Germi píše:čau, 505.01 je olej pro normální interval do PD (15kkm/1rok) a 506.01 je novější norma a tyhle oleje jsou do PD a můžou se použít pro prodlouženej interval. (je to nad norma vlastně tý 505.01) takže použít můžeš klidně. A jestli je levnej zdroj tak Ti nic nebrání je zaměnit a měnit zas po 15kkm.
Obávám se, že nemáš tak úplně pravdu.
Olej dle
VW 506 lze za olej dle
VW 505 zaměnit pouze v případě, že
motor je pro tento olej konstrukčně uzpůsoben. To se pozná pouze podle specifikace
QG.
Pokud je motor technologicky vyroben pro specifikaci
QG1 nebo
QG2 (WIV), pak je jedno, jaký z těchto olejů se do něho použije.
Pokud by však motor byl vyroben podle specifikace
QG0, olej
VW 506 do něho
použít nesmíš, protože hrozí jeho zadření na pístech.
Bloky motorů dle specifikace
QG0 jsou obráběné technologií
křížového honování, zatímco bloky pro
QG1 či
QG2 technologií
honování kruhového. Olej
VW 506 se na stěně válce obrobené křížovým honováním neudrží, steče dříve než jej stihne setřít pístní kroužek a motor se kousne.
Pozor na to, pár takových motorů jsem viděl !!!
Jako příklad uvádím vůz mého souseda - Fabia 2,0i 85kW. Přivezl si z Německa káru jako fík - elegance, klimatronik, 16' elektrony, prostě voňavka. V dobré víře do toho nalil Castrol LongLife II dle normy VW 503.00 / 506.01 a najel necelé 2000 km. Potom mu olej zalil vše, co mohl a komprese šla do háje. Vůle mezi pístem a stěnou byla přes milimetr.