turbo a výkon ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
turbo a výkon ?
myslíte,že když u turba přes řídící jednotku zvýším tlak na 1,3 - 1,4 bar (mám 74 kW PD) tak zvýším i výkon ?
Ja mam tiez PD74kw. Mam po chituningu a tlak je dvihnuty na 1,1bar.
Aj po tom mensom zdvihnuti tlaku hned zistis vsetky netesne miesta za turbom. Osobne si myslim ze bez paliva niet vykonu, takze nejaka velka zmena to nebude ale pred casom som mal problem s natacanim lopatiek (zatuhnuta regulacia na turbe) a v momente kedy stupal tlak nad povolenu hodnotu tesne predtym ako to padlo do nudzaku islo auto o nieco lepsie ako sfungujucou regulaciou.
A za dalsie ako dlho to vydrzi turbo ?
Aj po tom mensom zdvihnuti tlaku hned zistis vsetky netesne miesta za turbom. Osobne si myslim ze bez paliva niet vykonu, takze nejaka velka zmena to nebude ale pred casom som mal problem s natacanim lopatiek (zatuhnuta regulacia na turbe) a v momente kedy stupal tlak nad povolenu hodnotu tesne predtym ako to padlo do nudzaku islo auto o nieco lepsie ako sfungujucou regulaciou.
A za dalsie ako dlho to vydrzi turbo ?
Transporter T5 1,9TDI BRS,
AUDI A6 3.0TDI
AUDI A6 3.0TDI
ne neni to knowhow. jan by sis mel ujasnit zakladní principy. bez paliva proste vykon nemuze narust jen tim, že tam pujde daleko víc vzduchu, kterej navíc bude jeste horkej jak krava, protoze takhle maly turbo bude pri tomhle tlku vzduch dost ohřívat, tim padem bude mit daleko vetsí objem.
PS: ukaž mi nekoho kdo čipuje auta jen tim, že zvedne plnící tlak.
PS: ukaž mi nekoho kdo čipuje auta jen tim, že zvedne plnící tlak.
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
spíš bys to ochudil že by to ani nejelochiptuning píše:kdyz bys zvedl jen tlak tak u benzina naprosto spolehlive propalis pistyota1980 píše:to je zajímavý, takže čipaři zvyšují tlak turba jenom kvůli tomuhle...origoš píše:Výkon prakticky nenaroste, ale klesnou emise.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
jen na vzduch to nepojede, ale jelikož to má váhu vzduchu, tak nějakej nárust výkonu tam určitě bude, ale samo že ne takovej jako když přidá i naftu. Je potřeba si uvědomit, že když dám na 90k trysky ze 110k a tlak na turbu nezvednu, tak i tak motor ještě nekouří, protože sériový naladění je prostě hodně chudý, takže jen zvýšení tlaku moc význam nemá i z hlediska, jakej přínos koní to bude mít vůči snížení životnosti turba (kdyby jsi to chtěl zvedat na toho 1,3 bar)
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Právě, že nezvyšují pouze tlak vzduchu, ale hlavně přidávají ropu. Typický příklad, jak to vypadá v praxi je Golf2, TD ale bez "zpětný vazby" (nemá na čerpadle membránu). Jede prakticky o něco víc, než Déčko, ale nezahulí. Pokud mu někdo ovšem nenaloží. To potom jede ale hulí v některých režimech. Ta "zpětná vazba" prostě chybí.origoš napsal:
Výkon prakticky nenaroste, ale klesnou emise.
to je zajímavý, takže čipaři zvyšují tlak turba jenom kvůli tomuhle...