Stránka 1 z 3
10w-40 starline
Napsal: 31 pro 2010, 12:29
od Ondras83
nekdo rika, ze v tom je mogul, nekdo ze ne....
vw 505.00 a vw 505.01 SL/CF (tusim)
co vy na to?...
(serte na to, ze to je starline, proste jestli s tim nekdo mate zkusenost a jakou...kdyby vam to nalili do pixli od shellu, tak to bude kazdej chvalit...vim, jak to je v rafinerce, kdyz se tam krad olej od shellu a najednou dosel, tak se zacal krast paramo a nikdo nic nepoznal a ty auta jezdej do ted

)...
Napsal: 31 pro 2010, 13:06
od koil
No starline no nevím-to radeji do auta co půjde za nějaký čas do šrotu.Ale asi to takovej sajrajt nebude-lidi na to jezdí aspon ty co si nechávaj servisovat auto v autokelly.Já raději leju mogul.. Můj opel omega 2.0 16V prý kazivý motor háklivý na olej jezdil na valvoline 10W/40 durablend.Já jsem mu nalil Cinol 10W/40 a z toho se málem motor rozkočil.Tak jsem mu vrznul mogul extréme 15W/40 a jenom si motor chrochtá.....V převodovce i v diferáku mám olej od starline,jede a řadí hezky na to že ten zgarp má za sebou 300000km...

Napsal: 31 pro 2010, 17:32
od turbo kamna power
pokud ho za 5 tisíc km vyměníš, tak proč ne. Jinak bych šel spíš do nějakýho normálního oleje, nebo snad nějakých 400-500kč za olej se ti zdá moc, že chceš kupovat starline?
Napsal: 31 pro 2010, 17:39
od ROBIG
turbo kamna power píše:pokud ho za 5 tisíc km vyměníš, tak proč ne. Jinak bych šel spíš do nějakýho normálního oleje, nebo snad nějakých 400-500kč za olej se ti zdá moc, že chceš kupovat starline?
Dolož něčím proč bych měl Starline měnit po 5000Km.Jezdím na něj několik let a nikdy jsem neřešil nejmenší problém který by souvisel s olejem.Měním po 15000Km.Poslední problémy jsem měl s olejem když jsem tam lil předraženej Magnatec.
Napsal: 31 pro 2010, 18:46
od bobG3
Dávám ho do 55kW benzínu/LPG na ježdění do práce a dobrý, ale do dieselu nevím . Kamarád to lil do sprintera a dalších aut PPL a prý dobré, ale tam se měnil olej co 3 měsíce. Jestli moc nenajedeš, jezdíš aspoň z 50%delší tratě s klidnou jízdou a budeš měnit aspoň jednou ročně, proč ne.
Napsal: 31 pro 2010, 19:36
od ROBIG
bobG3 píše:Dávám ho do 55kW benzínu/LPG na ježdění do práce a dobrý, ale do dieselu nevím . Kamarád to lil do sprintera a dalších aut PPL a prý dobré, ale tam se měnil olej co 3 měsíce. Jestli moc nenajedeš, jezdíš aspoň z 50%delší tratě s klidnou jízdou a budeš měnit aspoň jednou ročně, proč ne.
Leju ho do dieslu najedu 20000-25000Km ročně a jezdím hlavně krátký trasy.Normu pro diesel splňuje.Z čeho usuzuješ že je vhodnej pro malej roční nájezd pro delší tratě a klidnou jízdu?Copak se stane za jiných podmínek?

Napsal: 01 led 2011, 09:07
od sumec
Starline je dostatečný olej, nemám s ním problém. Hlavně cena není předražená. Olej extrem z Parama bych si nekoupil, protože je předražený o 100 procent. Jenom, aby se tam udrželi ty nahoře a vím, o čem mluvím ze zkušenosti.
Olej
Napsal: 01 led 2011, 09:30
od bobG3
Cena oleje je z velké části tvořena cenou aditiv. Tzn. ani levný olej nemusí být špatný, jen předpokládat že opotřebení motoru bude stejné u oleje za 100Kč a oleje za dvojnásobnou či trojnásobnou cenu asi není to pravé. Aditiva se u levných olejů vyčerpají tím dřív čím víc je motor zatížen a motor je provozován za nižších teplot. Ale řešilo se to tady mnohokrát i výsledky rozborů jsem sem dával. Jisté je, že splňuje normu, takže se motor nezadře a životnost motoru, která je spočítána na 200000km to splní.Názory jsou různé já jsem si svůj ověřil rozbory, a měřením. Pravda je, že bych mohl něco ušetřit, ale ušetřená suma mi za jistotu optimálního mazání a nižšího opotřebení stojí, nicméně je každého věc jak se zařídí. I levné oleje mají svoje místo a zcela jistě fungují. Pokud najedeš na Starline 500000 a motor bude mít kompresní tlaky nad 26 a i ostatní věci budou v pořádku, tak bych se mu taky nebránil, ale takový test zde asi těžko někdo udělá. Jak dlouho a kolik km jste najel a jaký byl počáteční stav auta a jak to vypadá teď?
Jinak se mi líbí prohlášení nemám s olejem problém - bez údaje v jakém motoru, kolik jsem najel, v jakém stavu je motor, tlaky atd - jen to svádí aby lidi šetřili na nepravém místě. Problém je, že tu velká většina používá auta na nebo za hranicí životnosti a tam se to dá vždycky diagnostikovat jako běžné opotřebení. Na kvalitní olej najede motorz devadesátých let 3/4milionu bez problémů, u dneštních motorů to asi bude míň.
Napsal: 01 led 2011, 10:11
od sumec
Já jenom psal o olejích extrem z Parama, podívejte se na cenu extrem a Paramo olej ve stejné specifikaci a na ceny. Nejhorši je, že oba dva se dělají ve stejné fabrice akorát flaška je jiná a cena taky jiná. Olej je stejný.
Napsal: 01 led 2011, 10:37
od TK
sumec píše:Já jenom psal o olejích extrem z Parama, podívejte se na cenu extrem a Paramo olej ve stejné specifikaci a na ceny. Nejhorši je, že oba dva se dělají ve stejné fabrice akorát flaška je jiná a cena taky jiná. Olej je stejný.
Tak tak. Mám kamaráda, který dělal dlouhou dobu v Kelly nákupčího a od toho vím, že to je Mogul. Akorát to prodávají pod svou značkou a za trochu jiné peníze. Stejně tak je to s ostatním zboží Starline. Aby toto zboží mohli prodávat za takové ceny, musí to prodávat pod svou obchodní značkou a tím nekazí ceny výrobci.
Napsal: 01 led 2011, 10:50
od bobG3
Nevím jestli je stejný, to že se dělají ve stejné fabrice neznamená že jsou stejné. To by člověk musel znát složení aditivačního balíku u obou olejů. A to prodavač v Kelly asi vědět nebude. Většinou se tyhle výrobky udělají tak, aby sedly do požadované ceny, tzn použije se schválený balík aditiv. Do svého výrobku použije svoji formuli, která ale je trochu o něčem jiném. I výzkum a vývoj nových výrobků je potřeba z něčeho platit a namíchání schválených aditiv do základnového oleje nebude nákladově to samé jako vývoj a vylepšování formulí olejů.
Lidi kupují vybavená auta jak potřebují. To každý pochopí. ale používat i další věci kolem auta v té úrovni kvality jak požadují aby auto sloužilo to už je pro některé problém. Např budu mít motor 1,5 dci, výměný interval 30 000 a budu chtít najet aspoň 500k km. je zřejmé že budu muset zkrátit výměný interval oleje na 15000, použít ten nejkvalitnější olej - rozumně, používat značkové filtry, aditiva do nafty, nevypínat motor po zátěži, dám webasto aby startoval v zimě teplý. Pak je pravděpodobné, že se mi to podaří. Znám lidi, kteří mají na tomhle motoru ke 400000 a motor je v dobré kondici (ale nejedná se o omlazená auta) A taky znám lidi, kteří měli na tomhle motoru problémy ve 180000 i dřív. A tohle si může řídit každý sám.
Napsal: 01 led 2011, 10:54
od sumec
bobG3: Kdyby nebyli stejné, tak o tom nepíšu. Je to tak nepsal bych, co není pravda.
Napsal: 01 led 2011, 11:11
od TK
Máš pravdu. Je jen ,,pár,, výrobců oleje, kteří dělají základ a pak jsou mračna ,,výrobců,, kteří do tohoto základu přidávají svá aditiva, ale od toho kamaráda vím, že to není případ Kelly. Kelly to jen cpe do svých obalů.
Napsal: 01 led 2011, 11:37
od sumec
tk ma pravdu
Napsal: 01 led 2011, 11:53
od bobG3
TK píše:Máš pravdu. Je jen ,,pár,, výrobců oleje, kteří dělají základ a pak jsou mračna ,,výrobců,, kteří do tohoto základu přidávají svá aditiva, ale od toho kamaráda vím, že to není případ Kelly. Kelly to jen cpe do svých obalů.
Zas tak jednoduché to není, přečtěte nějaké olejové stránky. Schválený musí být jak základ tak aditivum a ty balíky vyrábí pár firem, schválení podle normy výrobce třeba VW je velmi nákladné a žádná míchárna si to nemůže dovolit. Třeba Shell prodává balíky aditiv, ale neznamená to, že olej z nich namíchaný je stejný, nikdy nemůže být, to by byl stejně drahý.
Jinak bez rozboru tvrdit na základě toho že někdo sichr povídal, nevím jsem technik a ne drbna, takových zaručených zpráv jsem slyšel....možná jo a možná ne. Dneska stačí zadat cenu a výrobce řekne jedeto a olej bude mít normu, nebo zaty peníze to nejde, nejmíň to jdeza tolik.
Věřme každý čemu chceme, ono na autě které má po životnosti stejně nikdo nedokáže čím se to zadření nebo opotřebení stalo, prodejce má vždycky víc peněz na právníky než my.