Stránka 1 z 1

santa fe 2.0 crdi

Napsal: 20 pro 2010, 13:17
od Roman 101
Nesetkal se někdo u 2.0 crdi start na brng. po rozjezdu se auto přepne na nouzový režima začne blikat kontrolka trakce.
V MOTOROVÉ JEDNOTCE JE ZÁVADA - Okruch B spínače polohy plynového pedálu
a čidlo tlaku na liště.
V jednotce trakce je závada - neznámá chyba.
Auto má najeto poctivých 77 000 km tak se to jeví jako když dojde nafta ale je jí tam dost, pal filtr má najeto necelých 800 km.
Jednotka mě odstaví na 900 ot. a nejde přidat plyn což je divné protože plynový pedál proměřen a vypadá že funguje dobře.
V bloku měřených hodnot v % neukazuje nic ! Což je divné protože jednotka se nachází v autě a dráty jsou jak nové!
Nesetkal se někdo s touhle závadou???
A nebo na co se zaměřit dík všem za rady :?

Napsal: 20 pro 2010, 13:24
od Okura
má to ESP nebo jiné elektronické stabilizace?

Napsal: 20 pro 2010, 14:14
od Roman 101
Okura píše:má to ESP nebo jiné elektronické stabilizace?
esp ne ale má to jednotku siemens Integrální trakce!

Napsal: 20 pro 2010, 14:58
od Okura
co to přesně udělá?

nesvití i jiná kontrolka než motoru ?

Napsal: 20 pro 2010, 16:21
od Roman 101
Okura píše:co to přesně udělá?

nesvití i jiná kontrolka než motoru ?


svítí kontrolka 4x4

Napsal: 01 led 2011, 20:17
od Roman 101
Tak závada se začíná pěkně projevovat!!!
Včera 100 km a jelo jako nic a dnes ani 100 m.
Jenom volnoběh.
V pondělí to snad rozlousknu!
Přepady jsou všechny stejné a chová se to jako by došla nafta!
Čerpadlo v nádrži tlačí 4 bary. Divné je že ta závada skočí jen když se ubere plyn (wallbash)
To mi nejde do hlavy protože čerpadlo furt dává tlak a na liště se změní napětí 1.2 v na 0,8 v. Kde se ta nafta ztratí ???
Nesetkal se někdo s touhle závadou???

Napsal: 01 led 2011, 21:14
od AndrejKv
a nesteka do zpatecky nektery ze vstrikovacu ?

...cim to diagnostis ? GDS/highscan nebo nejaka multiznacka ? GDS by mela rozepsat i tu zavadu na TC, co to pouzivam, jeste nikdy se mi nestalo ze by to u neceho napsalo "neznama zavada"..

Napsal: 02 led 2011, 07:36
od Roman 101
AndrejKv píše:a nesteka do zpatecky nektery ze vstrikovacu ?

...cim to diagnostis ? GDS/highscan nebo nejaka multiznacka ? GDS by mela rozepsat i tu zavadu na TC, co to pouzivam, jeste nikdy se mi nestalo ze by to u neceho napsalo "neznama zavada"..
mám TEXU a závada je poloha plynového pedálu a tlak v reilu.

Santa fe

Napsal: 02 led 2011, 17:16
od Lumír
Řekl bych že budeš mít v háji plynový pedál. Měl jsem stejný problém u svého auta někde se tam dostala voda i po rozebrání a vysušení to běhalo asi měsíc a pak znova. Po výměně za nový mám už rok klid.

Re: Santa fe

Napsal: 02 led 2011, 17:50
od Roman 101
Lumír píše:Řekl bych že budeš mít v háji plynový pedál. Měl jsem stejný problém u svého auta někde se tam dostala voda i po rozebrání a vysušení to běhalo asi měsíc a pak znova. Po výměně za nový mám už rok klid.
jenže obě dráhy ukazují správně!!!

A ještě pro jistotu nemáte někdo schéma zapojení toho plynového pedálu.
Děkuji Roman

Napsal: 02 led 2011, 19:59
od AndrejKv
otazkou take je jak plynovy pedal souvisi s tlakem v railu.. jinak, tam jsou 2 odporove drahy, jakmile je to trochu opotrebene take to muze kravit..

Napsal: 02 led 2011, 20:23
od Roman 101
AndrejKv píše:otazkou take je jak plynovy pedal souvisi s tlakem v railu.. jinak, tam jsou 2 odporove drahy, jakmile je to trochu opotrebene take to muze kravit..
jo jsou tam dvě dráhy ale obě ukazují nějaké hodnoty ale je divné že se to neukáže v bloku měřených hodnot jedna ukazuje a druhá ne.
teď si nejsem jistý ale ta co ukazuje napětí je ok. a to co ukazuje % tak ta ukáže jenom 8% a je závada poloha plynového pedálu a motor běží na volnoběh. Po projetí se to chová dobře a po ujetí při sjíždění s kopce skočí druhá závada - tlak v reilu a motor zdechne!!! Asi po 15 sekundách hned naskočí na brnk ale když startuji hned tak ani po půl minutě točení nic!
Jak souvisí tyhle závady mezi sebou a nebo jsou to dvě?

Napsal: 02 led 2011, 21:37
od AndrejKv
proto rikam - zkontroluj na prepadech jestli nestekaji vstrikovace

.. dalsi vec co me ted napadla - nekravi tam nejaky regulator napeti v motorovce co krmi 5v snimace - pak bude kravit soucasne vic cidel take..

To, co vidis v livedata, je REALNE napeti [V] a VYKALKULOVANA poloha [%].. Ta poloha se meni s prubehem adaptace ECU na treba oter rezistivni vrstvy v tom potaku pedalu..potaky jsou tam dva, jeden je delic na plus, druhy na minus, jakmile jejich hodnoty se zacnou menit s odklonem od symetrie, vyhodi to jako chybu snimace

Napsal: 02 led 2011, 21:46
od Roman 101
livedata, je REALNE napeti [V] a VYKALKULOVANA poloha [%]

jo tohle tam vidím a napětí jsem naměřil na dvou pinech ale když jednotka vyhlásí nouzák tak napětí u pedálu je furt stejné a mění se podle polohy

Re: santa fe 2.0 crdi

Napsal: 16 úno 2025, 09:30
od RAPIDmen
Zdravim ,vyriešili ste to, tie iste symptomi mam na 2.0CRDI 83KW tuscon (JM) tlak railu a draha plynu č.2 motor ide len na volnobeh.