Stránka 1 z 1
Cukání, bez výkonu TDi PD 74kw v Octavii
Napsal: 15 říj 2006, 18:23
od kuba_lysa
Ahoj, mám Octavii Combi TDi PD 74kW, rok 2002, najeto 190 000km. Nedávno mi začla zlobit. Nejprve jsem jednou jel a auto vůbec nejelo (jakoby bez turba, bez zátahu), zřejmě nouzový režim, po znovunastartování v pořádku. Foxův VAG našel chybu regulačního ventilu plnícího tlaku turba (N75), chybu mi Fox smazal a jezdil jsem bez problémů dál. Po ujetí ca 1000km od téhle chyby to začlo zblobit zase, ale jinak, při akceleraci to cuká, prostě sekundu táhne, sekundu netáhne, v různých intervalech a ne pravidelně (zdá se mi, že to dělá spíš teplý než studený motor). VAGem jsme našli chybu vstřikovací jednotky na 3. válci, smazali, auto projeli, zase to blblo a chyba žádná. Po chvíli ježdění byla v logu opět chyba ventilu N75, po smazání a dalším ježdění opět žádná chyba.
Vizuálně vypadá zapojení N75 a váhy vzduchu v pořádku, hadičky i kabely na svém místě.
Kde byste doporučili začít, vyměnit jako první N75? Vyndat a zkusit vyčistit a rozhýbat turbo? Nemáte někdo náhodou dílenskou příručku na tohle auto?
Předem díky.
Napsal: 15 říj 2006, 18:28
od TomasH
nakl. lopatek taky nemusí být ok, ale tím to cukání nebude. Zkusil bych vyměnit N75 (někde půjčit), možná i váha. Dále překontrolovat svazky kabelů na vstřicích (sundat víko motoru), ale to až po N75 a váze. Tu váhu proměřit na VAGu.
Napsal: 15 říj 2006, 18:32
od RC51
S cukanim som si toho uzil aj ja dost. A nakoniec to boli gumicky pod vstrekovacimi jednotkami. Da sa kupit sada. (je ich tam k jednemu vstrekovacu viac) Priznaky su podobne ako boli u mna.
Napsal: 15 říj 2006, 18:34
od kuba_lysa
TomasH píše:nakl. lopatek taky nemusí být ok, ale tím to cukání nebude. Zkusil bych vyměnit N75 (někde půjčit), možná i váha. Dále překontrolovat svazky kabelů na vstřicích (sundat víko motoru), ale to až po N75 a váze. Tu váhu proměřit na VAGu.
Váhu jsme s Foxem zkoušeli měřit VAGem, na 4.ku plnej plyn a ač to bylo na hranici, tak to ještě bylo v pořádku. Zkusím teda sehnat jinej N75 a vyzkoušet to s nim. Netušíte náhodou, jestli Passat se stejnym PD100 motorem má stejnej N75 jako Octa?
Napsal: 15 říj 2006, 18:50
od Fox
Pro upresneni ta chyba tykajici se PD jednotky co jsme s Kubou nacetli VAGem ma DTC kod 18076 , podle VISu elektricka chyba PD vstrik. jednotky 3. valec (N242).
Napsal: 15 říj 2006, 19:33
od TomasH
kuba_lysa píše:TomasH píše:nakl. lopatek taky nemusí být ok, ale tím to cukání nebude. Zkusil bych vyměnit N75 (někde půjčit), možná i váha. Dále překontrolovat svazky kabelů na vstřicích (sundat víko motoru), ale to až po N75 a váze. Tu váhu proměřit na VAGu.
Váhu jsme s Foxem zkoušeli měřit VAGem, na 4.ku plnej plyn a ač to bylo na hranici, tak to ještě bylo v pořádku. Zkusím teda sehnat jinej N75 a vyzkoušet to s nim. Netušíte náhodou, jestli Passat se stejnym PD100 motorem má stejnej N75 jako Octa?
Určitě jo, měl jsem i z Okty a číslo bylo stejné.
Napsal: 19 říj 2006, 19:00
od kuba_lysa
Tak jsem dneska vyměnil N75 a pořád to cuká

.
Asi zkusím vyndat turbo, dá se to zvládnout - nejsem mechanik, ale nejsem nešikovný?
Existuje na to návod? Procházím tady fórum, sice jsou tu občas nějaké konkrétní rady, ale raděj bych měl nějakej kompletní návod co a jak.
Díky.
Napsal: 22 říj 2006, 22:53
od supsak
AHOJ.
Skus ventilovy blok pozriet, je to taka kocka ciernej farby a do nej ide kopec hadiciek.Su tam myslim v nej zdruzene 3 ventile a mne blbnul ventil uzatvarania skrtiacej klapky a auto sa spravalo podobne ako ty popisujes, prizatvaralo samo skrtiacu klapku a auto cukalo.
Tiez som na to nemohol dlhu dobu prist a nakoniec pomohla vymena ventil.bloku a vsetko ide OK
Jaro
supsak@zoznam.sk
Napsal: 23 říj 2006, 06:45
od navrc
Nechci tě strašit,ale tipoval bych to na vadnej PD vtřikovač...už jsem to řešil na stejným aute.Tady ty vstřikovače dost často odcházejí a je to dráhá sranda to měnit a jsou dost náchylný na špatnou naftu...naleješ tam nějakej dar od přítele traktora a je to.Kdybys to ke mě neměl takovou dálku,tak bych ti mohl tu PD jednotku na zkoušku půjčit....tenkrát kámošovi odešla jedna a chtěl vyměnit všechny 4,tak mám ty tři doma.
Napsal: 15 pro 2006, 00:04
od kuba_lysa
Podám informace pro ostatní, jak se problém vyvinul.
Poslední 1,5 měsíce auto přestalo škubat a jezdilo normálně. To až do doby před ca týdnem, kdy to škubat opět začalo a nakonec jel motor na tři válce. Problém byl nakonec v elektrice - svazku kabelů ke vstřikovačům. Po výměně těchto kabelů a pročištění vstřikovače na 3. válci to jezdí zase naprosto v pohodě. Takže tak. Stálo to asi 3000Kč včetně práce.