zahřívání brzdového kotouče

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

henri
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Registrován: 25 lis 2008, 19:31
Odpovědi: 0

zahřívání brzdového kotouče

Příspěvek od henri »

Neúměrně se mi na voze zahřívá brzdový kotouč zadního kola. Třmen sundán vše vyčištěno,rozpínací čepy perfektní. Kotouč se jeví jako by byl trvale zlehka přibržďován. Je jasné, že se kotouče hřejí, ale teplota tohoto kotouče je o mnoho vyšší než ostatních.Máte někdo takovou zkušenost-co by mohlo být příčinou.


díky za rady Henri
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Re: zahřívání brzdového kotouče

Příspěvek od Zdeněk M »

[quote="henri"]Neúměrně se mi na voze zahřívá brzdový kotouč zadního kola. Třmen sundán vše vyčištěno,rozpínací čepy perfektní. Kotouč se jeví jako by byl trvale zlehka přibržďován. Je jasné, že se kotouče hřejí, ale teplota tohoto kotouče je o mnoho vyšší než ostatních.Máte někdo takovou zkušenost-co by mohlo být příč

Třmen KO ;)
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

dělá mi to na levém zadním to samé:( jediné řešení je nový třmen, protože je KO samostav
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

Vyhoď hadici a zkus ji profouknout. Možná se budeš divit. Už jsem 2 měnil ( ne na svým ), které byly vevnitř zbobtnalé.
Viktor.88
Přispěvovatel
Příspěvky: 733
Registrován: 29 dub 2008, 21:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Jilemnice

Příspěvek od Viktor.88 »

Polev odvzdušňovák, brzdovka musí samovolně protejkat, jestli tomu tak neni, je to tou hadičkou.
Viktor.88
Přispěvovatel
Příspěvky: 733
Registrován: 29 dub 2008, 21:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Jilemnice

Příspěvek od Viktor.88 »

misa.89 píše:dělá mi to na levém zadním to samé:( jediné řešení je nový třmen, protože je KO samostav
Nechá se rozhejbat nebo zrepasovat celej brzdič k nepoznání :D
henri
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Registrován: 25 lis 2008, 19:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od henri »

Viktor.88 píše:
misa.89 píše:dělá mi to na levém zadním to samé:( jediné řešení je nový třmen, protože je KO samostav
Nechá se rozhejbat nebo zrepasovat celej brzdič k nepoznání :D
jak rozhejbat můžeš se trochu rozepsat
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

taky by mě to zajímalo, žádnou opravnou sadu na to neprodávají, já jsem si tam udělal takovou prasárnu aby se mi to vracelo, popisovat jí tu nebudu, ale rád bych se toho zbavil, ručka mi pruží a skoro vůbec nebrzí, prostě se mi nevracela a zůstávalo to přibržděný
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zeptám se jako blbec - nehřeje se Ti ložisko?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
henri
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Registrován: 25 lis 2008, 19:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od henri »

Marek77 píše:Zeptám se jako blbec - nehřeje se Ti ložisko?
měl jsem kolo sundané, destičky vyjmuty, náboj se otáčel zlehka a volně
tuto variantu bych vyloučil, kdyby to mělo být ložiskem, myslím si, že by muselo jít ztuha ev. zadrhávat
henri
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Registrován: 25 lis 2008, 19:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od henri »

Třmen funguje - brzdí to-funguje i ruční brzda-brzdové destičky při uvonění povolí, ale ne úplně -zůstává malý třecí moment, který přehřívá kotouč - při jízdě nepoznatelné a to ani při dojezdu bez zařazené rychlosti přikláněl bych se k přicpané hadičce,která je průchodná pro vyšší tak, který vyvine brzdový válec ale při uvolnění pedálu rozpínací čepy nevyvíjí takový zpětný tlak, aby se uplně uvolnily a brzdící třmen zůstává byť minimálně ale natlakován a to díky přicpané hadičce, která z důvodu své špatné průchodnosti nižší tlak nepropustí.

Co Vy na to ? Bylo by to možné vysvětlení ?
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

samozdřejmě může, zkus to teda rozdělat. Já u sebe vím, že to dělali s tou ručkou samostavy, ale pořád to lehce na jedné straně přibržďuje.
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Viktor.88
Přispěvovatel
Příspěvky: 733
Registrován: 29 dub 2008, 21:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Jilemnice

Příspěvek od Viktor.88 »

U některejch aut to zkoušim rozhejbat tak, že stříknu olej stříkačkou přez jehlu pod tu gumu jak je ta páka ručky na brzdiči a hejbeš sem a tam, někdy je nejdřiv potřeba kladivo... No a když to přibržďuje pořád tak ho zrepasuju opravnou sadou na brzdič, někdy je lepší to zrovna zrepasovat...
henri
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Registrován: 25 lis 2008, 19:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od henri »

Viktor.88 píše:U některejch aut to zkoušim rozhejbat tak, že stříknu olej stříkačkou přez jehlu pod tu gumu jak je ta páka ručky na brzdiči a hejbeš sem a tam, někdy je nejdřiv potřeba kladivo... No a když to přibržďuje pořád tak ho zrepasuju opravnou sadou na brzdič, někdy je lepší to zrovna zrepasovat...
A milý Viktor čo si predstavujete pod tým ked sa povie opravná sada na brzdič
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

Guma pod ovládací pákou, kroužek dovnitř a manžeta + 2 manžety na čepy.
Pak ještě v lepším případě silikonový olej, krabička a sáček. :-)

Co víc si může člověk přát ..... :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“