Stránka 1 z 6

1.9TDI 81kw vs. 1.6 77kw

Napsal: 31 led 2010, 22:43
od P.E.T.R.
ahoj, měl bych dotaz- čistě ze zvědavosti nezkoušel někdo na okruhu nebo třeba na stejné trase která z těchto dvou motorizací třeba v leonu by zvítězila??jde mi o to že parametry maximálky a zrychlení jsou plus minus stejné, ale kdo by si vedl lépe kdyby se jelo na doraz....je jasné že v zatáčkách bude mít navrch benzín, protože bude mít lepší jízdní vlastnosti, bude lehčí na předek, zase diesel má větší krouťák....tak pokud to někdo zkoušel tak jestli by se mohl podělit, díky:-)

Napsal: 01 úno 2010, 00:09
od turbo kamna power
ta benzínová 1.6ka je nic moc, nejede a chlastá

Napsal: 02 úno 2010, 20:57
od Romulus
mám zkušenost s firemním focusem benzín1.6 a 1.6diesel koně skoro stejně oba motorově stojej za ..... jen ten diesel prostě pocitově aspoň jede zato ten benzín je megalínej a spotřeba nesmysl ale jezdim jen po praglu třeba mimo spotřeba spadne....

Napsal: 02 úno 2010, 22:54
od P.E.T.R.
jasný, o to mi jde, ten diesel je pocitově rychlejší, o spotřebu by nešlo, jen mě zajímalo jestli to ěnkdo zkoušel jak by dopadl závod, prostě jestli by ta 1.6 kdyby se držela v max. otáčkách byla nakonec rychlejší nehledě na spotřebu

Napsal: 02 úno 2010, 23:10
od turbo kamna power
P.E.T.R. píše:jasný, o to mi jde, ten diesel je pocitově rychlejší, o spotřebu by nešlo, jen mě zajímalo jestli to ěnkdo zkoušel jak by dopadl závod, prostě jestli by ta 1.6 kdyby se držela v max. otáčkách byla nakonec rychlejší nehledě na spotřebu
tak to jsi asi jedinej co tohle řeší, většina vlastníků oktávek, golfů a toled či leonů řeší spíš praktickou stránku věci, ne jestli jejich verze vyhraje závod (LOL)

Napsal: 02 úno 2010, 23:15
od P.E.T.R.
to víš, mám zkouškový tak vymejšlim chujoviny (noteeth) , sen sme se nějak s kámošem na tohle téma zakecali ;)

Napsal: 03 úno 2010, 10:58
od Andy-CZ
P.E.T.R. píše:to víš, mám zkouškový tak vymejšlim chujoviny (noteeth) , sen sme se nějak s kámošem na tohle téma zakecali ;)
no nevím jak 1.6 ale s kámošem sme jednou zkoušeli 1.9tdi 81kw proti taky oktavii 1.8 20V 92kw což je bez turba a na nejakejch tuším 400m vyhrála ta osmnáctka asi o 20m:-)

Napsal: 03 úno 2010, 11:09
od netopier
77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....

Re: 1.9TDI 81kw vs. 1.6 77kw

Napsal: 03 úno 2010, 11:10
od Marek77
P.E.T.R. píše:ahoj, měl bych dotaz- čistě ze zvědavosti nezkoušel někdo na okruhu nebo třeba na stejné trase která z těchto dvou motorizací třeba v leonu by zvítězila??jde mi o to že parametry maximálky a zrychlení jsou plus minus stejné, ale kdo by si vedl lépe kdyby se jelo na doraz....je jasné že v zatáčkách bude mít navrch benzín, protože bude mít lepší jízdní vlastnosti, bude lehčí na předek, zase diesel má větší krouťák....tak pokud to někdo zkoušel tak jestli by se mohl podělit, díky:-)
Je třeba zohlednit všechny faktory PRO a PROTI - hmotnost je jen jedním z nich (a celkem málo důležitým). Navíc rozdíl ve váze motorů je zanedbatelný.

Výkon motoru je vypočítaná hodnota, která o ničem konkrétním nevypovídá. Jedná se o číslo, vypočítané z točivého momentu a okamžitých otáček (jako jejich součin dělený konstantou 9550). Vzhledem k tomu, že naftové motory pracují v nižších otáčkách (asi o třetinu) než benzinové, mají maximální výkon nižší - to ale není vůbec postatné. Pro provozní vlastnosti motoru je důležitý točivý moment - nikoli pouze jeho maximální hodnota, ale především jeho průběh v závislosti na otáčkách.
Dalším důležitým aspektem je fakt, že naftou krmené motory mají delší převody. Tím je nižší točivý moment na kolech. V určitých případech je tedy houby platné, že motor disponuje točivým momentem jako prase, když díky dlouhým kvaltům má sílu na kolech možná stejnou jako benziňák.
Vše má svá PRO a PROTI a myslím si, že porovnávat benzinový motor s naftovým je nesmysl. Každý agregát je totiž úplně jiný, tudíž srovnávat benzin s naftou je totéž jako jablka s hruškami.

Napsal: 03 úno 2010, 11:13
od Marek77
netopier píše:77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....
Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?

Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou :wink: ).

Napsal: 03 úno 2010, 11:26
od netopier
Marek77 píše:
netopier píše:77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....
Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?

Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou :wink: ).
tak som sa sekol. :) kazdopadne fsi nejde ani hovno, a mpi tiez :D

Napsal: 03 úno 2010, 11:35
od Andy-CZ
netopier píše:
Marek77 píše:
netopier píše:77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....
Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?

Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou :wink: ).
tak som sa sekol. :) kazdopadne fsi nejde ani hovno, a mpi tiez :D
no já si na 2.0 MPI stěžovat nemůžu:) ten totiž jede furt a je jedno jestli to točí 1000 nebo 5000

Napsal: 03 úno 2010, 11:37
od netopier
Andy-CZ píše:
netopier píše:
Marek77 píše: Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?

Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou :wink: ).
tak som sa sekol. :) kazdopadne fsi nejde ani hovno, a mpi tiez :D
no já si na 2.0 MPI stěžovat nemůžu:) ten totiž jede furt a je jedno jestli to točí 1000 nebo 5000
mal som na mysli 1,6 ... 2liter a vo fabii moze celkom ist , aj ked by to chcelo webre :D

Napsal: 03 úno 2010, 11:42
od Marek77
Paradoxně ačkoli dvoulitrové osmiventily v O1 a F1 nemají nijak úchvatné parametry, svezení s nimi je velmi příjemné. Jezdil jsem jeden čas s O1 s motorem AZJ a bylo to moc příjemné svezení. Plochá křivka točivého momentu = široký rozsah provozních otáček a malá spotřeba (jezdilo to levněji než 1,6 SR). Dlouhé zpřevodování tomu vůbec nevadilo a fakt jsem byl příjemně překvapen, jak pěkně to jelo. To se třeba o AGN (1,8 20V / 92kW) vůbec nedá říct - to je učebnicový příklad motoru, který se nepovedl.

Napsal: 12 úno 2010, 17:53
od tonyjack
Neviem, prečo stále kritizujete 1,6-kové motory? Mal som doteraz 1,9 tdi-čko 81kW štvorkový golf. Reálna spotreba 6-6,5lit. Pod 6 som sa dostal na dialnici pri priem.rýchlosti 110-120km/h. No pri jazde mesto 40% a mimo mesta 60% už zmienených 6-6,5lit. Teraz som to vymenil za leona 1,6 16V 77kW motor a spotreba je asi o 1/2 litra vyššia?! Mal som tiež predsudky voči benzínovým motorom. A teraz sa na tom smejem aký som bol zaujatý!! Môže sa vydariť aj benzínový motor a tak isto sa nemusí vydariť zase diesel!