Dobíjení baterky v autě.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dobíjení baterky v autě.
Je lepší při dobíjení baterku odpojit nebo může být normálně připojená? Nerad bych něco odpálil ale na druhou stranu mě zas nebaví pak znova ladit čas a rádio.
Nabíječku mám elektronickou s funkcí udržování, takže může být připojená trvale.
Předem díky.
Nabíječku mám elektronickou s funkcí udržování, takže může být připojená trvale.
Předem díky.
Golf IV 1.9 TDI PD 74kW
na oživení používám nabíječku pro gelovky, která típně napětí někde na 14,7V což elektroniku zničit nemůže. takže baterku neodpojuji.
a jednou za rok baterku vytáhnu a nabíjím dělanou nabíječkou až se baterka potí
jinak kvalitní nabíječka nesmí pustit na druhou stranu 230V. to by mohlo někoho stát zdraví. ovšem při poruše tam 20, 30V pustit může
a jednou za rok baterku vytáhnu a nabíjím dělanou nabíječkou až se baterka potí

jinak kvalitní nabíječka nesmí pustit na druhou stranu 230V. to by mohlo někoho stát zdraví. ovšem při poruše tam 20, 30V pustit může

jak ti prošlehne trafo,tak tam máš 220v jak vyšitých....boobika píše:na oživení používám nabíječku pro gelovky, která típně napětí někde na 14,7V což elektroniku zničit nemůže. takže baterku neodpojuji.
a jednou za rok baterku vytáhnu a nabíjím dělanou nabíječkou až se baterka potí
jinak kvalitní nabíječka nesmí pustit na druhou stranu 230V. to by mohlo někoho stát zdraví. ovšem při poruše tam 20, 30V pustit může
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
většinou má sekundár nabíječky pojistku, já nabíjím v autě
i když rizika vím

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


zrovna minulí týden , mám nabíjeku s časovým vypínáním , večer jsem to zapnul a ráno jsem jen vycvak dráty a jel do práce
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 143
- Registrován: 17 lis 2009, 07:00
- Bydliště: Brno
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33611
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 143
- Registrován: 17 lis 2009, 07:00
- Bydliště: Brno
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 pro 2008, 21:29
- Bydliště: karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Většina moderních elektronických nabíječek už nemá onu zmiňovanou konstrukci - trafo - graetz - a nějakej jakoby regulační prvek. Dneska mají nabíječky místo trafa impulsní zdroj - je lehčí a při stejných rozměrech mnohem výkonnější a bezpečnější než klasické trafo. Stejné zdroje se používají v ostatní elektronice, od tv, přes sat, rádia a podobně. A tam opravdu nehrozí ani při poruše primární části proniknutí napětí 230V na výstup. U klasických transformátorových by se tak taky stát nemělo. Mají primární vinutí oddělené od sekundárního...a to buď izolací mezi vinutími, nebo oodělením vinutí přímo na kostře vinutí trafa. Nevěřil bych tomu u extrémně levných nabíječek z tržnic a podobně, nebo u home made přístrojů - v případě, že i trafo bylo vinuto doma.
Mám elekrtonickou nabíječku a nabíjím pokaždý s připojeným akumulátorem....bez obav.
Mám elekrtonickou nabíječku a nabíjím pokaždý s připojeným akumulátorem....bez obav.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33611
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
- fabiátor
- Moderátor
- Příspěvky: 1258
- Registrován: 23 led 2006, 14:59
- Bydliště: Střední Čechy a Šumava
Odpovědi: 0
Jinak receno z hlediska moznych poruch jsou na tom spinane zdroje lepsi akorat o mnozstvi ochran, protoze jinak je tam porad jen nejaky trafo, tj galvanicky oddeleny vinuti primar/sekundar, ktery se muze proslehnout a to v cem se lisi oba typy zroju je jen kmitocet na jakym to trafo pracuje, timpadem i rozmery. Na 50Hz co leze ze zasuvky potrebujes pro stejnej proud trafo jako krava, na 20kHz ho skoro nevidetholy píše:Většina moderních elektronických nabíječek už nemá onu zmiňovanou konstrukci - trafo - graetz - a nějakej jakoby regulační prvek. Dneska mají nabíječky místo trafa impulsní zdroj - je lehčí a při stejných rozměrech mnohem výkonnější a bezpečnější než klasické trafo. Stejné zdroje se používají v ostatní elektronice, od tv, přes sat, rádia a podobně. A tam opravdu nehrozí ani při poruše primární části proniknutí napětí 230V na výstup. U klasických transformátorových by se tak taky stát nemělo. Mají primární vinutí oddělené od sekundárního...a to buď izolací mezi vinutími, nebo oodělením vinutí přímo na kostře vinutí trafa. Nevěřil bych tomu u extrémně levných nabíječek z tržnic a podobně, nebo u home made přístrojů - v případě, že i trafo bylo vinuto doma.
Mám elekrtonickou nabíječku a nabíjím pokaždý s připojeným akumulátorem....bez obav.

Ale jinak souhlasim s tim, ze riziko 230V na vystupu zdroje je obecne vice nez male a spis hrozi u ruznych homo domo nabijecek typu trafo, diody, bez ochrannych obvodu, nebo i jen zakladniho jisteni primaru atp.

Horší je, pokud má někdo hermetickou baterku, a nevypne se nabíjení včas, ubývá mu elektrolyt. Nabíječka pro gelovky vypíná při 14,3- 14,4. Gelovka má podobné vlastnosti při nabíjení jako hermetický akumulátor, gelovka se při přebíjení nafoukne, u hermetického akumulátoru odfoukne ventil a ztratí se trošku elektrolytu.
G3 Variant synchro