turbo a výkon ?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ota1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Odpovědi: 0
Registrován: 31 říj 2006, 09:40

turbo a výkon ?

Příspěvek od ota1980 »

myslíte,že když u turba přes řídící jednotku zvýším tlak na 1,3 - 1,4 bar (mám 74 kW PD) tak zvýším i výkon ?
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

když už budeš přes řídící jednotku zvedat tlak, tak zvedni i palivo, ne?
vw passat tdi pd 180ps/420nm
ota1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Odpovědi: 0
Registrován: 31 říj 2006, 09:40

Příspěvek od ota1980 »

chucky píše:když už budeš přes řídící jednotku zvedat tlak, tak zvedni i palivo, ne?
jo, tomu rozumím, ale zajímá mě, jestli by se zvedl výkon i pouhým zvýšením tlaku u turba. ;)
RC51
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:37
Bydliště: PRESOV

Příspěvek od RC51 »

Ja mam tiez PD74kw. Mam po chituningu a tlak je dvihnuty na 1,1bar.
Aj po tom mensom zdvihnuti tlaku hned zistis vsetky netesne miesta za turbom. Osobne si myslim ze bez paliva niet vykonu, takze nejaka velka zmena to nebude ale pred casom som mal problem s natacanim lopatiek (zatuhnuta regulacia na turbe) a v momente kedy stupal tlak nad povolenu hodnotu tesne predtym ako to padlo do nudzaku islo auto o nieco lepsie ako sfungujucou regulaciou.
A za dalsie ako dlho to vydrzi turbo ?
Transporter T5 1,9TDI BRS,
AUDI A6 3.0TDI
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Výkon prakticky nenaroste, ale klesnou emise.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
ota1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Odpovědi: 0
Registrován: 31 říj 2006, 09:40

Příspěvek od ota1980 »

origoš píše:Výkon prakticky nenaroste, ale klesnou emise.
to je zajímavý, takže čipaři zvyšují tlak turba jenom kvůli tomuhle...
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

ota1980 píše:
origoš píše:Výkon prakticky nenaroste, ale klesnou emise.
to je zajímavý, takže čipaři zvyšují tlak turba jenom kvůli tomuhle...
ne.
vw passat tdi pd 180ps/420nm
ota1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Odpovědi: 0
Registrován: 31 říj 2006, 09:40

Příspěvek od ota1980 »

chucky píše:
ota1980 píše:
origoš píše:Výkon prakticky nenaroste, ale klesnou emise.
to je zajímavý, takže čipaři zvyšují tlak turba jenom kvůli tomuhle...
ne.
chápu,nechceš to psát,je to know-how..
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

ne neni to knowhow. jan by sis mel ujasnit zakladní principy. bez paliva proste vykon nemuze narust jen tim, že tam pujde daleko víc vzduchu, kterej navíc bude jeste horkej jak krava, protoze takhle maly turbo bude pri tomhle tlku vzduch dost ohřívat, tim padem bude mit daleko vetsí objem.

PS: ukaž mi nekoho kdo čipuje auta jen tim, že zvedne plnící tlak.
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

ota1980 píše:
origoš píše:Výkon prakticky nenaroste, ale klesnou emise.
to je zajímavý, takže čipaři zvyšují tlak turba jenom kvůli tomuhle...
kdyz bys zvedl jen tlak tak u benzina naprosto spolehlive propalis pisty (noteeth)
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

chiptuning píše:
ota1980 píše:
origoš píše:Výkon prakticky nenaroste, ale klesnou emise.
to je zajímavý, takže čipaři zvyšují tlak turba jenom kvůli tomuhle...
kdyz bys zvedl jen tlak tak u benzina naprosto spolehlive propalis pisty (noteeth)
spíš bys to ochudil že by to ani nejelo
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jen na vzduch to nepojede, ale jelikož to má váhu vzduchu, tak nějakej nárust výkonu tam určitě bude, ale samo že ne takovej jako když přidá i naftu. Je potřeba si uvědomit, že když dám na 90k trysky ze 110k a tlak na turbu nezvednu, tak i tak motor ještě nekouří, protože sériový naladění je prostě hodně chudý, takže jen zvýšení tlaku moc význam nemá i z hlediska, jakej přínos koní to bude mít vůči snížení životnosti turba (kdyby jsi to chtěl zvedat na toho 1,3 bar)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

origoš napsal:
Výkon prakticky nenaroste, ale klesnou emise.


to je zajímavý, takže čipaři zvyšují tlak turba jenom kvůli tomuhle...
Právě, že nezvyšují pouze tlak vzduchu, ale hlavně přidávají ropu. Typický příklad, jak to vypadá v praxi je Golf2, TD ale bez "zpětný vazby" (nemá na čerpadle membránu). Jede prakticky o něco víc, než Déčko, ale nezahulí. Pokud mu někdo ovšem nenaloží. To potom jede ale hulí v některých režimech. Ta "zpětná vazba" prostě chybí.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“