Stránka 1 z 2
1.9 TDI AFN netáhne :(
Napsal: 01 bře 2010, 21:58
od mr_nick
Zdravím, mám velikou prosbu
mám AFN motor, nedávno mi praskla gumová hadice co jde z intercooleru do sání (přímo ta u sání), ta se vyměnila. Auto jelo asi týden normálně a pak zase přestalo jet - táhnout. A navíc když je motor zahřátej, tak při nastartování vyletí otáčky cca do 3000ot/min a hned spadlou na normální volnoběh. A když motor trochu víc vytáčím (nad 3000ot/min) tak podle zvuku uplně vypadne turbo (asi nouzovej režim). Vím, že by to chtělo jít na diagnostiku, ale bohužel ji nemám, jinak sem kousek od Brna.
Díky moc za každou radu.
Napsal: 01 bře 2010, 22:12
od Rider.23
No na diagnostiku je určitě potřeba jít... Jinak si myslím, že to má souvislost s tou prasklou hadicí, protože pokud se s tím jezdí, tak to auto šíleně hulí (znám z vlastní zkušenosti, kdy sem takto dojížděl asi 150km domů), tzn. že jde výfukem obrovské množství sazí, no a předpokládám, že nemalé množství z nich ti zůstalo v turbu, kde teď dochází k tomu, že se zasekávaj lopatky a auto padá do nouzáku (což se děje právě kolem 3000ot.), no a ten volnoběh co vyskakuje, tak to asi bude dělat zasranej intercooler a turbo si nasává olej, což je velmi nebezpečné, může dojít i k totální destrukci motoru, když se to roztočí do plnejch a rychle se nezareaguje... Určitě nedoporučuji s tím jezdit a co nejdřívě vyhledat servis, napíchnout na vag (nejspíše napíš "plnící tlak turba, horní regulační mez překročena", dále vysát olej z intercooleru (pokud tam bude), vyčistit pořádně to potrubí no a dost možná nechat i vyčistit a vypodložkovat turbo, na což je specialista pan Huml tady na fóru...
Tohle je jen z mojí zkušenosti, radši ať to potvrdí nějaký odborník ještě...
Napsal: 01 bře 2010, 22:16
od Rider.23
Oprava, přečet sem si ještě jednou ten tvůj problém, tak ten volnoběh jak vyletí při startování (toho slova při startování sem si prve nevšiml), tak to nevím co by to mohlo být, možná nějaké teplotní čidlo které neví, že je teplý motor a pošle na start velké množství nafty (proto vyletí ty otáčky) a po tom co to chytne to už řídící jednotka srovná jak má, a nebo opravdu souvislost s tím zaneseným sáním, ale to teď jen střílím od boku, to už není moje zkušenost

...
Napsal: 01 bře 2010, 22:16
od mr_nick
ok díky, s autem sem přes zimu nejezdil, vytáhl sem ho až ted. Tu hadici sem měl vydělanou, jestli v ní není díra a byl v ní olej, tak to bude asi to jak píšeš.
domluvím se s někým na tu diagnostiku

a dík
Napsal: 01 bře 2010, 22:25
od mr_nick
jinak ale nepřijde mi, že by se z toho nějak kouřilo ...
Napsal: 01 bře 2010, 23:08
od tomáš karbus
mam podobnej problém na r5 a turbo to neni
Napsal: 02 bře 2010, 19:47
od mr_nick
tak jdu zítra na diagnostiku, snad to k něčemu bude
Napsal: 03 bře 2010, 15:58
od mr_nick
tak sem dneska zjistil, že je ulomená trubička, co vede z jakýho si ventilu co je přími pod trubkou co vede z airboxu do motoru (není to N75 - ten je vedle) vyměnil sem ho, ale dělá to pořád to stejný, ostatní hadice sem prošel a přijdou mi v pořádku.
Jenom by mě zajímalo, jestli to není tím, že je v te řídící jednotce pořád ta chyba a nemusí se prvně vymazat aby to začlo fungovat jak má ...
jinak mi teď přijde, že je víc slyšet zvuk turba
Napsal: 05 bře 2010, 15:02
od honzhanz
povedlo se již vyřešit? mám totiž také problém - při nastartování mi někdy vyskočí otáčky až ke 2tis. a hned spadnou, ale potom mi při jízdě přijde že netáhne turbo. někdy to nastartuje normálně a to to pak i táhne.
jinak je to audi 80, motor 1Z a s obyčejnym kabelem se s vagem nechytam

Napsal: 05 bře 2010, 20:29
od mr_nick
no zatím nejsem o nic chytřejší

dělá mi to pořád. Ty otáčky mi vyletí když je zahřátej motor. Turbo je slyšet že trochu "píská" ale netáhne to. A trochu hůř to chytá a při startu se z toho hrozně bíle zakouří

Napsal: 06 bře 2010, 10:36
od Martin.R
Jestli jsi od Brna tak zajeď za léčitelem Humlem, ten ti to vykurýruje.
Napsal: 06 bře 2010, 20:21
od mr_nick
díky domluvím se s ním

Napsal: 07 bře 2010, 08:41
od majkl1
Mrkni na to, kolik ti ukazuje čidlo teploty pro okruh motoru. Je možný, že ti ukazuje nějakej blud jako -30°C a pak to při strartu dává více nafty = vyšší otáčky těsně po startu.
Napsal: 07 bře 2010, 17:41
od mr_nick
jo super dík, a náhodou neporadíš mi, kde to čidlo hledat?

Napsal: 07 bře 2010, 18:13
od majkl1
Vzadu na hlavě je plastová příruba, co do ní vedou gumový hadice a jeden svazek kabelů. Konektor od tohoto svazku je zasazen do čidla. Ale měl jsem na mysli kontrolu přes VAG. Jak na teplém, tak na studeném motoru.