Stránka 1 z 2

renault clio 1,5 dCi, rok 2003 nestartuje - záhada

Napsal: 08 lis 2010, 14:02
od psuvina
Zdravím, od března mám clio 1.5 dci rok 2003 a mám tento problém, poslední dobou od cca srpna auto nechce nastartovat. Baterka je OK. Když otočím klíčkem na žhavení a po zhasnutí kontrolky žhavení chci startovat, startér se vůbec nespustí. A pokud startuji ihned bez žhavení, tak startér točí, po cca 2-3 sekundách ( takovou dobu většinou svítí kontrolka žhavení- jakoby po zhasnutí žhavení se přerušil proud do stratéru) přestane točit a auto nechytne. Toto se mi stalo od března cca 6 x. Jinak auto staruje a jede bez problémů a to jezdím skoro denně. Žhaviče jsou nové. Na diagnostice mi to ukázalo chybu v okruhu žhavení. Můžete mi poradit, co to může způsobovat. díky moc. Petr :?

Napsal: 08 lis 2010, 16:56
od Peete
v prvni rade zkontroluj releovou skrin v motorovym prostoru, asi to tam bude zeleny, jinak muzes hledat chybu v UCH modulu, pod volantem u A sloupku

Napsal: 08 lis 2010, 20:14
od psuvina
Prosím co je UCH modul a A sloupek?? díky

Napsal: 09 lis 2010, 12:03
od Matias
A sloupek - sloupek lemující přední okno, tudíž tam kde máš nohy Ti jakoby končí A sloupek.

UCH - jednotka centrální elektroniky. Černá škatule s konektory.

Napsal: 08 kvě 2011, 13:19
od psuvina
Zdravím, trochu jsem se odmlčel. Auto prodělalo několik návštěv autorizovaného servisu Renault v Brně. Ta releová skříňka byla zelená, vyměnili nějaký kabely, pak to bylo chvíli v pořádku, ale po asi měsíci opět stejná závada. Auto nenastartuje, když nechám žhavit a pak chci startovat, tak se ani neotočí startér, jen to cvaká a pokud startuji hned bez žhavení, tak startér točí ale auto nechytne. Po diagnostice v Ren. mi nejdřív vyměnili nějaké hlavní relé a snímač na vačce. Poté, když to dělalo pořád, zjistili, že je to tam celý zelený, tak to nějak opravili a vyměnili nějaký dráty. A teď po asi dvou měsících to dělá zase a stále častěji, někdy nastartuji ale většinou odcházím od auta s nepořízenou. Petr Sovička

Napsal: 11 kvě 2011, 09:23
od Mato86
Raz som riesil to iste.Pomohlo vymazat chybu v ecu+nove zhavice.Chybu si nepamatam...

Napsal: 11 kvě 2011, 14:09
od psuvina
Díky za odpověď, chyby v řídící jednotce jsem nechal mazat pokaždé, když to udělalo a udělalo to už mnohokrát a žhaviče jsem už měnil. Hodně už jsem slyšel, že to bude v releové skříňce nebo nějaké kontakty z ní....

Napsal: 16 kvě 2011, 15:10
od psuvina
Dnes jsem se do toho podíval sám, releová skříň je čistá, žádná oxidace. Ale všiml jsem si, že když to nejde nastartovat ( netočí se startér ) tak svítí kontrolka immo. Když po otočení klíčku zhasne, jede to, pokud zůstane svítit, tak se startér netočí. Během půl hodiny se to opakovalo. Několikrát zůstala svítit a startér netočil a několikrát zhasla a auto jsem nastartoval.. ? Poradí mi někdo, jak to spravit? Je to v klíči?? Petr

Napsal: 16 kvě 2011, 18:22
od jericho-3
Když jdu k renaultu, tak první co je, zamknu a odemknu, protože jsou to debilové...Tímhle immo otrávili mnoho majitelů a automechaniků, kteří mysleli logicky..To renault neumí.. :(

Napsal: 18 kvě 2011, 06:28
od psuvina
Mě taky včera pomohlo, že před startem jsem auto zevnitř KLÍČKEM uzamknul a nechal uzamklé a pak startér točil a auto nastartovalo na brnk!!!???? Petr

Napsal: 19 kvě 2011, 20:27
od psuvina
Dnes jsem zkoušel vše možné, zamykat, odemykat, auto nakonec chytlo, ale ty útrapy s tím. Asi by bylo nejlepší ten immo deaktivovat navždy. Nemá s tím někdo zkušenosti? Tady na fóru o tom někdo psal, že za 4 litry mu to někdo udělal. Nešlo by to levněji..?? Petr

Napsal: 20 kvě 2011, 15:24
od dhfool
psuvina píše:Dnes jsem zkoušel vše možné, zamykat, odemykat, auto nakonec chytlo, ale ty útrapy s tím. Asi by bylo nejlepší ten immo deaktivovat navždy. Nemá s tím někdo zkušenosti? Tady na fóru o tom někdo psal, že za 4 litry mu to někdo udělal. Nešlo by to levněji..?? Petr
Nojo, ale immo u Rencka neodpojuje starter, teda pokud vím. Jestli to někdy netočí, tak to taky může být ve startéru (uhlíky, spínač...).

Napsal: 21 kvě 2011, 10:25
od psuvina
Zdravím, starší renaulty neodpojují, ale ty novější blokují i vstřiky i napájení startéru. Dle servisního manuálu na mé clio, který jsem našel na netu píší, že pokud zůstane svítit immo, je třeba prověřit multiplexní síť mezi UCH modulema a ř.j. vstřiků asi ????? P

Napsal: 11 čer 2011, 11:58
od psuvina
Zdravím, takže problém je vyřešen. Ke každýmu vstřikovači vedou dva drátky a u jednoho vstřikovače byl problém, že ten drátek se dotýkal trubičky, kterou vede palivo a za ty roky se ten drátek mírně prodřel a kostřilo to. Proto to hlásilo chyby a immo nechtěl spustit start a proto svítila kontrolka žhavení a blikal ten motůrek. Takže zaizoloval jsem a jezdím. Děkuji za rady Petr

Napsal: 11 čer 2011, 12:17
od jericho-3
Dobrá závada.....a člověk by kvůli drátku bláznil s elektronikou... :(