Stránka 1 z 1

Detonace při startování

Napsal: 04 říj 2010, 14:04
od Petr Izaj
Dobrý den všem. Mám OII 1,9 TDI PD 77kW najeto cca 70000km r.v. 2004. Poslední dobou (cca 3měsíce) mě zlobí startování. Při samotném startování motor točí cca 1 - 2 sekundy a při chytnutí se ozývá z motorového prostoru jakoby detonace. To vše je provázeno velkými vybracemi, které se přenášejí do celého auta a šíleným způsobem se otřásá řadící páka. Je to nepravidelná závada a děje se jak u teplého tak u studeného motoru. Nedá se říct, kdy je to častěji a je to hlavně v nepravidelných intervalech. Podle diagnostiky je vše v naprostém pořádku (ověřeno nezávisle třikrát v autorizovaných i neautorizovaných servisech) a v podstatě si s tím nikdo neví rady. Auto nejeví žádné jiné problémy. Setkal se stím již někdo, popřípadě poradil by mi někdo čím by to mohlo být? Předem děkuji za odpovědi a přeji hezký den.

Re: Detonace při startování

Napsal: 04 říj 2010, 14:31
od Zdeněk M
Petr Izaj píše:Dobrý den všem. Mám OII 1,9 TDI PD 77kW najeto cca 70000km r.v. 2004. Poslední dobou (cca 3měsíce) mě zlobí startování. Při samotném startování motor točí cca 1 - 2 sekundy a při chytnutí se ozývá z motorového prostoru jakoby detonace. To vše je provázeno velkými vybracemi, které se přenášejí do celého auta a šíleným způsobem se otřásá řadící páka. Je to nepravidelná závada a děje se jak u teplého tak u studeného motoru. Nedá se říct, kdy je to častěji a je to hlavně v nepravidelných intervalech. Podle diagnostiky je vše v naprostém pořádku (ověřeno nezávisle třikrát v autorizovaných i neautorizovaných servisech) a v podstatě si s tím nikdo neví rady. Auto nejeví žádné jiné problémy. Setkal se stím již někdo, popřípadě poradil by mi někdo čím by to mohlo být? Předem děkuji za odpovědi a přeji hezký den.
dvouhmotak KO

Napsal: 04 říj 2010, 14:51
od Praetorio
Ahoj, mechanik nejsem, ale podobné projevy startu stejného motoru jsem zažil také. Nejdřív jsem si myslel, že jsem "přeaditivoval" naftu :-), ale od toho jsem upustil. A je pravda, že po výměně dhouhmot. setrvačníku tyto projevy zmizely. U mě to ještě při chcípání motoru zahejbalo s celým autem :-) a na neutrál při zahřátém motoru to chrastilo jak z plechovky plné šroubů :-). Po sešlápnutí spojky byl klid :-). Postupně se to zhoršovalo. Začal jsem to registrovat cca. při 85000km a při 150000km byl setrvačník vyměněn a zabilo to dvě mouchy jednou ranou :-). Jen doplním, že se měnila spojka i setrvačník. Toť moje laická zkušenost .

Napsal: 04 říj 2010, 14:54
od Zdeněk M
Praetorio píše:Ahoj, mechanik nejsem, ale podobné projevy startu stejného motoru jsem zažil také. Nejdřív jsem si myslel, že jsem "přeaditivoval" naftu :-), ale od toho jsem upustil. A je pravda, že po výměně dhouhmot. setrvačníku tyto projevy zmizely. U mě to ještě při chcípání motoru zahejbalo s celým autem :-) a na neutrál při zahřátém motoru to chrastilo jak z plechovky plné šroubů :-). Po sešlápnutí spojky byl klid :-). Postupně se to zhoršovalo. Začal jsem to registrovat cca. při 85000km a při 150000km byl setrvačník vyměněn a zabilo to dve mouchy jednou ranou :-). Toť moje laická zkušenost .
Tak tak, hlavne když tu chcipací klapku vypojis a chcipnes bez ní, to pak dvouhmotka pěkne zamlatí,sou to rány že si myslýš že se ta převodovka roztrhne. jen je vydet co ty setrvaky vydržej, 70000km, 85000...........

Napsal: 04 říj 2010, 15:11
od fabiátor
Nevim jestli to je vzdy materialem nebo taky obsluhou. Na FRS mam 180tkm s puvodni spojkou a na O2 mam cca 70tkm a taky s puvodni spojkou. Zadny mlaceni ani nic podobnyho.

Napsal: 04 říj 2010, 15:34
od alreadys
Kolikrát je dvouhmota úplně přetočená a nedá se dostat na šroby na klice musí se vyřezat jednou jsem dělal dvouhmotu a auto najeto 35000 první majitel a neuznali mu to na reklamaci auto bylo rozebraný v autorizáku a musel jsem ho převést na podvalu ale ode mne ho to vyšlo levnějš než u nich.

Napsal: 04 říj 2010, 17:00
od Tomas.cz
alreadys píše:Kolikrát je dvouhmota úplně přetočená a nedá se dostat na šroby na klice musí se vyřezat jednou jsem dělal dvouhmotu a auto najeto 35000 první majitel a neuznali mu to na reklamaci auto bylo rozebraný v autorizáku a musel jsem ho převést na podvalu ale ode mne ho to vyšlo levnějš než u nich.
No pěkný teda :(

Napsal: 04 říj 2010, 17:14
od slovacek.milos
Tomas.cz píše:
alreadys píše:Kolikrát je dvouhmota úplně přetočená a nedá se dostat na šroby na klice musí se vyřezat jednou jsem dělal dvouhmotu a auto najeto 35000 první majitel a neuznali mu to na reklamaci auto bylo rozebraný v autorizáku a musel jsem ho převést na podvalu ale ode mne ho to vyšlo levnějš než u nich.
No pěkný teda :(
spíš do pořadu to nevymyslíš ;) miloš

Napsal: 04 říj 2010, 18:44
od Andy-CZ
No já zase cca čtvrt roku pozoruju u frs při chcípání zejména bez vyšlápnutý spojky takový kovový zarachocení... Co by to mohlo bejt?

Napsal: 04 říj 2010, 18:48
od Ladas
ložiska ve venkovním obalu převodovky...

Napsal: 04 říj 2010, 19:23
od Petr Izaj
Díky za názory, ale spojku bych pravděpodobně na 99% vyloučil. Tu jsem dělal komplet celou cca v 50t Km, takže k dnešnímu dni má natočeno 19420 Km. Tento jev se mi objevoval i před výměnou, ale jen velmi velmi zřídka a nevěnoval jsem tomu pozornost. Teď je to ale intenzivnější. Co šlo na autě proměřit to jsem vše nechal udělat a na nic se nepřišlo. Dokonce jsem zainvestoval i do startéru a stále to samé. Pár lidí říká, že problém bude se vstřiky a pár zase že je to blbost. Nicméně vstřiky jsou to poslední, co se ještě netestovalo. Co se týče nafty, tankuji pouze u Benziny, velmi zřídka jinde, nikdy však u "JZD". Zkoušel jsem i aditiva VIF a stále to samé. :? (LOL)