Dobíjení baterky v autě.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Higins77
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Odpovědi: 0
Registrován: 28 dub 2006, 08:18

Dobíjení baterky v autě.

Příspěvek od Higins77 »

Je lepší při dobíjení baterku odpojit nebo může být normálně připojená? Nerad bych něco odpálil ale na druhou stranu mě zas nebaví pak znova ladit čas a rádio.
Nabíječku mám elektronickou s funkcí udržování, takže může být připojená trvale.
Předem díky.
Golf IV 1.9 TDI PD 74kW
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Odpovědi: 0
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

měla by se odpojit.
důvod je takový,že kdyby teoreticky došlo k poruše nabíječky,molo by ti to do auta pustit třeba 220v.
takže asi tak.
já osobně to riskuju,věřím své nabíječce a běžně nabíjím baterku připojenou v autě...,ale může se stát....
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

na oživení používám nabíječku pro gelovky, která típně napětí někde na 14,7V což elektroniku zničit nemůže. takže baterku neodpojuji.

a jednou za rok baterku vytáhnu a nabíjím dělanou nabíječkou až se baterka potí :D

jinak kvalitní nabíječka nesmí pustit na druhou stranu 230V. to by mohlo někoho stát zdraví. ovšem při poruše tam 20, 30V pustit může (noteeth)
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Odpovědi: 0
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

boobika píše:na oživení používám nabíječku pro gelovky, která típně napětí někde na 14,7V což elektroniku zničit nemůže. takže baterku neodpojuji.

a jednou za rok baterku vytáhnu a nabíjím dělanou nabíječkou až se baterka potí :D

jinak kvalitní nabíječka nesmí pustit na druhou stranu 230V. to by mohlo někoho stát zdraví. ovšem při poruše tam 20, 30V pustit může (noteeth)
jak ti prošlehne trafo,tak tam máš 220v jak vyšitých....
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

většinou má sekundár nabíječky pojistku, já nabíjím v autě (R) i když rizika vím
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

zrovna minulí týden , mám nabíjeku s časovým vypínáním , večer jsem to zapnul a ráno jsem jen vycvak dráty a jel do práce
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
Petr Kašpar
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Odpovědi: 0
Registrován: 17 lis 2009, 07:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Petr Kašpar »

Pokud to není nějaká čína tak se toho neboj,bys koukal čemu všemu říkají nabíječa ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

a odpojením aku múžeš dostat auto do velkých problémů podle výbavy

nabíječky ty se fakt pořád serou jedna ya druhou pořád znich leze 220 miloš
Petr Kašpar
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Odpovědi: 0
Registrován: 17 lis 2009, 07:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Petr Kašpar »

mám za to že baterka by tu špičku zvládla,výstup je většinou jištěný proudovým jističem :roll:
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Odpovědi: 0
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

Většina moderních elektronických nabíječek už nemá onu zmiňovanou konstrukci - trafo - graetz - a nějakej jakoby regulační prvek. Dneska mají nabíječky místo trafa impulsní zdroj - je lehčí a při stejných rozměrech mnohem výkonnější a bezpečnější než klasické trafo. Stejné zdroje se používají v ostatní elektronice, od tv, přes sat, rádia a podobně. A tam opravdu nehrozí ani při poruše primární části proniknutí napětí 230V na výstup. U klasických transformátorových by se tak taky stát nemělo. Mají primární vinutí oddělené od sekundárního...a to buď izolací mezi vinutími, nebo oodělením vinutí přímo na kostře vinutí trafa. Nevěřil bych tomu u extrémně levných nabíječek z tržnic a podobně, nebo u home made přístrojů - v případě, že i trafo bylo vinuto doma.
Mám elekrtonickou nabíječku a nabíjím pokaždý s připojeným akumulátorem....bez obav.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

navíc ty prdítka za pětikilo z toho vytáhneš tak 3 A tak co kdo řešíte miloš 8)
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

holy píše:Většina moderních elektronických nabíječek už nemá onu zmiňovanou konstrukci - trafo - graetz - a nějakej jakoby regulační prvek. Dneska mají nabíječky místo trafa impulsní zdroj - je lehčí a při stejných rozměrech mnohem výkonnější a bezpečnější než klasické trafo. Stejné zdroje se používají v ostatní elektronice, od tv, přes sat, rádia a podobně. A tam opravdu nehrozí ani při poruše primární části proniknutí napětí 230V na výstup. U klasických transformátorových by se tak taky stát nemělo. Mají primární vinutí oddělené od sekundárního...a to buď izolací mezi vinutími, nebo oodělením vinutí přímo na kostře vinutí trafa. Nevěřil bych tomu u extrémně levných nabíječek z tržnic a podobně, nebo u home made přístrojů - v případě, že i trafo bylo vinuto doma.
Mám elekrtonickou nabíječku a nabíjím pokaždý s připojeným akumulátorem....bez obav.
Jinak receno z hlediska moznych poruch jsou na tom spinane zdroje lepsi akorat o mnozstvi ochran, protoze jinak je tam porad jen nejaky trafo, tj galvanicky oddeleny vinuti primar/sekundar, ktery se muze proslehnout a to v cem se lisi oba typy zroju je jen kmitocet na jakym to trafo pracuje, timpadem i rozmery. Na 50Hz co leze ze zasuvky potrebujes pro stejnej proud trafo jako krava, na 20kHz ho skoro nevidet :-) A u toho spinanyho zdroje, kdyz se ti proslehne spinaci trandak na stridaci, hmm taky nic moc.

Ale jinak souhlasim s tim, ze riziko 230V na vystupu zdroje je obecne vice nez male a spis hrozi u ruznych homo domo nabijecek typu trafo, diody, bez ochrannych obvodu, nebo i jen zakladniho jisteni primaru atp. :-)
Uživatelský avatar
PAIA
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2006, 20:49
Bydliště: teplice

Příspěvek od PAIA »

taky nabíjím s připojenou baterkou.a mam takovou tu asi 6a za 500.tak doufám že se nic nastane no (LOL)
bejvalo :vw bora variant highline 1.9tdi 85kw
vw multivan t5 2.5tdi+chip 15%
nyní vw sharan 1.9tdi 96kw+chip 20%
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Horší je, pokud má někdo hermetickou baterku, a nevypne se nabíjení včas, ubývá mu elektrolyt. Nabíječka pro gelovky vypíná při 14,3- 14,4. Gelovka má podobné vlastnosti při nabíjení jako hermetický akumulátor, gelovka se při přebíjení nafoukne, u hermetického akumulátoru odfoukne ventil a ztratí se trošku elektrolytu.
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“