Ahoj, mám další problém s tím svým povedeným zázrakem. Začalo mi "odfukovat" turbo. Projevuje se to tak, že pokud při rozjezdu uberu plyn kolem 2 tis rpm (například při řazení), ozve se z prostoru turbíny hodně hlasité odfouknutí a motor jakoby "zakopne". Mám podezření, že to dělá regulace naklápění lopatek. Kontroloval jsem ale radši i hadice za turbínou a intercooler, nikde to ale neuchází a i výkon je takový jaký bych čekal. Taky jsem zaregistroval, že mi nezvykle nahlas bzučí elektromagnetický ventil, co ja na hadičce k podtlakové nádobce turbíny (Garett 1749V s variabilním naklápěním lopat). Pokud z něj hadičku odpojím, bzučet přestane (pak to ale nejede, logicky). Pokud odpojím snímač tlaku stlačeného vzduchu taky přestane ufukovat, ale taky jde okamžitě do nouzáku. Může to souviset? Nevíte někdo co s tím?
Doplním že jsem zkoušel měnit turbínu za jiný kus a chovalo se to stejně. Taky na originál Renault diagnostice se žádná chyba neukáže, byl jsem tam tenhle týden a nic co by souviselo tam nebylo, jen "náhodná chyba v obvodech kolem žhavičů".
Ještě auto: Laguna BG0E 1.9dCI 120PS (motor 7Q950)
Ufukování turbíny a zakopávání motoru při ubrání plynu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ufukování turbíny a zakopávání motoru při ubrání plynu
Naposledy upravil(a) Hotler dne 20 pro 2006, 13:36, celkem upraveno 1 x.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 09 bře 2006, 14:34
- Bydliště: královehradecký kraj
Odpovědi: 0
Re: Ufukování torbíny a zakopávání motoru při ubrání plynu
co podtlakový hadičky jsou ok?Hotler píše:Ahoj, mám další problém s tím svým povedeným zázrakem. Začalo mi "odfukovat" turbo. Projevuje se to tak, že pokud při rozjezdu uberu plyn kolem 2 tis rpm (například při řazení), ozve se z prostoru turbíny hodně hlasité odfouknutí a motor jakoby "zakopne". Mám podezření, že to dělá regulace naklápění lopatek. Kontroloval jsem ale radši i hadice za turbínou a intercooler, nikde to ale neuchází a i výkon je takový jaký bych čekal. Taky jsem zaregistroval, že mi nezvykle nahlas bzučí elektromagnetický ventil, co ja na hadičce k podtlakové nádobce turbíny (Garett 1749V s variabilním naklápěním lopat). Pokud z něj hadičku odpojím, bzučet přestane (pak to ale nejede, logicky). Pokud odpojím snímač tlaku stlačeného vzduchu taky přestane ufukovat, ale taky jde okamžitě do nouzáku. Může to souviset? Nevíte někdo co s tím?
Doplním že jsem zkoušel měnit turbínu za jiný kus a chovalo se to stejně. Taky na originál Renault diagnostice se žádná chyba neukáže, byl jsem tam tenhle týden a nic co by souviselo tam nebylo, jen "náhodná chyba v obvodech kolem žhavičů".
Ještě auto: Laguna BG0E 1.9dCI 120PS (motor 7Q950)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Re: Ufukování torbíny a zakopávání motoru při ubrání plynu
no vypadají dobře, nejsou na nich vidět praskliny....váha píše: co podtlakový hadičky jsou ok?
Budu ho muset někde najít na vrakáčijipi píše:skús vymenit ten magnetický ventil, robí to pekné kktiny aj na iných značkách ked je vadný, diagnostika ho neodhalí, to by musel by uplne KO

Jinak jsem dneska zjistil zajímavou věc, vypadá to že nějakej šikovnej servisák mi vyměnil hadičku (pávě tu mezi ventilem a plechovkou na turbíně), protože od poslední doby co jsem je viděl se nějak podezřele o 10 cm prodloužila a ve výsledku se opírala o víko ventilů. Po zkrácení se sykací efekt posunul z 2000 rpm na cca 1600 ?!
Myslíte že délka hadičky (a teda i množství vzduchu v tomhle systému) může mít v případě načatého ventilu nějaký vliv? nebo se mi to zdá? Já už totiž kvůli tomu krámu začínám slyšet trávu růst...
Výměna ELM ventilu pomohla, ale jenom částečně. Tenhle ventil už nebzučí, ale turbína ufukuje pořád.
Pro jistotu jsem kupil nový čidlo snímače tlaku vzduchu Bosch v Elitu a světe div se - nepomohlo.
Tak co teď? Napadá mě už jenom že ta turbína má špatně vyštelovanou dílku tý řídící tyčky na podtlaku řízení lopatek turbíny. Nevíte někdo jaký je riziko když ji zkusím o kousek zkrátit, nebo prodloužit? Mám totiž pocit že na ní je nějakej štelovací mechanizmus s kontramatkou. Nepletu se?
Neví někdo jak (o kolik, kterým směrem) se to nastavuje?
Pro jistotu jsem kupil nový čidlo snímače tlaku vzduchu Bosch v Elitu a světe div se - nepomohlo.
Tak co teď? Napadá mě už jenom že ta turbína má špatně vyštelovanou dílku tý řídící tyčky na podtlaku řízení lopatek turbíny. Nevíte někdo jaký je riziko když ji zkusím o kousek zkrátit, nebo prodloužit? Mám totiž pocit že na ní je nějakej štelovací mechanizmus s kontramatkou. Nepletu se?
Neví někdo jak (o kolik, kterým směrem) se to nastavuje?