5W40 ALEBO 5W30
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 25
- Registrován: 05 říj 2007, 12:58
5W40 ALEBO 5W30
Zdravím ... čo myslíte môžem dať do AUDI A4 Avant (8D5, B5), 1.9 TDI
Rok výroby: 1998, kW/HP: 81/110, Obsah: 1896, Kód motora: AFN, AVG, tento olej - SHELL RIMULA R6 LME (ULTRA) 5W-30 API CF, ACEA E4, MB228.5,-- nestane sa nič zlé? Môžem mať ten olej skoro zadarmo tak sa pýtam .. viem že je určený pre nakladné autá ale snáď ho možem naliať aj do audiny nie? Predtým tam bola 5W40 ale neviem značku auto som kúpil a bývalý majiteľ potvrdil len že išlo o plnú syntetiku...
Rok výroby: 1998, kW/HP: 81/110, Obsah: 1896, Kód motora: AFN, AVG, tento olej - SHELL RIMULA R6 LME (ULTRA) 5W-30 API CF, ACEA E4, MB228.5,-- nestane sa nič zlé? Môžem mať ten olej skoro zadarmo tak sa pýtam .. viem že je určený pre nakladné autá ale snáď ho možem naliať aj do audiny nie? Predtým tam bola 5W40 ale neviem značku auto som kúpil a bývalý majiteľ potvrdil len že išlo o plnú syntetiku...
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 25
- Registrován: 05 říj 2007, 12:58
no ved tu normu viem len neviem či to splna tu normu je tam totiž napísané len toto
Shell Rimula Ultra 5W-30 je vynikající plně syntetický, lehkoběžný UHPDO
motorový olej na syntetické bázi Shell XHVI, určený pro dieselové motory evropské
konstrukce. Je doporučen pro atmosférické i přeplňované naftové motory v
nákladních a užitkových vozech, včetně motorů Euro 2 a Euro 3 či motorů s
mezichladičem stlačeného vzduchu.
Schválení: SAE: 5W-30 • ACEA: E3, E7 • API: CF • MB: 228.5 • MAN: M 3277 •
Cummins: CES 20077 • MTU: Typ 3 •
teda ak sa tie normy zhodujú tak je to možné zameniť nie... predsa olej čo ma vydržať niekde v kamione nemože byť zlý hlavne ak na nom chcem najazdiť maximálne 12 -15 tisíc km...
Shell Rimula Ultra 5W-30 je vynikající plně syntetický, lehkoběžný UHPDO
motorový olej na syntetické bázi Shell XHVI, určený pro dieselové motory evropské
konstrukce. Je doporučen pro atmosférické i přeplňované naftové motory v
nákladních a užitkových vozech, včetně motorů Euro 2 a Euro 3 či motorů s
mezichladičem stlačeného vzduchu.
Schválení: SAE: 5W-30 • ACEA: E3, E7 • API: CF • MB: 228.5 • MAN: M 3277 •
Cummins: CES 20077 • MTU: Typ 3 •
teda ak sa tie normy zhodujú tak je to možné zameniť nie... predsa olej čo ma vydržať niekde v kamione nemože byť zlý hlavne ak na nom chcem najazdiť maximálne 12 -15 tisíc km...
Ba, a navíc je pravděpodobné, že se zvýší spotřeba oleje, lehkoběžný olej pokud nemá normu do těchhle motorů nepatří.Stejsky77 píše:Jsou to oleje určené pro nákladní vozidla, tzn. nejsou schváleny podle norem VW pro osobní vozidla, a proto by tam neměl co dělat. Předpokládám, že jej máš zadarmo že? Ale já osobně vidím zbytečné šetřit na takovéto věci.
G3 Variant synchro
Tento olej je iste dobrý pre použitie v motoroch nákladných , úžitkových ... a všetko ostatné čo sa tam píše, ale LEN VTEDY, ak :Black Jack píše:no ved tu normu viem len neviem či to splna tu normu je tam totiž napísané len toto
Shell Rimula Ultra 5W-30 je vynikající plně syntetický, lehkoběžný UHPDO
motorový olej na syntetické bázi Shell XHVI, určený pro dieselové motory evropské
konstrukce. Je doporučen pro atmosférické i přeplňované naftové motory v
nákladních a užitkových vozech, včetně motorů Euro 2 a Euro 3 či motorů s
mezichladičem stlačeného vzduchu.
Schválení: SAE: 5W-30 • ACEA: E3, E7 • API: CF • MB: 228.5 • MAN: M 3277 •
Cummins: CES 20077 • MTU: Typ 3 •
teda ak sa tie normy zhodujú tak je to možné zameniť nie... predsa olej čo ma vydržať niekde v kamione nemože byť zlý hlavne ak na nom chcem najazdiť maximálne 12 -15 tisíc km...
sa použije pre motor Mercedes požadujúci plnenie normy MB:228.5,
pre motor MANN požadujúci plnenie normy MANN: M3277 atď,
Ak by sa dal použiť pre tvoj motor, musela by na ňom byť uvedená aj norma aspoň VW 505 00, ktorá tam uvedená nie je , čo znamená, že tento olej nebol testovaný pre použitie vo VW motoroch. To, že sa s olejom schváleným podľa vw50500 môže zhodovať vo viskozitnej triede (5W-30), alebo klasifikácii API CF, je stále nič. Nevraviac o tom, že požiadavky na olej pre (nízkootáčkový) nákladný motor sú oproti motoru os. auta skrátka iné. To že musí "vydržať niekde v kamióne" vôbec neznamená, že vydrží zaťaženie, ktorému bude vystavený v motore os. automobilu.
Aj starý ruský nákladiak ZILL potrebuje palivo (benzín) aj tvole auto potrebuje palivo ... a tu všetka podobnosť končí. V obidvoch prípadoch by to "ešte nejaký čas bežalo".
Přesně tak, já ho tam nakonec taky nenalil a koupil ten, co tam patří...Stejsky77 píše:Jsou to oleje určené pro nákladní vozidla, tzn. nejsou schváleny podle norem VW pro osobní vozidla, a proto by tam neměl co dělat. Předpokládám, že jej máš zadarmo že? Ale já osobně vidím zbytečné šetřit na takovéto věci.

mirda15 píše:Přesně tak, já ho tam nakonec taky nenalil a koupil ten, co tam patří...Stejsky77 píše:Jsou to oleje určené pro nákladní vozidla, tzn. nejsou schváleny podle norem VW pro osobní vozidla, a proto by tam neměl co dělat. Předpokládám, že jej máš zadarmo že? Ale já osobně vidím zbytečné šetřit na takovéto věci.

Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE