Omega 2.5 DTi netáhne

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Omega 2.5 DTi netáhne

Příspěvek od mir77 »

Ahoj,
píšu sem spíš za kámoše, ale jelikož jedem na vejlet a nutně potřebujem dvě auta a on ho má v háji, tak se zeptám sám.
Je to Opel Omega, r.v. 2003, 2.5 DTi 110 kW motor z BMW. Koupil to asi před měsícem, teď má akorát problémy. Dle jeho slov auto absolutně netáhne, do prudšího kopce nedá víc, jak 70.
Prvně jsem mu řek, ať vyjedu tu srajdu co natankoval (od někoho sehnal naftu za 24 Kč/litr) a dá tam novej palivovej filtr. Bohužel, žádná změna. Tak to šlo do servisu, diagnostika - bum - váha vzduchu. Vyměněno. Auto stále nejede. Pak tam říkali pánové mechanici něco zřejmě o EGR ventilu, ale dneska mi volal, že mu řekli že neví, co s tím je :D
S Opelama, potažmo s BMW mám minimální zkušenost, takže bych se chtěl tímto zeptat, na co se soutřeďovat.
Auto je podlě mě ve slušném stavu, najeto kolem 160 000 km.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
pepek11111
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 04 srp 2010, 10:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepek11111 »

Takže prvně k tý váze ... chce to ještě nový filtr vzduchu, jinak se časem oddělá znovu. Pokud jde o ten EGr ventil, tak ten jde zpravidla v pohodě mechanicky přečistit - demontuješ, vyčistíš od karbonu a namontuješ zpět. Nemyslím si ale že by to bylo EGr ventilem - jedině, že by nějak zůstal zaseklý v otevřené poloze, což se mi nezdá pravděpodobné. Já sám mám egr odpojený úplně (zaslepený na přívodu spalin+hadička s podtlakem mi s ním normálně pracuje=egr pracuje .... jen nějak nejsou ty spaliny:)).

Mohlo by to být špatný podtlakový vedení, popř. vadný selenoid, který u turba reguluje naklápění lopatek, či zanesená komora s naklápěcíma lopatkama u turba. Jak se vůz chová po vytočení nad 3000 ot??
Já sám jej měl s touto závadou motor línej do cca 2800, pak ale táhl zase dobře (podtlak + naklápění lopatek). Pokud se s touto závadou jezdí déle, může se zanést komora s těma lopatkama a pak už ani podtlak nepřetlačí usazený karbon. Bylo by nutný hodit turbo na přečištění (3000). Tze to ale přezkušet (zkusit rozhýbat) manuelně - tlakem na táhlo u turba, které naklápí lopatky.

Dál by šlo vyzkoušet aditivum na pročištění palivový soustavy (filtru, trubek a trysek). Já sám používám STP diesel injektor (cca po 5tis.) a je to na výkonu znát (pak samo i na spotřebě:)). pokud to jezdilo tady anikdo do toho nic nedal, tak by to mohlo být slušně "zarostlý".
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Sundat sací potrubí a omrknout popř. vyhodit klapky v sání.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak nakonec se to vyřešilo, zapomněl jsem to sem akorát postnout. Hlavní problém byl v regulaci turba, co jsem pochopil zřejmě nějaký podtlakový ventil, obdoba N75 u VW koncernu. Momentálně vše frčí jak by mělo ;)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Odpovědět

Zpět na „BMW“