Stránka 1 z 2
Nemenia nikdy olej? (oleje Lifetime už nemusíte menit)
Napsal: 24 pro 2009, 15:18
od Ashley
V relácii Frontal21, vysielanej 8. Januára 2008 na nemeckej televíznej stanici ZDF, sa podrobne hovorilo o výrobcami predpísanej nutnosti dodržiavania intervalov výmeny oleja. ..
http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
Napsal: 24 pro 2009, 16:53
od midnight_man
Ja by som chcel ten Life time olej po 11 rokoch vidieť ako vyzerá... povedzte to majitelom motorov 1.8T nech si nemenia olej.... Podla mna tu ani nejde o to ze olej uz neplní svoj ucel po tych rokoch ale podla mna za za tie odjazdené kilometre v tom oleji nahromadi všetek sajrajt a bordel z motora...a proste je nutné spraviť tomu motoru očistu.
Napsal: 24 pro 2009, 16:55
od gyba
Po 11 letech vypadá uplně stejně jako na začátku. Pouhým okem to nepoznáš.
Napsal: 24 pro 2009, 17:30
od misoVW
rad by som skusil ten lifetime

Napsal: 24 pro 2009, 17:51
od Honza Kolář
Zdar pohled na tuto problematiku je široký a pokud se díváme z různých úhlů tak i výsledky mohou být různé. Ve škole jsme absolvovali semestr tribodiagnostiky s velice zkušeným docentem. Ten na vlastním autě udělal test: koupil nového žigulíka a nikdy v něm nevyměnil olej, pouze filtry + to co motor spolikal. Po 7 letech auto vyhodil do kovošrotu se zhuntovanou kastlí a se stejně zhuntovaným motorem. Auto mělo 210.000 km. Z tohoto hlediska je to ideální - minimalizace nákladů na olej, životní prostředí.....Z pohledu dnešních motorů by to ale asi to pravé nebylo - tlaky, teploty, turba, hydroštely......Vyměňovat olej se musí, ale z pohledu výrobce oleje - automobilky - dealerství se všichni sichrují. Olej vydrží dejme tomu 100 tis, automobilka si řekne pro jistotu 50 tis, dealeři, servisy protlačí 30 tis pro jistotu a pro kšeft. Z vlastní zkušenosti vím jedno - staré motory na to tak háklivé nejsou (staré škůdky mazaly i s olejem podobným asfaltu) ale nové motory mazat potřabují a to mazat dobře. Sám jsem přetáhl na ASV výměnu 2x o 5 a 7 tis a s další výměnou jsem měnil i turbo. Víckrát ne. Ten přízpěvěk mi přimoměl reklamu na jakejsi ksindl - že auto i bez oleje ujede 24 hodin na okruhu. S kamošena jsme to skusili na Š120 - ujela 5 km. Bez tohodle přípravku jiná 4.5 km do zadření. Podle mě jsou to blbosti. I naši dědove říkali kdo maže ten jede. Todˇode mě zatím vše.
Napsal: 24 pro 2009, 23:33
od tommate
že někdo je schopen najet 100tkm bez výměny a že to motor vydrží je i docela reálné, najdou se všelijací pitomci, ale jinak je to podařená recese, koukám, někteří to žerou i s naviákem
Napsal: 24 pro 2009, 23:37
od midnight_man
tommate píše:že někdo je schopen najet 100tkm bez výměny a že to motor vydrží je i docela reálné, najdou se všelijací pitomci, ale jinak je to podařená recese, koukám, někteří to žerou i s naviákem

hlavne že to bereme s humorom
/// Už len čakám kedy sa u nás objaví modrá dodávka poistená v Alianz a bude tankovať doživotné náplne do motora... radšej nech mi natankuje doživotnú náplň do nádrže..

Napsal: 25 pro 2009, 00:29
od tomiisp
LongLife olej narobil uz dost problemov

a teraz Lifetime ? ne, dekuju, zatim mam rad svoj motor

Napsal: 25 pro 2009, 17:10
od bobG3
Honza Kolář: souhlas.
Pokud mluvíme o novém autě, technologie výroby motorů je dnes taková, že servisní intervaly se prodlužují. Otázkou je jestli kupuju novasa, jak s ním budu jezdit. Pokud kupuju auto s 200k km, je jeho životnost u konce z pohledu projektu, pro výrobce je vhodné abych koupil nové. Když budu měnit náplně, auto vydrží mnohem déle, takže pokud ho prodám další majitel bude jezdit dál. U lifetimu je další životnost diskutabilní, je to auto, které popisoval Honza Kolář.
Protože velká část z nás má ty auta s prošlou životností (U G3 200k km a 8 let- dle importéra), je potřeba myslet na to "kdo maže ten jede". Kdo maže kvalitně jede 2x déle.
Pokud se o tom tady bavíme je vždycky nutné si uvědomit o jakém provozním režimu kontra mazání se bavíme, má to neskutečný vliv, což si většina diskutujících neuvědomuje.
Napsal: 25 pro 2009, 17:21
od jurki888
Napsal: 25 pro 2009, 17:31
od jurki888
Napsal: 25 pro 2009, 19:17
od Rob
no je fakt, že možná LifeTime vydrží celou živostnost auta, ale životnost, kterou udává výrobce:-)
Jedním nějakým kšeftem se nám podařilo ve firmě u Forda získat nějaký budget na opravy a matroš. Dovezl sem tam teda našeho tranzita a když to ten příjmák viděl, tak docela čučel, a musel sem ho přemlouvat, že opravdu si nechci odvézt nové auto a jen nechat opravit to, co už máme. Přijde mi, že někdy opravdu neví, jak to ve světě chodí, pokud se s autem něco trochu vážnějšího stane, jiný řešení, než sešrotovat a koupit nový.
Nechci tím urazit všechny servisáky, ale autorizákům se budu vyhýbat a stejně tak podobným longlife nebo lifetime nebo podobným. Pokud od auta něco chci, tak se musím taky trochu starat. A kdo si myslí, že do auta stačí jenom čepovat naftu nebo benzín, ať jezdí radši na spolujezdcovi.
Napsal: 25 pro 2009, 20:02
od STRÝCO
Je bežné, že táto televízia vysiela so slovenskými titulkami?
Budem daleko od pravdy ak si typnem kto bol sponzorom tohto programu a titulkov?

Napsal: 25 pro 2009, 21:51
od bobG3
jurki888 píše:

A to jako co, neumíš se vyjádřit slovně? přečetl jsi si obchodné podmienky? Dovedeš si představit co znamenají? Tento způsob provozu oleje je a byl běžný, problémem je, kolik stojí vyčištění motoru firmou XY. a kolik oleje z těch 5ti litrů výměnu přežije. Pokud domyslíš právní a jiné důsledky obsažené v obchodných podmienkách , při čištění po 15k km což je u běžného TDI Nebo 30K km u novějších Ti bude doplněna část oleje, zaplatíš poplatek za vyčištění abys neztratil záruku + doplnění oleje. Pokud Ti motor odejde a má víc jak předpokládanou životnost, tak je to opotřebením
Tak to je teda bomba. Počítal někdo kolik ho ten olej bude stát u PD, kde se doplňuje olej běžně? Je to šmé pro hlupáky.
U kamionu s 60 l oleje se to možná vyplatí, ale tam se to dělá běžně, že se olej vyměňuje až je třeba po rozboru..... u mého TDI polovička oleje padne jen na zaplnění odstředivky nebo filtračního systému

Napsal: 26 pro 2009, 10:19
od go.vojta
kdo někdy viděl motor vevnitř, který jezdil na longtime olej, třeba po 100000. to znamená po 3 výměných a nebo auto z itálie, kde na tu výměnu tak nějak kašlou tak ví že je to nesmysl. do oleje se přes kroužky vždycky dostane část paliva a část spalin a znehodnotí olej..