Stránka 1 z 6

filtrování a čepování - jak na to

Napsal: 23 úno 2006, 19:27
od dvorky1
zdar někdo chtěl vidět čerpadlo na sání a filtrování oleje a nějak nemůžu najít kdo, tak se mrkněte pokud máte zájem. Je to elektromotr a čeradlo z vysokozdvižnýho vozíku, tím to saju a pak filtruju přes přídavnej filtr. Tlačím to přes filtry výstupním tlakem, ale ukázalo se to jako nic moc, protože ten tlak zdeformoval první filtr tak to musím předělat a budu to přes filtry sát. Takže ze sudu do filtrů a pak do čerpadla odkud rovnou do kanistru nebo do nádrže. Sací výkon to má taky clekem slušný takže pak to snad bude ok :-)))

Napsal: 23 úno 2006, 19:57
od dvorky1
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

tak tady je ten můj výtvor. Nikomu to nevnucuju, ale mě to dost ulehčí práci když dělám doma rafinérku :-)) je to na 24 V. Mám doma startovací vozík na 12/24V, ale uživí to i 12 V z baterky když ja auto nastartovaný

Napsal: 23 úno 2006, 20:26
od Tkevlar
Kolik te stoji nove filtry?

Napsal: 23 úno 2006, 22:20
od dvorky1
Tkevlar píše:Kolik te stoji nove filtry?
40 kjč jedna vložka jemná i hrubá je to stejný a už jsem s tím přefiltroval něco kolem 800 litrů - ale vyjetýho oleje alena friťák je to taky gut. Jen by to chtělo udělat nějaký sací koš

Napsal: 24 úno 2006, 09:12
od jarda3tipo
Dobrej napad.
Ja mam jen to cerpadlo.Jaky jsou parametry toho el.motoru.Otacky,vykon a odber proudu?
Dik

Napsal: 24 úno 2006, 18:12
od Tkevlar
A jeste se zeptam kde kupujes ty filtry? Ty drzaky na filtry musim asi koupit na vrakaci co?

Napsal: 24 úno 2006, 19:03
od tucnak007
To zajimalo mně.Taky by mně zajímalo to cerpadlo jake ma paraametry,jestli ti je hydraulicky tak asi tlací dost,ale zase aby neprotrhlo ty filtry.Na téhle adrese jsem našel potřebné filtry a s požadovanou čistotou má být asi 5mikronů-http://www.ceskefiltry.cz/

Napsal: 25 úno 2006, 09:41
od dvorky1
ty parametry nevím, ale napájím to 24 V ze startovacího vozíku, takže to má dost ampér. Ale zkoušel jsem to přes baterku v autě a taky to běželo. JInak je to z hydrauliky z el. desty. Ty filtry mi to cupuje, na to jsem přišel ale nedávno a tak budu přes ty filtry sát olej a tlačit to do nádrže. Když jsem to sál rovnou do čerpadla a pak tlačil do filtrů tak to první filtr zdeformovalo. Jinak ty vložky se dají koupit kdekoliv v náhradních dílech na náklaďáky. Avia, karosa, liaz atd. u nás v K. Varech máme prodejny 2 :-)). Jinak ten držák se už snad ani koupit nedá a když jo tak pěkně mastně, ale určitě se to dá sehnat někde z nějakýho statku z vyřazený V3S, nebo z liazky. Čerpalo by určitě šlo obyč na vodu co se připojí na vrtačku, já měl doma tohle a tak jsem to udělal z hydrauliky pač to mám zadara :-) a to je moje oblíbená cena :-))

Napsal: 28 úno 2006, 09:22
od Zdenda
Všelijakých motorů a motorků mam doma hafo, s čerpadlem je to horší, po tom abych se povohlíd někde na vrakáči. Co takle čerpadlo do serva, myslíte že by to šlo použít ? Vůbec nemam představu, jakej to zvládne průtok...S tlakem asi problémy nepředpokládam...

Napsal: 28 úno 2006, 22:51
od dvorky1
Zdenda píše:Všelijakých motorů a motorků mam doma hafo, s čerpadlem je to horší, po tom abych se povohlíd někde na vrakáči. Co takle čerpadlo do serva, myslíte že by to šlo použít ? Vůbec nemam představu, jakej to zvládne průtok...S tlakem asi problémy nepředpokládam...
jojo to čerpadlo ze serva by taky mělo fungovat já to tak chtěl taky dělat, ale pak jsem vyštrachal tajdleto z tý hydrauliky :-)). Jinak mám pocit, že by se dalo použít i vodní čerpadlo poháněný vrtačkou

Napsal: 07 bře 2006, 16:27
od Marta.Viky
Chtel bych se zeptat jak potom vypada ten prefiltrovany olej?! Zatim jezdim jen na cistej z kramu ale to uz me tez prestalo bavit kupovat mohl bych mit nejakych 30l mesicne z fritaku ale nevim jak na to je to mali mnozstvi nato abych neco vyrabel! Diky (hm)

Napsal: 06 dub 2006, 16:34
od frenky
a jak rychle to dokáže čerpat/filtrovat?

Napsal: 11 dub 2006, 11:37
od dvorky1
no já s tím přepálenej ještě nefiltroval, protože k němu nemám přístup, ale určitě by to přefiltrovalo dostatečně aby se o zbytek postaral palivovej filtr v autě. Popřípadě by se to mohlo nechat ještě den dva odstát než to naleješ do auta a k tý rychlosti počítám přibližně 10 - 15 vteřin na jeden litr záleží taky na hustotě a teplotě. Já s tím filtruju vyjetej olej, kterej předtím naředím buď benzínem, nebo naftou podle toho co se zrovna namane.

Napsal: 19 dub 2006, 18:19
od tucnak007
Sehnal jsem si stejnej dvoj palivovej fitr,akorad by me zajimalo jake vlozky filtracní by mely byt aby filtrace byla dostatecna.A jestli olej z tohoto filtracniho zarizeni je dostatecne cistej.Ja jak filtruju pres co chci tak stale olej je zakalenej.

Napsal: 21 dub 2006, 06:28
od dvorky1
no nevím jak to odkalit, ale co to zkusit nechat usadit a pak slít jen ten vršek?? ty vložky jsou dva druhy jemný a hrubý, já tam mám dva jemný. Myslím, že pokud něco projde přes filtr tak už by to čerpadlu nemělo uškodit od toho je to filtr, aby zachytil částice co by škodily. Porouchal se mi escort r.v. 96 a proto jsem oprášil starýho z r. 1986 je to 1,6 D a tam teď leju jen čistej rosltiňák ( v Kauflandu mají zrovna akci 2 l za 29,90 ) a jezdí i stratuje to super. A to ten motor má najeto něco kolem 350 tis. Km