Stránka 1 z 1
Jaký olej pro 1.9 TDI PD 96Kw rv 2003
Napsal: 02 led 2011, 19:53
od cedan
Ahojte všichni,
vím že toto nebo jemu podobné téma už tady asi je,ale ty příspěvky jsou dost staré a vývoj olejů je také už někde jinde.
Ve svém voze mám momentálně olej Castrol SLX Prof.LongBow LL 3 5w-30,ale podle názorů jsem tak trochu zmatený,který tedy olej je ten nej.
Protože se mě nezávratně blíží pravidelná perioda výměny,tak hledám co mám opravdu dát nej pro své auto se kterým ročně najedu cca 40000km.Má cca 175000km a jezdím s ním většinou dálky tzn.300km tam a 300km zpět.75%dálnice a 25%silnice I/55
Četl jsem tady na foru,že je opravdu vynikající Mobil1 a že Castrol byl docela setřen.Chtěl bych vědět kolik se dá najet na jednu výměnu km četl jsem tu něco o 45000km na jednu náplň(jestli jsem to dobře pochopil

)
Od p.Humla jsem se dozvěděl,že nemáme dát na nějaké debilní žvásty ohledně LongLife což jsem plně při jeho názoru.
Prosím vás teda o váš názor.
Děkuji vám všem
Napsal: 02 led 2011, 20:22
od Marek77
Můj názor je ten, že na značce oleje nezáleží. A pokud se rozhoduješ mezi MOBILem a Castrolem, trochu to nechápu. Tam je to totiž naprosto jedno.
Pokud daný olej plní VW 507.00, může být třeba od Mogulu - je to úplně šumák. Já pro servis LL používám olej Q8 Formula V (VW 504.00/507.00), který kupuju v ceně nižší než 200 Kč za litr a nikdy si nikdo nestěžoval.
Interval výměny je tzv. flexibilní a jeho mantinely jsou 15 až 50 tisíc km nebo 24 měsíců. Kolik na olej najedeš závisí na způsobu jízdy, počtu studených startů a opotřebení oleje. Je k tomu patřičná elektronika, která vše hlídá a podle všech těchto skutečností si sama řekne o výměnu oleje nápisem SERVICE na přístrojích. Někdo může najet třeba 48.000 km, jiný třeba jen 17.000 km, je to individuální a dost se to liší.
Pokud píšeš, že jezdíš zpravidla delší trati s převahou dálničního provozu, není problém najet na jednu výměnu přes čtyřicet tisíc km. Naopak pokud bys poskakoval po městě krátké trasy s častými starty a studeným provozem, nenajedeš třeba ani dvacet tisíc - tak to prostě je.
Napsal: 02 led 2011, 20:57
od cedan
Marek77 píše:Můj názor je ten, že na značce oleje nezáleží. A pokud se rozhoduješ mezi MOBILem a Castrolem, trochu to nechápu. Tam je to totiž naprosto jedno.
Pokud daný olej plní VW 507.00, může být třeba od Mogulu - je to úplně šumák. Já pro servis LL používám olej Q8 Formula V (VW 504.00/507.00), který kupuju v ceně nižší než 200 Kč za litr a nikdy si nikdo nestěžoval.
Interval výměny je tzv. flexibilní a jeho mantinely jsou 15 až 50 tisíc km nebo 24 měsíců. Kolik na olej najedeš závisí na způsobu jízdy, počtu studených startů a opotřebení oleje. Je k tomu patřičná elektronika, která vše hlídá a podle všech těchto skutečností si sama řekne o výměnu oleje nápisem SERVICE na přístrojích. Někdo může najet třeba 48.000 km, jiný třeba jen 17.000 km, je to individuální a dost se to liší.
Pokud píšeš, že jezdíš zpravidla delší trati s převahou dálničního provozu, není problém najet na jednu výměnu přes čtyřicet tisíc km. Naopak pokud bys poskakoval po městě krátké trasy s častými starty a studeným provozem, nenajedeš třeba ani dvacet tisíc - tak to prostě je.
Tak to je krásná odpověď

fakt čumím no já chci samozřejmě autu dát to nej tak proto po přečtení tohoto fóra jsem byl tak trochu zmatený.No ty dva oleje víše jmenované jsou teď v akci za trochu víc než 200Kč (230 a 260) ale míň než jsem kupoval litr Castrolu SLX LL3 za nějakých 450Kč hm a ani nevím jestli je u mého vozu ten indikátor service

o Q8 jsem si taky něco přečetl a dá se říct že je taky OK,je to také LL tak jak ten Castrol nebo Mobil1
Napsal: 02 led 2011, 20:58
od Huml
Chtěl bych vědět kolik se dá najet na jednu výměnu km četl jsem tu něco o 45000km na jednu náplň(jestli jsem to dobře pochopil Smile )
najet se má jen tolik kolik dovolí palubní počítač, maximální možnej kilometrovej proběh je danej typem auta, 50, 35, 30t km, to kolik ve zkutečnosti na ten olej člověk najede, ovlivňuje celkem dost faktorů, nejdelší výměny se dosáhne jezděním na dlouhých tratích za co nejmenší spotřebu

Napsal: 02 led 2011, 21:09
od cedan
Huml píše:Chtěl bych vědět kolik se dá najet na jednu výměnu km četl jsem tu něco o 45000km na jednu náplň(jestli jsem to dobře pochopil Smile )
najet se má jen tolik kolik dovolí palubní počítač, maximální možnej kilometrovej proběh je danej typem auta, 50, 35, 30t km, to kolik ve zkutečnosti na ten olej člověk najede, ovlivňuje celkem dost faktorů, nejdelší výměny se dosáhne jezděním na dlouhých tratích za co nejmenší spotřebu


děkuji,jezdím tak jak jsem psal.Ale nechápu tu spotřebu,měl jste na mysli oleje? cca 1l na 9000km z naftou je to 7,5l/100 s velmi lehkou nohou
Napsal: 02 led 2011, 22:38
od turbo kamna power
ale ten flexibilní interval nemají všechny auta
ve firmě máme například Oktávii II 77kw, jezdí to na servis pravidelně do škody po 30tis. km, leje se tam Castrol LL 5w30, jezdí to město/dálnice tak půl na půl, najede taky tak okolo 40tis. km za rok.
Kdyby to bylo na mě, tak bych tam nalil normální olej, nebo ten LL měnil dřív, protože je dost znát, že ten olej po těch kilometrech dost ztrácí vlastnosti, těsně před výměnou je motor dost hlučnej (po výměně výrazně ztichne) a taky čím je tam ta náplň déle, tím víc se ten olej ztrácí, prvních 10t km se nemusí dolívat nic, po 20t km se dolívá většinou půl litru a těsně před výměnou ještě taky tak 0,5-1l oleje.
Já prostě v tyhle oleje nemám moc důvěry, jsou řídký jak voda, radši bych byl pro 5w40 nelonglivey podle mě by ani nevadilo, kdybys tam ten obyč olej (norma vw 505.01 myslim) nechal třeba 20tis. km, když to tam vydrží jen půl roku a povětšinou dálnice, tak ten olej vyrdží více km
jinak Mobilem ani Q8 rozhodně nic nezkazíš. Osobně mám radši Q8, než předraženej Castrol
Napsal: 02 led 2011, 23:08
od Huml
no ale ta vaše zrovna flexi má, když jezdí do servisu po 30000km, žádnej pevnej na 30000km není
2 cedan- s tou spotřebou, jsem myslel paliva, to totiž určuje stupeň zanesení oleje sazema a taky podle toho to pak snižuje ten proběh na oleji, u PD co tak pozoruju u aut co jezdí na LL, vydrží většinou okolo 25-27 tisíc