Hotnost setrvačníku
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Hotnost setrvačníku
Má smysl snížit váhu setrvačníku u TDI?
Pro orientaci jsem zvážíl komplet spojky(setrvák,lamela,přítlačák),všechny jsou z motoru podél.
TDI -AHU 66kw-228mm--------13,9kg
-PD 74kw-228mm----------15,6kg
-PD 96kw-240mm----------18,3kg
Další dotaz:našel někdo jednohmotnostní náhradu za setr. pro PD 96kw,nebo je to zbytečné?
Jaká je životnost lamely po chipu (zajímají mně jen motory podél,o spojkách pro motory napříč už bylo napsáno mnoho).
Děkuji za vaše příspěvky.
Pro orientaci jsem zvážíl komplet spojky(setrvák,lamela,přítlačák),všechny jsou z motoru podél.
TDI -AHU 66kw-228mm--------13,9kg
-PD 74kw-228mm----------15,6kg
-PD 96kw-240mm----------18,3kg
Další dotaz:našel někdo jednohmotnostní náhradu za setr. pro PD 96kw,nebo je to zbytečné?
Jaká je životnost lamely po chipu (zajímají mně jen motory podél,o spojkách pro motory napříč už bylo napsáno mnoho).
Děkuji za vaše příspěvky.
Audi cab AVF 190kW/518Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
Taky by me to zajimalo s tim odlehcovanim setrvaku. Do jake miry v zavislosti na ubytku hmotnosti se zneklidni volnobeh ?
Rad vzpominam na soustruznicke a frezarske orgie, kdy ze setrvacniku ze Skodovky 130 zbyla jen takova slupka pres kterou slo koukat jak byla derava. Z remenice by se taky dalo docela dost ostrouhat ...
Rad vzpominam na soustruznicke a frezarske orgie, kdy ze setrvacniku ze Skodovky 130 zbyla jen takova slupka pres kterou slo koukat jak byla derava. Z remenice by se taky dalo docela dost ostrouhat ...

E91 N52B30 

ja jsem nechal odlehcit original setrvak na hodne civic 1,6...udelal mi to jeden sikovny soustruznik... - 2,5 kg, je hodne dulezite ho po odlehceni dobre vyvazit....auto slapalo slo o hodne rychleji do otacek a volnobech kolisal i predtim +-100 ot ...honda=tragedie-volnobezne ventily-vymenil jsem jich asi 10..ale myslim ze u dvouhmotnostnich setrvaku je to bez diskuze....nesel bych do toho...
Já mám daný setrvák z AHU na PD 96kw,mírné vibrace jen na volnoběh u studeného motoru,za tepla OK.Reakce na plynový pedál super,samozřejmě 3,4,5 a 6 rychlost v rozmezí 1800-2100 ot. sklouzne,ale jen při prudké akceleraci,pak už drží.Chtěl jsem to jen vyzkoušet ,ale taky jsem trochu doufal ,že seženu přítlačák(228),který udrží 400 Nm.To se mi bohužel nepovedlo ,takže tam půjde 240,dvouhmota.Jinak přítlačak PD 96kw (240)je stejný s 2,5TDI V6 a to má 350 Nm,takže po chipu by to mnělo být ok.Pro jistotu ,ale dám nějaké lepší obložení lamely.
Mohl by se zde vyjádřit někdo s upraveným motorem podél?
Mohl by se zde vyjádřit někdo s upraveným motorem podél?
Audi cab AVF 190kW/518Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
já mám na dedře průměr 215 a je tam psany, že přítlačky pružiny mají sílu 450Nm, tak na vašich spojkách to musí být o hodně víc.
Suzuki Hayabusa 127kW
Lancia Delta HPE HF 2,0T 16V 142kW
))
Lancia Thema 2,0T 8V 121kW - EX5
Lancia Dedra 2,0T HF Integrale 4x4 124kW - EX4
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1
Lancia Delta HPE HF 2,0T 16V 142kW

Lancia Thema 2,0T 8V 121kW - EX5
Lancia Dedra 2,0T HF Integrale 4x4 124kW - EX4
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1
..souhlas. 400Nm udrží "normál" spojkový set, ale vždycky hodně záleží na zacházení. když je race řešení, tak hliníkový setrvák a k tomu odpovídající lamela s přítlačákem s větším přítlakem. ale to už se tu probíralo. jinak, Milane sedím, tak řekni cenovku té 240mm jednohmoty.. díky.MKTech píše:Dá se koupit jednohmotnostní setrvák i o průměru 240mm. zvážím jak bude u mě. Jinak to že spojka neudrží velký kroutící moment není setrvákem ale použitou lamelou a přítlačákem.
To co píšete je hezké,ale bavím se o uložení motoru PODÉL!!!!!!Pokud vím žádna VR6 není podél.Setrvák 240mm jednohmota je,ale s osmi dírami na šrouby (2,5 TDI/R5) a né s šesti
.Přenos Nm je pochopitelně závislý na přítlaku a na tření,to se zde řeší stale dokola,ale jen u motoru napříč
.Tu jednohmotu chci jen proto,že čím jednodušší tím lepší(co se týče mechaniky) a tu váhu jen proto,že každé kilo se počítá(no a když je to venku a navíc by to mnělo zlepšit akceleraci......
).



Audi cab AVF 190kW/518Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm