výkon vs. krouťák
Napsal: 05 říj 2006, 13:59
může mi někdo říci, co je lepší pro akceleraci mít víc ? Výkon nebo krouťák ? Převládá dost názor, že na zrychlení a ani na maximálku není krouťák až zase tak potřeba jako spíše výkon. Díky..
díkanydraj píše:Dole potrebujes kroutak a nahore vykon.Jak stoupaji otacky motoru tak se snizuje kroutivy moment a narusta vykon motoru.
To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
tím bych si nebyl tak jistAlex píše:To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
to nee....můžeš mít např. 100kW a 320Nm, to v širším pásmu otáček nebo 400nm, ale v užším pásmu rpm....aspon tak to chápu já, kdyžtak mě opravte...chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
Tak si buď istý.chucky píše:tím bych si nebyl tak jistAlex píše:To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
Kde si co berou do úst?Forest píše:...tak ne hondacke forum, ale kuriozne tam, kde si nas nejvic berou do ust![]()
http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... 2003_vykon
Alex píše:Tak si buď istý.chucky píše:tím bych si nebyl tak jistAlex píše: To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...
P = Mk*2*PI*n
P - výkon [W]
Mk - točiaci moment [Nm]
PI - 3.14
n - otáčky motora za sekundu [1/s]
Výkon motora je priamo úmerný točiacemu momentu...