
http://avtodeli.enakupi.com/large_image ... ctid=16477
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
No vstrekovace asi zanesene boli a mozno este aj su. Ked som vybral zhaviace sviecky, boli fakt hnusne zakarbonovane. Jazdil som na zmes RO+Nafta aj pri zapornych vonkajsich teplotach a to bez predohrevu. Odvtedy pozorujem zhorsene studene starty a hlavne zhorseny volnobeh. Volnobezne otacky postupne klesli natolko, ze som musel pridat na doraze plynoveho lanka na cerpadle. Teraz jazdim iba na naftu uz cca 10 tis. km, ale do povodneho stavu sa to nevratilo. Predtym to startovalo na jeden, dva kompresne zdvihy. Asi mi nezostava nic ine, len vstrekovace vybrat a mechanicky vycistit. Ak by som ich vedel niekde aj nastavit, to by bolo super.Kuba píše:Pak jsi měl zanesený nebo trošku zapečený vstřikovače. Já jsem před pár dny odpojil trubky, vyšrouboval vstřikovače a podložkama nastavil na tlak 180 barů, hlavně všechny 4 pokud možno stejně. Na volnověh teď motor běží taky pěkně rovnoměrně, předtim měl jeden vstřikovač o 15 barů míň než ostatní a bylo to na vibracích skutečně znát - ten rozdíl vidim a slyšim teprve teď. Vstřiky ( teda trysky ) jsem neměnil, maj najeto na RO 75.000 km a rozprašujou pořád dobře
No pokud máš doma zkoušečku vstřikovačůradluk píše:Kuba:
to sis seridil doma sam?. Asi je nekam hodim taky nekdy na serizeni, kdyz tedka nejezdim, ale pry je to docela pracne serizovat, to mas standartne od vyroby na takovem tlaku, nebo jsi pridaval o neco vic?
Tak ta pena http://www.ecotek.cz/ mi velmi pripomina cistenie spalovacieho priestoru motora cistou vodou. http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... ted=256978Tony píše:Použil jsem na vyčištění motoru pěnu POWER BOOST (www.ecotek.cz) a můžu potvrdit,že motoru to docela pomohlo.Najeto cca 220 000km H-100 2,5D ,startování i v -20st. úplně v pohodě na drc,auto jde parádně za plynem,rovnoměrný chod motoru a trošku menší spotřeba.Při aplikaci se z auta kouřilo jak kdyby startovalo několik nákladáků dohromady ,ale později to už pěkně sláblo.I to značí co všechno se muselo z motoru dostat ven. Někoho může odradit ta cena ,ale když si to chcete po servise tak zaplatíte min.2krát tolik.Tak přípravek můžu doporučit,vyzkoušeno po doporučení i několika známými a taky s podobnými výsledky.
Kuba píše:No pokud máš doma zkoušečku vstřikovačůradluk píše:Kuba:
to sis seridil doma sam?. Asi je nekam hodim taky nekdy na serizeni, kdyz tedka nejezdim, ale pry je to docela pracne serizovat, to mas standartne od vyroby na takovem tlaku, nebo jsi pridaval o neco vic?
tak si to nastavíš sám. U BOSCHE nebo u čerpadláře si seženeš podložky, kterejma podkládáš při rozebranym vstřikovači pružinu. Samozřejmě to chce mít dobrý nářadí, dobrej svěrák, dotahovat s citem, do hlavy válců nejlépe s momenťákem. Dvoupružinový vstřikovače se nastavujou trošku hůře, ale jde to.
Ne, seriovej tlak mám mít : 159 +-4 barů. Ale na rostlináč je 180 barů okay. Líp to táhne dole a líp to chytá, když zapomenu propláchnout nebo dlouho nechám nepŕopláchnutý stát. Jen předvstřik se musí posunou na trošku "dřív" ( u mě: z O,9O mm na 1,05 - 1,10 mm ). Dúvody tu teď vysvětlovat nebudu, ale je to tak.
takže ten tlak vstřiku vlastně regulujeme tema podložkama v tryskách-a kolik tak jedna podlozka zvedne tlak?a nema pak problem tu trysku čerpadlo otevřít když pružina klade větší odpor?No asi ne nemam stim zas až takove zkušenosti.Ja mam cerpadlo Bosch a prosímte jak že se reguluje to množství vstřiku?pořad nemužu docílit optimalního vykonu...tam je asi tuším nejaky šroub na tom čerpadle ...díkKuba píše:No nevim co myslíš "tlak vstřiku". Čerpadlo VE ( rotační ) tlačí minimálně 200 barů na vonoběh, ale při 2000 otáčkách už 500 barů a při 4000 otáčkách už ca. 1100 barů. U obyč. komůrkáčů je to nanejvýš tuišim 400 nebo 500 barů. To se nenastavuje a je daný čerpadlem. Nastavuje se jen "otevírací tlak trysek na vstřikovači". Právě na těch např. 180 barů. To se doma nastavit dál ale je třeba mít - jak už jsem psal - tu zkoušečku. Kdysi stávala ta ruční ( na obrázku vpravo ) kolem 2.500,-- Kč, teď to bude dražší. Vyrábí to MOTORPAL, ale v inzerátech jsem už viděl i levnější použité.
Na samotnym čerpadle seřizuješ jen volnoběh, přeběhový otáčky a maximální dávkování paliva a samozřejmě základní nastavení vůči klikovému ( nebo klikové ? ) hřídeli. Což je potřeba zkorigovat, pokud zvedneš tlak nad doporučení výrobce.
Na stolici BOSCHE v servisech se čerpadlo seřizuje jen, pokud bylo celý rozebraný a mělili se relevantní díly ( např. pružiny některejch komponentů ).