Oleje Mobil
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Oleje Mobil
čau.co mám dát 5w50,5w40,nebo0w40
mám motor vw 1,9 81kw ASV najeto 190000
do tetka jsem dával magnetec diesel 5w40
mám motor vw 1,9 81kw ASV najeto 190000
do tetka jsem dával magnetec diesel 5w40
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 60
- Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Nejlepsi volba bude Mobil 1 0W40 nebo 5W50,jelikoz Mobil ktery ma na konci tu jednicku je spicka co se oleju tyce to nej od Mobilu...0W40 bych volil pokud mas hodne studenych startu a popojizdis na kratke trasy po meste, 5W50 je velmi univerzalni jak na studene starty a kratke trasy tak i v lete odola velmi dobre vysokym teplotam...V zasade jde pouzit kterykoliv z tech tri uvedenych, ale jak rikam Mobil 1 0W40 a 5W50 je to nejlepsi co muzes dat..Ovsem pozor na pochybne levne zdroje z Polska,zrejme se jedna o padelky.. Pravy Mobil 1 je napr. zde www.znackoveoleje.cz
Proboha, zase tu melete píčoviny !!!
Je úplně jedno, jaký olej se do tohoto motoru dá. Jediné kritérium, které je důležité, je specifikace VW 505.00 (pokud je nastaven pevný servisní interval 15.000 km) nebo VW 507.00 (v případě intervalu LongLife). Jestli tam dáš olej 0W/40 nebo 15W/40 je úplně buřt.
Přestaňte tu už dokola omílat pořád jednu a tutéž otázku a čtěte starší příspěvky. A neraďte tu kraviny, když tomu nerozumíte.
Je úplně jedno, jaký olej se do tohoto motoru dá. Jediné kritérium, které je důležité, je specifikace VW 505.00 (pokud je nastaven pevný servisní interval 15.000 km) nebo VW 507.00 (v případě intervalu LongLife). Jestli tam dáš olej 0W/40 nebo 15W/40 je úplně buřt.
Přestaňte tu už dokola omílat pořád jednu a tutéž otázku a čtěte starší příspěvky. A neraďte tu kraviny, když tomu nerozumíte.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 17 pro 2009, 08:35, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 60
- Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Tak to pozor,laskave tady prestan nekoho napadat..Jestli tady nekdo mele blbosti ses to ty...Jestli si myslis ze je jedno zda do motoru prijde 15W40 nebo 0W40 pri stejnych specifikacich..Mozna to nevis ale ta 0 promaze studenej motor prakticky okamzite po startu kdezto te 15 to bude v mrazu trvat..Dotaz neznel jakou specifikaci zvolit,dotaz znel jaky z techto 3 oleju zvolit,samozrejme ze vsechny splnuji VW505.00..Navic speciifikace psane na papire a co olej ve skutecnosti plni je druha vec,dalsi je z jakou rezervou,hodnota TBN atd atd atd..Mobil 1 0W40 a 5W50 sou kralovny mezi oleji za tim si stojim...Nebo si Marku myslis ze kdyz pri dodrzeni specifikaci budou stejne motory pri stejne narocnosti podminek uvnitr stejne cisty a stejne opotrebovany z olejem napr. Mobil1 0W40 a olejem Tesco 15W40..?? Dle tve teorie ano..Samozrejme ze specifikace jsou pri volbe oleje velmi dulezity ovsem aspekty jako je viskozita a renomovany vyrobce (a ze jich je) nelze prehlizet..
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 60
- Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Ja si za tim stojim...Specifikace nejsou vsechno coz uz jsem psal...Nebo ty by jsi dal do sveho TDi napr olej W5 prodavany v Lidlu?? Specifikace prece ma..Je spoustu jinych kriterii, ktere urcuji kvalitu oleje viz. technicke listy..Hold ty razis pouze teorii, kdezto je potreba i trochu praxe..Ono papir snese vse..Budu se opakovat ale je dulezite zvolit vhodnou specifikaci,vhodnou viskozitu dle stylu jizdy a nezapomenout vybrat alespon trochu znamou znacku klidne i Mogul,Q8,Divinol atd.Ovsem to uz jsme OT dotaz znel jinak ma odpoved zde jiz padla..
DonSalieri píše:Tak to pozor,laskave tady prestan nekoho napadat..Jestli tady nekdo mele blbosti ses to ty...Jestli si myslis ze je jedno zda do motoru prijde 15W40 nebo 0W40 pri stejnych specifikacich..Mozna to nevis ale ta 0 promaze studenej motor prakticky okamzite po startu kdezto te 15 to bude v mrazu trvat..Dotaz neznel jakou specifikaci zvolit,dotaz znel jaky z techto 3 oleju zvolit,samozrejme ze vsechny splnuji VW505.00..Navic speciifikace psane na papire a co olej ve skutecnosti plni je druha vec,dalsi je z jakou rezervou,hodnota TBN atd atd atd..Mobil 1 0W40 a 5W50 sou kralovny mezi oleji za tim si stojim...Nebo si Marku myslis ze kdyz pri dodrzeni specifikaci budou stejne motory pri stejne narocnosti podminek uvnitr stejne cisty a stejne opotrebovany z olejem napr. Mobil1 0W40 a olejem Tesco 15W40..?? Dle tve teorie ano..Samozrejme ze specifikace jsou pri volbe oleje velmi dulezity ovsem aspekty jako je viskozita a renomovany vyrobce (a ze jich ) nelze prehlizet..

Si sa zle vyspal? Postihlo ťa nešťastie? ...
Výrobca motora je asi nekompetentný, ak nepredpisuje konkrétneho výrobcu a obchodnú značku oleja a vystačí si predpísaním konkrétnej špecifikácie pri ktorej garantuje bezporuchový chod motora.
Tá "spousta jinych kriterii, ktere urcuji kvalitu oleje viz. technicke listy" je totiž obsiahnutá a zohľadnená v požiadavke vw špecifikácie pre daný typ motora. Vhodnú viskozitu by som tiež zbytoče nepreceňoval. 0W v našich zemepisných šírkach pre tento typ motora nemá opodstatnenie. Priemerná zimná teplota vzduchu je okolo troch stupňov nad nulou.
Poznám viacero motorov, ktoré majú najazdené statočne cez pol mega a jazdili vždy s "obyčajným" olejom podľa príslušnej špecifikácie a viskozitou 15W-40! A sú to autá používané na denné vozenie do práce (do 15km ) a na cesty na dovolenky.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 60
- Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Klidne si davej do svyho auta 15W40 klidne verim ze s nim hodne lidi jezdi jasny mnohem horsi je olej nemenit vubec nedolivat coz hodne lidi taky praktikuje.Jinak myslis ze napr. bod vzplanuti,tuhnuti nebo alkalicka rezerva je urcena normou VW??? Nic to nemeni na tom ze tazatel se pta ktery z techto 3 oleju a ja se mu jen snazil odpovedet na dotaz,cili nevim proc se tady bavime OT.. Jinak jsem se Stryco ani zle nevyspal ani zadny nestesti z ceho tak soudis? Mozna moje reakce byla trochu ostrejsi,ale namychlo me, ze o me bylo prohlaseno ze tady melu pi*oviny, kraviny a vlastne tomu absolutne nerozumim..
Tak především - výrobce motorů VW má jednu specifikaci pro motory TDi, a tou je VW 505.00. Nemá jich víc, takže nevím, o čem tu mluvíš. A osobně budu TDi klidně mazat olejem SAE 15W/40, který splňuje VW 505.00 - nevidím jediný rozumný důvod, proč bych to nemohl udělat.kamil TTR píše:ja souhlasim z donem.podle vás stačí,aby to splnovalo normu 500.00 a už nezáleží na tom,jestli to je 0,5,10,nebo 15w40
podle Marka to vypadá,že by stačil např.10w40a hotovo.
ale ten výrobce k tomu má určitě nějaký důvod,proč dělat různé spesifikace olejů.
Běžný spotřebitel se k technickým listům či jiným dokumentům nedostane a zpravidla jej to stejně vůbec nezajímá. Řídí se pouze doporučením výrobce motoru, který doporučí oleje dle jistých specifikací. Volkswagen si vytvořil vlastní specifikační řadu pro oleje, které projdou jeho testováním - na základě úspěšných testů udělí výrobce motoru danému oleji svou specifikaci a tím jej doporučuje k použití ve svých motorech. Skutečně je to tak, že ve specifikacích VW 50x.xx jsou obsažené veškeré vlastnosti daného oleje - jinak by tuto specifikaci nedostal.
Motor ASV je prachobyčejný přímovstřikový motor s rotačním čerpadlem a tudíž pro jeho potřeby postačuje olej splňující specifikaci VW 505.00. A úplně klidně do takového motoru budu používat oleje SAE 15W/40, pokud takovou VW specifikaci budou mít. Dělám to naprosto běžně. Můj motor AFN má najeto čtvrt milionu kilometrů na oleje SAE 10W/40 a 15W/40 a jeho provozní parametry, výkonové parametry a technický stav je v naprostém pořádku. Na bývalé služební Octavii s motorem AHF na čipu jsem to řešil naprosto stejně a motor měl přes půl mega, když jsme auto prodávali - podotýkám, že se na tom motoru měnily pouze rozvody, jinak nebyl důvod cokoli měnit či opravovat.
Nepopírám - je pravda, že oleje nižších viskozit po studeném startu dříve doputují k mazacím místům - ono to tak nějak plyne z jejich vlastností. Ale dovolím si oponovat - řidší oleje mají po vypnutí horkého motoru naopak díky své konzistenci tendence rychleji se vracet zpátky do olejové vany a dokonce prosakují i kolem uložení kliky - tím se ztrácí z hlavního mazacího kanálku a pak po dalším studeném startu déle trvá, než se do něho vrátí. Oproti tomu "hustší" oleje viskozity SAE 10W nebo 15W zůstávají na svém místě v hlavním mazacím kanálku a po startu jsou hned tam, kde mají být a mažou ihned po otočení klíčku.
Na několika autech to mám osobně zjištěno. Při použití olejů 5W nebo 0W trvá po startu i několik sekund, než zhasne kontrolka mazání, zatímco u olejů 15W kontrolka zhasíná ještě před naskočením motoru (ve fázi roztáčení startérem). A tohle nepozoruju jen u motorů VW, ale u mnoha jiných.
Tak co je lepší - mít řídký olej, který sice zastudena lépe teče, ale zatepla odevšad odteče, nebo olej hustší, který i po vypnutí horké mašiny sedí pěkně na svém místě připraven kdykoli mazat??? Odpovím si sám - bé je správně.
Nehledě k faktu, že oleje vyšších viskozit vytvářejí silnější mazací šlupku, která se ani při vysokých teplotách netrhá. Viskoznější olej lépe vytěsňuje provozní vůle klikového a vačkového uložení a motor běží nesrovnatelně tiššeji (proč si myslíte, že vám ty motory se syntetikou klepou jako žentoury???). Přijďte si poslechnout můj motor po čtvrt milionu - kdekterý benziňák je hlučnější než moje TDi.
A dalším nesporným faktem je, že oleje vyšších viskozit vytvářejí v mazacím systému vyšší tlak mazání (někdy to hodí až 50% !!!).
Mažte si ty starý krámy, čím chcete. Ale osobně nerozumím tomu, proč mám koncepčně třicet let starý motor mazat olejem za pět stovek litr (ale když na to máš, maž si čím chceš).
STRÝCO, souhlasím s Tebou do posledního slova.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 30 čer 2008, 20:46
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Odpovídám pouze na citovaný text a k ničemu jinému se nevyjadřuji.Marek77 píše: Tak co je lepší - mít řídký olej, který sice zastudena lépe teče, ale zatepla odevšad odteče, nebo olej hustší, který i po vypnutí horké mašiny sedí pěkně na svém místě připraven kdykoli mazat??? Odpovím si sám - bé je správně.
Nehledě k faktu, že oleje vyšších viskozit vytvářejí silnější mazací šlupku, která se ani při vysokých teplotách netrhá. Viskoznější olej lépe vytěsňuje provozní vůle klikového a vačkového uložení a motor běží nesrovnatelně tiššeji (proč si myslíte, že vám ty motory se syntetikou klepou jako žentoury???). Přijďte si poslechnout můj motor po čtvrt milionu - kdekterý benziňák je hlučnější než moje TDi.
A dalším nesporným faktem je, že oleje vyšších viskozit vytvářejí v mazacím systému vyšší tlak mazání (někdy to hodí až 50% !!!).
Oleje SAE 40 tzn. 0W-40, 5W-40, 10W-40, 15W-40 nebo 20W-40 mají prři provozní teplotě VŽDY!!!!! stejnou viskozitu a tou je PRÁVĚ těch SAE 40. Při této teplotě jsou všechny tyto oleje stejně řídké nebo husté nebo jak všemožně to nazýváte. Takže podle Vás ta "hustá" 15W-40 nemůže proti té "řídké" 0W-40 utěsnit vůbec nic, natož udělat tlustý olejový film a do olejové vany stečou teplé kolem 80°C úplně stejně rychle...... To že v zimě oleje s horším průběhem viskozitní křivky někdy i o 50% zvednou tlak oleje v motoru je daný tím, jak moc se olejové čerpadlo trápí tu "vazelínu" někam dostat. Souhlasím, že olej vyšší viskozity a to 5W-50, 5W-60, 10W-60, 20W-60, 15W-50 nebo 20W-50 udělají ten tlustý olejový film proti SAE 40, ale do těchto viskozit samozřejmě již nepočítám s oleji Super Mogul, které mají vzhledem k době vzniku úplně jiné vlastnosti...
Faktem je, že na "plnou syntetiku" 0W-30 nebo 5W-30 je dieselový i benzínový motor hlučnější proti u nás standardní viskozitě SAE 40. Moderní oleje jsou povětšinou jen dobré a nebo ještě lepší. Ale platí pravidlo za korunu kilo zlata nevyrobíš a očekávat že olej neznámé značky za 30,-Kč byť má uvedeny ty správné specifikace bude stejný jako např. zmiňovaný Mobil je bláhové. Měl jsem možnost vidět spektrální analýzu oleje Total Clasic 10W-40, což je Low End od Total Group proti "supermarketovému" oleji stejné viskozity. Ten sociální Total měl o 30% silnější aditivaci atd. Opravdu platí, za málo peněz ještě méně muziky. Není potřeba kupovat olej za 1000,- Kč litr, ale za 30,-Kč ze sudu je povětšinou "hnůj".....
Teoreticky to tak je, ale praxe je zcela jiná. Mám možnost měřit dynamický tlak oleje v motoru. Pokud do motoru naplním olej SAE 5W/40, bude mít při teplotě 100°C nižší tlak mazání než olej SAE 15W/40, a to minimálně o 30%. Kdyby oba zmiňované oleje měly při dané teplotě stejnou viskozitu, musely by vykazovat i stejný tlak - jak je tedy možné, že tomu tak není? Protože prostě a jednoduše čísla jsou věcí jednou a skutečnost v praxi věcí druhou.perry píše:Oleje SAE 40 tzn. 0W-40, 5W-40, 10W-40, 15W-40 nebo 20W-40 mají prři provozní teplotě VŽDY!!!!! stejnou viskozitu a tou je PRÁVĚ těch SAE 40.
Mám několikrát osobně vyzkoušeno, že olej M6AD (SAE 40) naplněný do motoru Š110LS v Erku měl zatepla vyšší tlak mazání o 1 až 1,5 Bar v celém rozsahu otáček než olej Mogul GX FE s viskozitou SAE 10W/40. Jakpak je to možné???
V Ladě 2103 olej OMV s viskozitou SAE 10W/40 vykazoval zatepla o 1 Bar nižší tlak mazání než olej Mogul GX s viskozitou SAE 15W/40. A jakpak je to možné???
V Golfu IV s motorem AZD 1,6/16V byl celý čas používán olej SAE 5W/40. Mnohokrát se stávalo, že při horkém motoru pískal bzučák a blikala kontrolka mazání (= nízký tlak oleje). Po přechodu na olej SAE 10W/40 se to od té doby NIKDY nestalo. A jakpak je to možné???
Nechte si všichni ty vaše teorie a vyčtená moudra pro sebe. Mne přesvědčuje pouze praxe a osobní zkušenosti - a těch mám opravdu dost na to, abych tohle mohl zodpovědně tvrdit. Nemám potřebu si vymýšlet, za mé názory hovoří osobní poznatky z mnohaleté praxe.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Koukám že opravdu jenom teoretizujete,ale pravda je někde uprostřed.SAE charakteristika je pouuze informativní údaj který udává takzvanou kinematickou viskozitu,nicméně o vlastnosti oleje nic nevypovídá.Nejdůležitější je opravdu držet se specifikace (normou) výrobce a nic nepokazíte.Bohužel výrobce oleje uvádí jen většinou hodnoty ,který vypadaj dobře ale bohužel nic neřeknou o vlastnostech.Zimní číslo udává čerpatelnost oleje přo nízkých teplotách ,konkrétně 0°C a všeobecně platí že čím menší hodnota tím dřív se olej dostane na určená místa v motoru,zkuste dát olej 15Wx do R5 10V a motor zadřete dřím než se rozeběhne a to že ti dřív zhasne oko je docela normální,je to tím že ta vazelína ti vytvoří dřív tlak než se dostane do všech míst.Další pitomost je říct že 15W40 steče ze zahřátého motoru dřív naž 4W40,při 100°c mají naprosto stejnou viskositu.To že se dělé 5W40 a 15W40 je jenom z ekonomických důvodů protože do základovýho oleje u 5W40 je třeba přidat víc dranejch viskozitních modifikátorů a je naprosto zbytečné do žentouru jako je rotačka dávat tak drahej olej když ten levnější plnně vyhovuje.Nejdůležitější porametr oleje je ale takzvaná dinamická viskozita označovaná HTHS a odává sílu mazacího filmu při 150°C,tedy vlasnost oleje v nejvíce namáhaných místech kde je vyšší teplota.Bohužel tento perametr ale na obalu nenajdete.Obecně platí že čím větší letní číslo tím tlustší olelový film,nicméně není to pravidlem,protože např MOBOL1 ESP 5W30 507.00 má stejnou dinamickou viskozitu jako CASTROL 5W40 505.01 a navíc je lepší v tom že 5W30 má lepší střihovou stabilitu než 5W40 a proto ten mobil nemění s počtem kolometrů viskositu zatím co ta 5W40 zhruba po 6tkm má znatekně nižší viskozitu a hydra se začnou ozývat,proto taky 5W30 většinou spňuje LL režim.Takže krátce jinými slovy ,držet se norem výrobce motoru a dodržovat výměnné intervaly a kašlat na to že jedna baba povídala.
A4 8K5