Stránka 1 z 4

Seřízení synchronizace vačky TDI PD

Napsal: 18 dub 2010, 17:30
od Pleskot
Zdravím, po rozvodech se mi zvedla spotřeba na 1,9 TDI PD 74 kW. Na vagu mi to ukazuje -0,6 na volnoběh, po přidání tam skočí -1,1.Při volnoběhu ukazuje palubák 0,9-1 l/h což je moc a celkově to o cca 0,9 litru žere více. Turbo i MAF jsou ok, vyrovnávání volnoběhu 0,1 0,3 0,2 0,1 a čido teploty taky ok. Jak jsem vyčetl, jde to seřídit pootočením vačky za středovou matici (povolit ty 3 šrouby). Musí se při tom měnit ty šrouby? Popřípadě jakým momentem je utahovat? Když to budu seřizovat, tak to vždy o kousínek pootočit za ten středový šroub a utáhnout předepsaným momentem a na VAGu zkontrolovat a tak pořád dokola? To ty šrouby vydrží tolik povolení? Sorry za otázky, chci mít jasno před prací. Popřípadě kdyby to byl někdo ochoten dostat k 0 někde v Plzni a okolí?

Díky moc za rady

Napsal: 18 dub 2010, 17:42
od Tomas.cz
Jestli jseš z Plzně tak bych doporučil chiptuninga zde z fóra / jestli bude mít čas / a nebo 12skvarka.

Napsal: 18 dub 2010, 17:51
od live69
Plzen chiptuning a jinak si motor postav do základní polohy, vačku si klidně zaaretuj 6mm kulatinou- vrták, a lehce povolit 3x M8 a pootočit lehce středním šroubem jen ti neporadím či do prava, či do leva, utáhnout 3xM8 vyndat 6mm kulatinu, nastartovat a kouknout na vag a když tak znova, Já to dělal asi 5X než sem trefil 0,0 :-) Jinak když jsem to udelal přesně na přípravky tak jsem to měl tak jako ty, ale co jsem mluvil s klukama ze škodovky tak to dělaj jen na přípravky

Napsal: 18 dub 2010, 18:11
od Pleskot
díky moc za rady, takhle to zní dost jednoduše. A ty šrouby pak měnit nebo ne? Všude píšou že měnit. Jo a nevíte někdo ten moment, ať to je správně...

Napsal: 18 dub 2010, 18:50
od Pleskot
tak jsem to našel, je to 25 Nm, nic moc utažený to není:-)

Napsal: 18 dub 2010, 20:28
od DAN
nech to jak to máš, jak se bude rozvoďák opotřebením natahovat, tak se ti to stejně rozladí. Podle Vagu je to v normě +3 až -3, takže -0,6 bych neřešil.

Napsal: 18 dub 2010, 20:40
od zizuzidan
-0.6 bych neřešil.Je to hodně ciltivý a dostat to přesně na nulu někdy vyžaduje hodně trpělivosti.

Napsal: 19 dub 2010, 16:58
od Pleskot
Copak o to já jsem trpělivý 8) , ale proč to teda tak žere? tohle je asi jediná možnost. Teda taky bych mohl odvázat tu cihlu z plynu, že jo ? :D

Napsal: 10 pro 2010, 12:08
od bh2
ja mam to iste axr 74kw hodnoty skacu na volnobehu -0,6 -1,1. kto by mi to nastavil v bratislave a okoli?

Napsal: 10 pro 2010, 14:23
od Johny_RS
bh2 píše:ja mam to iste axr 74kw hodnoty skacu na volnobehu -0,6 -1,1. kto by mi to nastavil v bratislave a okoli?
Bratislava - Petržalka
Areal Hydronika NOVA
Gogolova ulica
pri kúpalisku Matador
tel. 0911 222 732
http://www.diesel-technology.sk
Isto ti rad pomôže.Je pod nickom DTech ale na VW-clube.

Napsal: 10 pro 2010, 14:37
od subz3ro_tdi
Je aj na tomto fore ako "jipi" ;)

Napsal: 11 pro 2010, 00:20
od tomiisp
live69 píše:Plzen chiptuning a jinak si motor postav do základní polohy, vačku si klidně zaaretuj 6mm kulatinou- vrták, a lehce povolit 3x M8 a pootočit lehce středním šroubem jen ti neporadím či do prava, či do leva, utáhnout 3xM8 vyndat 6mm kulatinu, nastartovat a kouknout na vag a když tak znova, Já to dělal asi 5X než sem trefil 0,0 :-) Jinak když jsem to udelal přesně na přípravky tak jsem to měl tak jako ty, ale co jsem mluvil s klukama ze škodovky tak to dělaj jen na přípravky
jen tak offtopic, to bolo ako myslene ze zaaretovat vacku a potom s nou hybat ? ako s nou chces hybat ked ju zaaretujes proti pohybu ? :) a taktiez stavat motor do 0 je absolutne k nicomu ked sa ,,doladuje,, synchro :)

Napsal: 11 pro 2010, 08:52
od live69
no dobrá no tak 6mm kulatinou se aretuje řemenice a pootáčíš za středovej šroub přímo vačkou a vlastně to nemusíš ani aretovat

Napsal: 11 pro 2010, 08:55
od misoVW
zase zle brasko, zaaretuje sa vacka a da sa mierne pootacat remenicou, ako su vyfrezovane ty 3 drazky na sroby M8.

Napsal: 11 pro 2010, 09:48
od skacpi
Obrázek