Stránka 1 z 1
Svorka DF Alternátoru
Napsal: 05 říj 2006, 18:59
od dury2
Ve VAGu mám chybu svorka DF Alternátoru. Kde to najdu? K alternátoru mi vede jeden tlustý silový plus a potom svorkovnice se dvěma slabími. Když tu slabou svorku odpojím, tak podle mě alternátor funguje normálně dál, soudě podle toho, že se mi na přístrojovce nerozsvítí kontrolka dobíjení.
Napsal: 05 říj 2006, 19:49
od Matrix
Tak to slabé bude asi ono, ten snímač snímá vytížení alternátoru pro přihřívání chladící kapaliny. Když je dostatek proudu, zapne to všechny tři vyhřívací svíčky, pokud je ho míň tak jen dvě atd. Je to ochrana před nedobíjením akumulátoru.
Re: Svorka DF Alternátoru
Napsal: 05 říj 2006, 22:19
od MAX
dury2 píše: Když tu slabou svorku odpojím, tak podle mě alternátor funguje normálně dál, soudě podle toho, že se mi na přístrojovce nerozsvítí kontrolka dobíjení.
Nemůže se ti kontrolka rozsvítit když si ji z alternátoru odpojil. Ten konektor s modrým a červeným kablíkem. Modrý – kontrolka dobíjení. Červený – DF vede do ŘJ motoru a jak píše Matrix jen sleduje vytíženost alternátoru.
Napsal: 06 říj 2006, 09:37
od dury2
A jak tedy pozná ŘJ že alternátor nedobíjí? Ze silového plusu?
Napsal: 06 říj 2006, 12:16
od honzamares
Myslím že to ŘJ nezajímá nebo z vytížení
Napsal: 06 říj 2006, 12:35
od dury2
Tedy jinak, který kabel vede na signál ke kontrolce dobíjení?
Napsal: 06 říj 2006, 20:26
od Alex
MAX píše, že modrý. (pár príspevkov vyššie)
Napsal: 07 říj 2006, 16:59
od dury2
To jsem četl, tak jak je teda možné, že když odpojím za chodu motoru svorkovnici s konektorem, ve které je i ten modrý, tak se mi na budíkách nerozsvítí " dobíjení " ? O to mi šlo ? Jinak před startem normálně svítí, po nastartovánání zhasne! Když sundám řemen a vyřadím alternátor, tak svítí, že nedobíjí

Napsal: 07 říj 2006, 18:42
od bokaco
Tak pro tvoji informaci: U od dob co mamatuji ( to jeste nedelali ani Diesly), je ta kontrolka ukostrena pres ten altik a pokud dobiji, odpoji se ten modry od kostry.
Napsal: 14 črc 2015, 12:37
od Pauli23
Ahoj,
psalo mi to stejnou závadu viz. výše + několik dalších o tom, že ECU nekomunikuje. Díky za popis, přikládám foto. Upadlé drátky na svorkovnici na držáku který je na převodovce.
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF
P1503 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

Napsal: 15 črc 2015, 11:32
od Marek77
bokaco píše:Tak pro tvoji informaci: U od dob co mamatuji ( to jeste nedelali ani Diesly), je ta kontrolka ukostrena pres ten altik a pokud dobiji, odpoji se ten modry od kostry.
To pamatuješ opravdu hodně, ovšem pleteš se, a to dost zásadně.
Při zapnutém klíčku jde do kontrolky plus ze spínací skříňky. Druhý drát kontrolku ukostřuje přes altík - až potud fajn.
Ovšem po nastartování se altík roztočí a na modrém drátu (označeném D+) se objeví napětí. Tudíž na obou koncích vlákna kontrolky je stejně velké plusové napětí, tedy rozdíl potenciálů nulový, a proto kontrolka nesvítí.
Po odpojení drátu D+ od točícího se altíku musí kontrolka svítit. Pokud nesvítí, je něco podivného ve státě dánském.
Napsal: 15 črc 2015, 12:33
od tuner
neni to tak, pokud je drat ke kontrolce prerusen tak kontrolka nesviti a navic altik ani nedobiji pokud se nepresahne 3000ot. nebot prez ten drat se zaroven altik i nabudi.
Napsal: 15 črc 2015, 13:21
od Marek77
Jenže jemu po zapnutí klíčku kontrolka svítí !!!
Napsal: 15 črc 2015, 16:20
od tuner
odovidal jsem na tvuj prizpevek . po odpojeni konektoru od tociciho se altiku kontrolka sviti nebude
Napsal: 15 črc 2015, 18:07
od geo
tuner píše:odovidal jsem na tvuj prizpevek . po odpojeni konektoru od tociciho se altiku kontrolka sviti nebude
má pravdu předseda.Jinak ten altík dokáže sám sebe nabudit ale musíš přesáhnout ty tři tis.ot.pak už dobíjí normálně i při volnoběhu i při odpojeném konektoru.