící jednotky s číslem: „6Q0 909 605 H“, nebo „6Q0-909-605-A“.
Poslední písmeno může být jiné než „H“ nebo „A“. Výrobce o této „mouše“ pravděpodobně ví, ale
veřejně ji nepřiznává. Dokazuje to několik známých případů bezplatné výměny právě řídících jednotek
airbagů po záruce. Tyto vyměněné řídící jednotky jsou opatřeny náhradním štítkem, který je
přelepen právě přes původní číslo, a je tedy zřejmé, že se jedná o dodatečně upravované původní
39
řídící jednotky, které „mouchu“ pravděpodobně měly. Na těchto pozměněných řídících jednotkách
s přelepovaným štítkem se tento problém již neobjevuje. Návrhy:
• Je-li vozidlo v garanci, přečtěte několikrát za sebou řídící jednotku airbagu a objeví-li se závada
65535, pošlete zákazníka ke smluvnímu dealerovi ať mu v garanci ŘJ vymění. Dealer
po napojení řídící jednotky a přečtení závady 65535 tuto řídící jednotku vymění za buď shora
popsanou, nebo za jinou s jiným identifikačním číslem. Pakliže ji vymění za stejné číslo
(což je velmi nepravděpodobné, protože o problému by dealer měl z interních sdělení vědět)
opakujte proceduru. Jestliže dostanete řídící jednotku opravenou (jiné číslo buď přímo
na štítku, nebo je štítek přelepen jiným štítkem s jiným číslem).
• Jestliže se vozidlo již v garanci nenachází, nečtěte řídící jednotku airbagu vůbec, pakliže
nechcete kupovat novou! V těchto případech nepřebírá VAG COM za chybu žádné záruky
ani za škody takto napáchané.
Zda se problém může vyskytnout i na jiných číslech řídících jednotek než jsou shora uvedena, nám
není známo, ale ani takový případ nelze vyloučit. Definitivní seznam potrefených jednotek nelze
vytvořit v žádném časovém horizontu. Chcete-li přecijen řídící jednotku Airbagů přečíst, doporučujeme
identifikovat řídící jednotku nejprve pohledem přímo na jejím obalu, a podle čísla pak rozhodnout,
zda riskovat její trvalé rozsvícení, obzvláště tehdy, naleznete-li podobné číslo jako shora
uvedené bez přelepení jiným štítkem.
Existuje několik ojedinělých zpráv, že po diagnostice provedené VAG COMem zůstává varovná
kontrolka Airbagů svítit. Řídící jednotka zobrazuje chybový kód č.65535 – řídící jednotka defektní,
což znamená interní závadu, která nelze odstranit. V tomto případě je bohužel nejhorší, že se toto
stane už jen pouhým přečtením paměti závad – lépe řečeno přečtením identifikace řídící jednotky, i
kdyby k tomu docházelo diagnostickým programem. Toto nelze zatím zjistit, protože jednotek, kde
se toto stalo je velmi málo, a po pouhém kontaktu načtením se již jednotka hlásí jako defektní.
Domněle se jedná o „Bug“ (skrytá chyba – moucha) ve Firmware (pevné zakomponovaný software
v komponentech řídící jednotky), který některé z řídících jednotek mají. U Fabie jsme zjistili také
tento případ, a jde zejména o řídící jednotky s číslem: „6Q0 909 605 H“, nebo „6Q0-909-605-A“.
Poslední písmeno může být jiné než „H“ nebo „A“. Výrobce o této „mouše“ pravděpodobně ví, ale
veřejně ji nepřiznává. Dokazuje to několik známých případů bezplatné výměny právě řídících jednotek
airbagů po záruce. Tyto vyměněné řídící jednotky jsou opatřeny náhradním štítkem, který je
přelepen právě přes původní číslo, a je tedy zřejmé, že se jedná o dodatečně upravované původní
39
řídící jednotky, které „mouchu“ pravděpodobně měly. Na těchto pozměněných řídících jednotkách
s přelepovaným štítkem se tento problém již neobjevuje. Návrhy:
• Je-li vozidlo v garanci, přečtěte několikrát za sebou řídící jednotku airbagu a objeví-li se závada
65535, pošlete zákazníka ke smluvnímu dealerovi ať mu v garanci ŘJ vymění. Dealer
po napojení řídící jednotky a přečtení závady 65535 tuto řídící jednotku vymění za buď shora
popsanou, nebo za jinou s jiným identifikačním číslem. Pakliže ji vymění za stejné číslo
(což je velmi nepravděpodobné, protože o problému by dealer měl z interních sdělení vědět)
opakujte proceduru. Jestliže dostanete řídící jednotku opravenou (jiné číslo buď přímo
na štítku, nebo je štítek přelepen jiným štítkem s jiným číslem).
• Jestliže se vozidlo již v garanci nenachází, nečtěte řídící jednotku airbagu vůbec, pakliže
nechcete kupovat novou! V těchto případech nepřebírá VAG COM za chybu žádné záruky
ani za škody takto napáchané.
Zda se problém může vyskytnout i na jiných číslech řídících jednotek než jsou shora uvedena, nám
není známo, ale ani takový případ nelze vyloučit. Definitivní seznam potrefených jednotek nelze
vytvořit v žádném časovém horizontu. Chcete-li přecijen řídící jednotku Airbagů přečíst, doporučujeme
identifikovat řídící jednotku nejprve pohledem přímo na jejím obalu, a podle čísla pak rozhodnout,
zda riskovat její trvalé rozsvícení, obzvláště tehdy, naleznete-li podobné číslo jako shora
uvedené bez přelepení jiným štítkem.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Dobře, žes to napsal, my to sice víme, ale je dost lidí, co to nezná a mohou se tím poučit. Jinak dá se to opravit tímhle:
http://www.motordiag.cz/produkt/airbag-reset-vw
http://www.motordiag.cz/produkt/airbag-reset-vw
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 38
- Registrován: 09 pro 2008, 12:53
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Odpovědi: 0
Zdarec, potřeboval bych poradit. Na oktávce r.v.2002 mi už od chvíle co jsem jí koupil (asi před rokem) svítí kontrolka airbagu, kroužek jsem proměřoval a je ok, VAG píše vadná řídicí jednotka airbagu. Je možné, že se tahle jednotka "pokazila" napíchnutím na VAG? Přikládám foto. Pokud ano, půjde tenhle typ přehrát?

- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
Odpovědi: 0