Stráta oleja škoda octavia 2004 1,6 16v prosím o radu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Peter007
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 09 bře 2009, 14:09
Odpovědi: 0

Stráta oleja škoda octavia 2004 1,6 16v prosím o radu

Příspěvek od Peter007 »

Ahoj auto profíci. Ja mám škoda octavia rok vyr. 2004 1,6 16v najazdených 140 000. Je to poctivých lebo som prvý majiteľ :-) a asi tak 2-3 mesiace dozadu sa mi začal strácať olej v motore. Neviem ale kde sa mi tratí pretože pod autom nemám žiadne kvapky ani nič. Pozeral som aj motor a na motore ani kvapka oleja. Teraz som v priebehu 15000 dolial asi 4 litre. Ja neviem kde už mám hľadať chyby bolo to napojené aj na diagnostike a nič nezistila. Prvých 60000 km som behal na plyne ale potom som to dal vyhodiť lebo mi začala blbnút riadiaca jednotka čo bola k plynu a od vtedy chodím na benzin. Potom sa nič nedialo a až teraz. Neviem si rady a bojím sa aby to nebola nejaká veľká investícia. Neviete mi niekto poradiť ako alebo čo by som mal vyskúšať. Velmi Vám už teraz ďakujem a ešte jedna závada. stále keď idem do kopca mám zaradenú 3 a a začne mi blikať alebo svietiť dobíjanie. v servise mi previnuly celý alternátor a nič stále to isté. Baterka je nová a v normálnom stave doma som meral či mi to dobíja a všetko bolo v poriadku. Tak sa mi zdá že mám začarované auto. ďakujem Vám za pomoc a odpovede.
zx6ninja
Aktivista
Příspěvky: 3199
Registrován: 31 říj 2009, 08:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zx6ninja »

1.6 16V?
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

ak to chodilo na plyn tak ten zozral asi semringy na ventiloch a tade ti zerie olej..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

presne tak, ten olej zerie motor, ak to chces vyriesit, investicie budu.
Peter007
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 09 bře 2009, 14:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Peter007 »

No Tak to je dobre ale neviete kolko to asi bude? cena a to musí ist asi aj hlava dole že? Ja si to spravím aj sám doma ale potreboval by som zistiť či tam je niečo na čo si dať pozor pri výmene. Dakujem ste tu super ludia.
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

gufera ventilů lze vyměnit i bez demontáže hlavy,ale chce to slušný vercajk...

než začneš-zkus se zajít zeptat do slušného servisu kolik by to stálo a zhodnoť výsledek...

tak nějak jsem si tě tipnul,že tomu moc nerozumíš(nic ve zlém),tak ať nejsi další z řady těch,kteří se pak kopou do zadku....
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

CHLADÍCÍ KAPALINA JE ČISTÁ?
OCTAVIA- ALH
turboa3
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 08 úno 2009, 21:44
Odpovědi: 0
Bydliště: liberec

Příspěvek od turboa3 »

taky se přikláním k guferům na ventilech,ale možná se bude jednat ješte ovůle ve vodítkách kvůli kterým odešli gufera ;)
audi a3 agr zatim 256PS a 548nm
seat leon ary zatim 241ps a 399NM
Audi a3 2.0 bkd 16v zatím 250ps
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

koukni ještě na hadici odvětrání motoru - spíš tu část, kudy teče olej zpět do vany. Na jednom motoru v octě cca 2004 tam byla díra a olej si pak přisával motor do sání místo toho, aby stékal dolů. Majitel si stěžoval, že to po startu modře hulí a dolévá olej. Alekolik,to nevim, po utěsnění hadice je klid
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Peter007
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 09 bře 2009, 14:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Peter007 »

No tak. Ďakujem za typ že som neni moc zručný :-). Už som toho na autách porobil kopec ale vždy keď robím niečo nové tak sa trocha obávam ale nevadí. Velmi si cením vaše rady a postrehy. Ten typ zo sa ním nie je zlý nápad pretože som len tak kukol do sania a je tam olej nie moc ale je takže možno je chyba tam. Ale stále neviem čo s tým dobýjaním s toho som vedľa. Ešte raz ďakujem za rady a postrehy ste SUPER.
Peter007
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 09 bře 2009, 14:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Peter007 »

A ešte som zabudol odpovedať kolegovi čo sa pýtal na vodu. takže chladiaca kvapalina je čistá bez oleja.
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

Peter007 píše:No tak. Ďakujem za typ že som neni moc zručný :-). Už som toho na autách porobil kopec ale vždy keď robím niečo nové tak sa trocha obávam ale nevadí. Velmi si cením vaše rady a postrehy. Ten typ zo sa ním nie je zlý nápad pretože som len tak kukol do sania a je tam olej nie moc ale je takže možno je chyba tam. Ale stále neviem čo s tým dobýjaním s toho som vedľa. Ešte raz ďakujem za rady a postrehy ste SUPER.
tam budes mat trochu oleja skoro stale..to by som ako problem nevidel.na 99% to budu tie guferka na ventiloch..lpg je svina.pri lpg sa viac svini vsetko a je to agresivnejsie na gumicky a tesnenia..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

co se týká alternátoru a dobíjení-v postatě jsou tam jen 2 věci,které na to mají vliv.
alternátor a dráty co k němu vedou.nic víc tam není..
pokud je alternátor v pořádku,bude závada někde ve vedení...špatný kontakt,oxidace...

ale já moc nevěřím tomu alternátoru..pokud dělá nějaké podivné věci,je lepší ho na zkoušku vyměnit za jiný....,přece jen není to jen vinutí,může být vadný i regulátor dobíjení a někdy dělá záhadné věci a nemuseli na to při opravě přijít..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ještě mi vrtá hlavou to označení 1,6 / 16V. Takový motor totiž v Octavii neexistuje - leda by to byl FSI 85kW.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Mad_Boxs
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 25 čer 2007, 18:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mad_Boxs »

Jak poznáš, že jsou ventilové simeringy KO?
Nech nastartovaný, ohřátý motor běžet na volnoběh asi 5minut.
Pak ho prošlápni na 3-4tis. ot. a sleduj výfuk, jestli zahulí tak je to jasné-simeringy. Nevím jak to zjišťují ostatní, ale mě se toto vždy osvědčilo.
OI 81kW AHF kombi 2000 - 510 000km - jen jednou vyměněná spojka - oil od výměny do výměny mezi ryskama
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“