Stránka 1 z 1

specifikace 505.01 vs. 506.01

Napsal: 06 říj 2006, 20:04
od Fox
Nazdar panove. Mam takove male dilema. Potrebuju koupit olej(menim vzdy po 15 tis. km) do Passata 1.9 TDI PD 74kW a nevim zda tam mam dat olej specifikace 505.01 nebo 506.01(na ten mam slusnou nabidku ceny). Doposud jsem mel tu 505.01 viskozita 5W-40 a ta 506.01 je myslim 0W-30. Jakej je mezi obema normami(505.01 a 506.01) rozdil? Mohu je zamenit?
Diky.

Napsal: 08 říj 2006, 12:55
od Germi
čau, 505.01 je olej pro normální interval do PD (15kkm/1rok) a 506.01 je novější norma a tyhle oleje jsou do PD a můžou se použít pro prodlouženej interval. (je to nad norma vlastně tý 505.01) takže použít můžeš klidně. A jestli je levnej zdroj tak Ti nic nebrání je zaměnit a měnit zas po 15kkm.


EDIT: Tady se už podobný případy řešili :)

http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... hlight=506
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... hlight=506
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... hlight=506

A počítej s tím, že možná nebudeš slyšet ani motor (noteeth)
(porovnání v praxi dolejc)
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... ticle=2134

Napsal: 08 říj 2006, 14:18
od Fox
vycerpavajici :)
Jinak ten olej je tenhle http://www.bp.com/sectiongenericarticle ... Id=7007913
Znate ho? Je kvalitni?

Napsal: 08 říj 2006, 14:52
od Germi
Asi bych to řekl takhle, nyní existují dobré oleje a lepší oleje. A tohle patří na špici BP. VW normu to splňuje, motor si pochutná, takže směle do toho ;)

Napsal: 08 říj 2006, 21:58
od Huml
ještě lepší by bylo použít olej splňující normu 507 00, jsou to oleje longlifeIII, 5W/30 a mimochodem, tyto oleje nahrazují jak 505.01, tak 506.01

Napsal: 15 říj 2006, 18:44
od kuba_lysa
Ten BP Visco 7000 Longlife II mám možnost sehnat já a je za necelých 400Kč litr. Budu ho dávat do své Octávky, kdybyste měl někdo zájem, tak bych ho mohl možná sehnat víc.

Napsal: 05 úno 2007, 22:23
od Marek77
Germi píše:čau, 505.01 je olej pro normální interval do PD (15kkm/1rok) a 506.01 je novější norma a tyhle oleje jsou do PD a můžou se použít pro prodlouženej interval. (je to nad norma vlastně tý 505.01) takže použít můžeš klidně. A jestli je levnej zdroj tak Ti nic nebrání je zaměnit a měnit zas po 15kkm.
Obávám se, že nemáš tak úplně pravdu.

Olej dle VW 506 lze za olej dle VW 505 zaměnit pouze v případě, že motor je pro tento olej konstrukčně uzpůsoben. To se pozná pouze podle specifikace QG.

Pokud je motor technologicky vyroben pro specifikaci QG1 nebo QG2 (WIV), pak je jedno, jaký z těchto olejů se do něho použije.
Pokud by však motor byl vyroben podle specifikace QG0, olej VW 506 do něho použít nesmíš, protože hrozí jeho zadření na pístech.

Bloky motorů dle specifikace QG0 jsou obráběné technologií křížového honování, zatímco bloky pro QG1 či QG2 technologií honování kruhového. Olej VW 506 se na stěně válce obrobené křížovým honováním neudrží, steče dříve než jej stihne setřít pístní kroužek a motor se kousne.


Pozor na to, pár takových motorů jsem viděl !!!


Jako příklad uvádím vůz mého souseda - Fabia 2,0i 85kW. Přivezl si z Německa káru jako fík - elegance, klimatronik, 16' elektrony, prostě voňavka. V dobré víře do toho nalil Castrol LongLife II dle normy VW 503.00 / 506.01 a najel necelé 2000 km. Potom mu olej zalil vše, co mohl a komprese šla do háje. Vůle mezi pístem a stěnou byla přes milimetr.