Skoda Felicie 1,9D -výměna oleje

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Omishe
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 29 kvě 2010, 10:52
Odpovědi: 0

Skoda Felicie 1,9D -výměna oleje

Příspěvek od Omishe »

Koupil jsem felicii 1,9D na ježdění do prace .Jezdi fakt dobře.Má najeto 198000 a ted mě čeka výměna oleje.Nevite co tam mám nalit abych tomu nepřihoršil?Díky za odpověd
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Já bych tam lil to co tam bylo doteď.
G3 Variant synchro
DonSalieri
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od DonSalieri »

Olej splnujici normu VW 505.00 idealne SAE 10W40, ale klidne i 5W40...Za sebe bych doporucil Total Quartz 10W40...Jeste doplnim ze u Feldy 1.9d je interval vymeny 7500Km..
Omishe
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 29 kvě 2010, 10:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Omishe »

bobG3 píše:Já bych tam lil to co tam bylo doteď.
Ale ja mám problém ten ,že nevim co tam předtím bylo.To jsem zapoměl dodat.Jinak po motorové stránce tahne i do kopců nadherně
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Já to měl stejné, je to sázka do loterie, ale dal bych slušnou polosyntetiku a hotovo. Na tom se moc vymyslet nedá.
G3 Variant synchro
Omishe
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 29 kvě 2010, 10:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Omishe »

bobG3 píše:Já to měl stejné, je to sázka do loterie, ale dal bych slušnou polosyntetiku a hotovo. Na tom se moc vymyslet nedá.
Tak ja bych tam tedy zkusil dát Mogul Extreme 10W/40 (4 l)

Specifikace: ACEA A3/B3, API SL/CF, VW 500.00/505.00, MB 229.1. Splňuje požadavky osobních vozů s motory ŠKODA.
Doufám,že tím nic nezkazím
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10332
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ten nemůže škodit. Jen doplním - dieselová Felicie má náplň 5 litrů, takže 4-litrový kanystr bude málo.

A znovu připomenu již zmíněný výměnný interval 7500 km !!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Omishe
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 29 kvě 2010, 10:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Omishe »

Marek77 píše:Ten nemůže škodit. Jen doplním - dieselová Felicie má náplň 5 litrů, takže 4-litrový kanystr bude málo.

A znovu připomenu již zmíněný výměnný interval 7500 km !!!
Ok.Diiiky moc za radu. :)
Uživatelský avatar
RASTIKOS
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 04 lis 2006, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: RUZOMBEROK

Příspěvek od RASTIKOS »

Nazdar.
Ja davam pravidelne VAT 10w-40 a fuchs 10w-40 a mam 50tis. z upravamy dostava zabrat a ziaden problem. Cize polo synt. v pohode
FELDA 1.9D. Teraz TD
F1 1.9TDi 101Kw.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tenhle motor je fakt držák, pickup co občas servisuju má motorově 560tis :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Má ideální vyvážení- výkon ,konstrukci a od Golfu1 uběhla nějaká doba,takže je konstrukce dobře vyzkoušena a má jednu výhodu,neotravuje mu život turbo ...takže jeho zatížení je optimalizováno...prostě pořádná práce... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
RASTIKOS
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 04 lis 2006, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: RUZOMBEROK

Příspěvek od RASTIKOS »

O tom turbe bi som pomlcal.... (rofl) ja mam turbo (crazy)
FELDA 1.9D. Teraz TD
F1 1.9TDi 101Kw.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Buď rád,že s ním nemáš starosti- zde je 80 procent problémů kvůli nebo díky turbu, nebo jeho regulaci... Každý nemá zapotřebí dělat si podložky a upravovat turbo i když je auto pomalu v záruce..Je to někdy DODO...Dodělej doma, firma to pořádně neumí....Je ostuda dát téměř půl mega a trnout ,co se stane a díky foru vlastně opravovat něco, za co dostal zaplaceno někdo jiný....Já vím ,je to pro nás kšeft..,ale pro druhé ostuda.... :(
nepropadat panice...
aneon
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 19 črc 2007, 16:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od aneon »

Proč 7500km, měly jsme 2 diesely v rodině ja měnil v 10k seat 1,9td a otec aj 15k a v g1 1,6d, ale to už je dost aj na mě. Teď máme feli D a čtu tady 7,5k to se mě zdá málo, jasný že pro motor jen dobře. Kolik bývaly ty intervaly u těch aut co jsem psal? Bych řekl že turbomotor je naročnější, tak proč 7500 u feli. (noteeth)
DonSalieri
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od DonSalieri »

Starsi diesly od VW tedy 1.9D a TD meli taky inerval 7500km, potom to protahli na 15tis km, zrejme bez zmen na motoru. Sam mam 1.9TD AAZ a menim po 7500km podle puvodniho predpisu vyrobce a motor si jen chrochta.... U Felicie je interval 7500km zduvodnen tim, ze za studena dochazi k nedokonalemu rozstriku nafty a redeni oleje s palivem, Felda ma cerpadlo Lucas ostatni VW nafty maji Bosch... Cili pokud nekdo jezdi dlouhy trasy a ma min studenejch startu muze menit klidne po 10Tis km coz bych osobne videl jako maximum, jelikoz u komurkovyho dieslu je olej zahustovan sazemi vic nez primovstriky. Dneska se oleje normy VW505.00 pro tyhle stary ropy daji sehnat za par korun cili nevidim duvod zbytecne protahovat inervaly vymen. Ale je fakt, ze pokud se tady k tem motorum clovek nechova jako hovado a olej meni i po 10tis vetsinou preziji zbytek auta.. ;)
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“