Stránka 1 z 2

výkon vs. krouťák

Napsal: 05 říj 2006, 13:59
od bobo
může mi někdo říci, co je lepší pro akceleraci mít víc ? Výkon nebo krouťák ? Převládá dost názor, že na zrychlení a ani na maximálku není krouťák až zase tak potřeba jako spíše výkon. Díky..

Napsal: 05 říj 2006, 14:46
od anydraj
Dole potrebujes kroutak a nahore vykon.Jak stoupaji otacky motoru tak se snizuje kroutivy moment a narusta vykon motoru.

Napsal: 05 říj 2006, 15:34
od Forest
obecne se tvrdi, ze lide si vybiraji auta podle hodnoty vykonu, ale potom vyuzivaji kroutak. Jinak vztah vykonu a krouticiho momentu a jejich vliv jsem videl nekde popsany na jednom foru

Napsal: 05 říj 2006, 17:35
od bobo
anydraj píše:Dole potrebujes kroutak a nahore vykon.Jak stoupaji otacky motoru tak se snizuje kroutivy moment a narusta vykon motoru.
dík

Napsal: 05 říj 2006, 19:44
od Germi
S autem hýbe výkon, krouťák Ti jen říká kolik výkonu máš při jakých otáčkách

Napsal: 05 říj 2006, 21:41
od chucky
no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak

Napsal: 05 říj 2006, 21:46
od Alex
chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...

Napsal: 05 říj 2006, 22:38
od chucky
Alex píše:
chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...
tím bych si nebyl tak jist

Napsal: 05 říj 2006, 23:40
od Jim
chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
to nee....můžeš mít např. 100kW a 320Nm, to v širším pásmu otáček nebo 400nm, ale v užším pásmu rpm....aspon tak to chápu já, kdyžtak mě opravte... :)

Napsal: 06 říj 2006, 01:29
od Alex
chucky píše:
Alex píše:
chucky píše:no ale když snížím krouták zvýším výkon a naopak
To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...
tím bych si nebyl tak jist
Tak si buď istý. :)

P = Mk*2*PI*n

P - výkon [W]
Mk - točiaci moment [Nm]
PI - 3.14
n - otáčky motora za sekundu [1/s]

Výkon motora je priamo úmerný točiacemu momentu...

Napsal: 06 říj 2006, 02:13
od Forest
...tak ne hondacke forum, ale kuriozne tam, kde si nas nejvic berou do ust :roll:

http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... 2003_vykon

Napsal: 06 říj 2006, 21:51
od titan0306
Forest píše:...tak ne hondacke forum, ale kuriozne tam, kde si nas nejvic berou do ust :roll:

http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... 2003_vykon
Kde si co berou do úst?

Napsal: 06 říj 2006, 22:08
od origoš
Potřebuješ obojí, výkon a krouťák spolu přece souvisí. Z průmyslovky si pamatuju vzorec MK=71620*P/n . Dnes už mi to moc neříká, ale když se navrhovaly převody, tak se s kontrolovalo jestli se nepřekročí pevnost v krutu a tenhle vzorec byl potřeba.

Napsal: 07 říj 2006, 05:58
od mvolesko
Alex píše:
chucky píše:
Alex píše: To nie je pravda. Zjednodušene sa dá povedať, že výkon=točiaci moment x otáčky. Keď zvýšiš točiaci moment pri hocijakých otáčkach, je jedno či len pri určitých alebo v celom pásme, tak úmerne tomu zvýšiš výkon presne pri tých otáčkach, kde si zvýšil točiaci moment...
tím bych si nebyl tak jist
Tak si buď istý. :)

P = Mk*2*PI*n

P - výkon [W]
Mk - točiaci moment [Nm]
PI - 3.14
n - otáčky motora za sekundu [1/s]

Výkon motora je priamo úmerný točiacemu momentu...

super vzorecek fakt to funguje :)

Napsal: 08 říj 2006, 21:29
od reesha
výkon prodává auta, krouťák vyhrává závody ;)