Hotnost setrvačníku

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Indi
Přispěvovatel
Příspěvky: 462
Registrován: 27 led 2006, 18:54
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Hotnost setrvačníku

Příspěvek od Indi »

Má smysl snížit váhu setrvačníku u TDI?

Pro orientaci jsem zvážíl komplet spojky(setrvák,lamela,přítlačák),všechny jsou z motoru podél.

TDI -AHU 66kw-228mm--------13,9kg
-PD 74kw-228mm----------15,6kg
-PD 96kw-240mm----------18,3kg

Další dotaz:našel někdo jednohmotnostní náhradu za setr. pro PD 96kw,nebo je to zbytečné?
Jaká je životnost lamely po chipu (zajímají mně jen motory podél,o spojkách pro motory napříč už bylo napsáno mnoho).
Děkuji za vaše příspěvky.
Audi cab AVF 190kW/518Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Taky by me to zajimalo s tim odlehcovanim setrvaku. Do jake miry v zavislosti na ubytku hmotnosti se zneklidni volnobeh ?

Rad vzpominam na soustruznicke a frezarske orgie, kdy ze setrvacniku ze Skodovky 130 zbyla jen takova slupka pres kterou slo koukat jak byla derava. Z remenice by se taky dalo docela dost ostrouhat ... (noteeth)
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

tak da se sehnat 4kg setr 228mm, 240mm je asi pase. ale to je podle me moc malo. navíc u takovejch setvaku z hliku je docela velky nebezpecí, že se zkroutí, pokud je to z jednoho kusu a nema se to kam rozpínat.a soustužit takhle seriovej je asi blbost
kubiss
Přispěvovatel
Příspěvky: 577
Registrován: 27 úno 2006, 07:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostravwa

Příspěvek od kubiss »

ja jsem nechal odlehcit original setrvak na hodne civic 1,6...udelal mi to jeden sikovny soustruznik... - 2,5 kg, je hodne dulezite ho po odlehceni dobre vyvazit....auto slapalo slo o hodne rychleji do otacek a volnobech kolisal i predtim +-100 ot ...honda=tragedie-volnobezne ventily-vymenil jsem jich asi 10..ale myslim ze u dvouhmotnostnich setrvaku je to bez diskuze....nesel bych do toho...
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

kubiss píše: je hodne dulezite ho po odlehceni dobre vyvazit....
Presne tak, me to kamarad vyvazoval v Tatre v Koprivnici i s klikovkou a remenici.

Dneska bych si mohl v Tatre tak akorat ...
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Indi
Přispěvovatel
Příspěvky: 462
Registrován: 27 led 2006, 18:54
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Indi »

Já mám daný setrvák z AHU na PD 96kw,mírné vibrace jen na volnoběh u studeného motoru,za tepla OK.Reakce na plynový pedál super,samozřejmě 3,4,5 a 6 rychlost v rozmezí 1800-2100 ot. sklouzne,ale jen při prudké akceleraci,pak už drží.Chtěl jsem to jen vyzkoušet ,ale taky jsem trochu doufal ,že seženu přítlačák(228),který udrží 400 Nm.To se mi bohužel nepovedlo ,takže tam půjde 240,dvouhmota.Jinak přítlačak PD 96kw (240)je stejný s 2,5TDI V6 a to má 350 Nm,takže po chipu by to mnělo být ok.Pro jistotu ,ale dám nějaké lepší obložení lamely.

Mohl by se zde vyjádřit někdo s upraveným motorem podél?
Audi cab AVF 190kW/518Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

228mm VR6 přítlačak ale udrží 400nm
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

Dá se koupit jednohmotnostní setrvák i o průměru 240mm. zvážím jak bude u mě. Jinak to že spojka neudrží velký kroutící moment není setrvákem ale použitou lamelou a přítlačákem.
machy1118
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Registrován: 18 kvě 2006, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Litovel-Chudobín

Příspěvek od machy1118 »

já mám na dedře průměr 215 a je tam psany, že přítlačky pružiny mají sílu 450Nm, tak na vašich spojkách to musí být o hodně víc.
Suzuki Hayabusa 127kW
Lancia Delta HPE HF 2,0T 16V 142kW :)))
Lancia Thema 2,0T 8V 121kW - EX5
Lancia Dedra 2,0T HF Integrale 4x4 124kW - EX4
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Ono se toho napíše... :)
2x větší krouťák sériová spojka sotva přenese. :(
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

MKTech píše:Dá se koupit jednohmotnostní setrvák i o průměru 240mm. zvážím jak bude u mě. Jinak to že spojka neudrží velký kroutící moment není setrvákem ale použitou lamelou a přítlačákem.
..souhlas. 400Nm udrží "normál" spojkový set, ale vždycky hodně záleží na zacházení. když je race řešení, tak hliníkový setrvák a k tomu odpovídající lamela s přítlačákem s větším přítlakem. ale to už se tu probíralo. jinak, Milane sedím, tak řekni cenovku té 240mm jednohmoty.. díky.
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

Bóďa píše:Ono se toho napíše... :)
2x větší krouťák sériová spojka sotva přenese. :(
no, přenese. chviličkuuu.. :)
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

110PS, 235Nm x2= 470Nm
Ee... (noteeth)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
Indi
Přispěvovatel
Příspěvky: 462
Registrován: 27 led 2006, 18:54
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Indi »

To co píšete je hezké,ale bavím se o uložení motoru PODÉL!!!!!!Pokud vím žádna VR6 není podél.Setrvák 240mm jednohmota je,ale s osmi dírami na šrouby (2,5 TDI/R5) a né s šesti (wallbash) .Přenos Nm je pochopitelně závislý na přítlaku a na tření,to se zde řeší stale dokola,ale jen u motoru napříč :( .Tu jednohmotu chci jen proto,že čím jednodušší tím lepší(co se týče mechaniky) a tu váhu jen proto,že každé kilo se počítá(no a když je to venku a navíc by to mnělo zlepšit akceleraci...... :D ).
Audi cab AVF 190kW/518Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Já mám motor podélně... ;)
Jenže mně tam jde 1Z setrvák a přítlačák VR6. :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“