Stránka 1 z 4
Seřízení synchronizace vačky TDI PD
Napsal: 18 dub 2010, 17:30
od Pleskot
Zdravím, po rozvodech se mi zvedla spotřeba na 1,9 TDI PD 74 kW. Na vagu mi to ukazuje -0,6 na volnoběh, po přidání tam skočí -1,1.Při volnoběhu ukazuje palubák 0,9-1 l/h což je moc a celkově to o cca 0,9 litru žere více. Turbo i MAF jsou ok, vyrovnávání volnoběhu 0,1 0,3 0,2 0,1 a čido teploty taky ok. Jak jsem vyčetl, jde to seřídit pootočením vačky za středovou matici (povolit ty 3 šrouby). Musí se při tom měnit ty šrouby? Popřípadě jakým momentem je utahovat? Když to budu seřizovat, tak to vždy o kousínek pootočit za ten středový šroub a utáhnout předepsaným momentem a na VAGu zkontrolovat a tak pořád dokola? To ty šrouby vydrží tolik povolení? Sorry za otázky, chci mít jasno před prací. Popřípadě kdyby to byl někdo ochoten dostat k 0 někde v Plzni a okolí?
Díky moc za rady
Napsal: 18 dub 2010, 17:42
od Tomas.cz
Jestli jseš z Plzně tak bych doporučil chiptuninga zde z fóra / jestli bude mít čas / a nebo 12skvarka.
Napsal: 18 dub 2010, 17:51
od live69
Plzen chiptuning a jinak si motor postav do základní polohy, vačku si klidně zaaretuj 6mm kulatinou- vrták, a lehce povolit 3x M8 a pootočit lehce středním šroubem jen ti neporadím či do prava, či do leva, utáhnout 3xM8 vyndat 6mm kulatinu, nastartovat a kouknout na vag a když tak znova, Já to dělal asi 5X než sem trefil 0,0

Jinak když jsem to udelal přesně na přípravky tak jsem to měl tak jako ty, ale co jsem mluvil s klukama ze škodovky tak to dělaj jen na přípravky
Napsal: 18 dub 2010, 18:11
od Pleskot
díky moc za rady, takhle to zní dost jednoduše. A ty šrouby pak měnit nebo ne? Všude píšou že měnit. Jo a nevíte někdo ten moment, ať to je správně...
Napsal: 18 dub 2010, 18:50
od Pleskot
tak jsem to našel, je to 25 Nm, nic moc utažený to není:-)
Napsal: 18 dub 2010, 20:28
od DAN
nech to jak to máš, jak se bude rozvoďák opotřebením natahovat, tak se ti to stejně rozladí. Podle Vagu je to v normě +3 až -3, takže -0,6 bych neřešil.
Napsal: 18 dub 2010, 20:40
od zizuzidan
-0.6 bych neřešil.Je to hodně ciltivý a dostat to přesně na nulu někdy vyžaduje hodně trpělivosti.
Napsal: 19 dub 2010, 16:58
od Pleskot
Copak o to já jsem trpělivý

, ale proč to teda tak žere? tohle je asi jediná možnost. Teda taky bych mohl odvázat tu cihlu z plynu, že jo ?

Napsal: 10 pro 2010, 12:08
od bh2
ja mam to iste axr 74kw hodnoty skacu na volnobehu -0,6 -1,1. kto by mi to nastavil v bratislave a okoli?
Napsal: 10 pro 2010, 14:23
od Johny_RS
bh2 píše:ja mam to iste axr 74kw hodnoty skacu na volnobehu -0,6 -1,1. kto by mi to nastavil v bratislave a okoli?
Bratislava - Petržalka
Areal Hydronika NOVA
Gogolova ulica
pri kúpalisku Matador
tel. 0911 222 732
http://www.diesel-technology.sk
Isto ti rad pomôže.Je pod nickom DTech ale na VW-clube.
Napsal: 10 pro 2010, 14:37
od subz3ro_tdi
Je aj na tomto fore ako "jipi"

Napsal: 11 pro 2010, 00:20
od tomiisp
live69 píše:Plzen chiptuning a jinak si motor postav do základní polohy, vačku si klidně zaaretuj 6mm kulatinou- vrták, a lehce povolit 3x M8 a pootočit lehce středním šroubem jen ti neporadím či do prava, či do leva, utáhnout 3xM8 vyndat 6mm kulatinu, nastartovat a kouknout na vag a když tak znova, Já to dělal asi 5X než sem trefil 0,0

Jinak když jsem to udelal přesně na přípravky tak jsem to měl tak jako ty, ale co jsem mluvil s klukama ze škodovky tak to dělaj jen na přípravky
jen tak offtopic, to bolo ako myslene ze zaaretovat vacku a potom s nou hybat ? ako s nou chces hybat ked ju zaaretujes proti pohybu ?

a taktiez stavat motor do 0 je absolutne k nicomu ked sa ,,doladuje,, synchro

Napsal: 11 pro 2010, 08:52
od live69
no dobrá no tak 6mm kulatinou se aretuje řemenice a pootáčíš za středovej šroub přímo vačkou a vlastně to nemusíš ani aretovat
Napsal: 11 pro 2010, 08:55
od misoVW
zase zle brasko, zaaretuje sa vacka a da sa mierne pootacat remenicou, ako su vyfrezovane ty 3 drazky na sroby M8.
Napsal: 11 pro 2010, 09:48
od skacpi