Stránka 1 z 2
Sharan 1.9TDi 81KW netáhne
Napsal: 13 led 2011, 11:16
od Ales_BUS
Prosím o radu. Sharan 1.9TDI 81Kw AFN po výměně turba začal při otáčkách nad 2 500 a zátěži do táhlého kopce padat do nouzového režimu (vyplo turbo). Po vypnutí motoru zase vše OK, ale zabíralo až od 1900-2000tis.ot. Po týdnu přestal mít výkon úplně. Turobo zabírá jen nepatrně okolo 2200-2500ot. Zkontrolováno potrubí a to je těsné. Vyměnil jsem podtlakovou hadičku k turbu. Po připojení na diagnostiku Texa a projetí se ukázaly chyby:
575 Tlak sacího potrubí – horní max
chyba 519 Tlakový snímač (snímač absolutního tlaku v sacím potrubí) – Odpor příliš vysoký.
Co mě ale překvapuje, že i když je překročen maximální tlak turba, tak auto jede téměř jako stále v nouzovém režimu. Dále při sledování hodnot na diagnostice to při vyplém motoru ukazovalo tlak 950mbar (atmosférický?). Po nastartování tlak turba 1050mbar a v sání 950. Po přidání na 1500ot. tlak turba 1080mbar a v sání 925mbar! (tedy skutečný tlak v sání klesnul). Při zátěži do kopce tlak turba 1950mbar a v sání max 1050mbar a pád do nouzového režimu. Pokud fouknu do hadičky ze sání, ufouknu tlak sání cca 1150mbar, tkaže to asi měří. Podtlakový ventil se hýbe, na volnoběh otevřen na 25% při přidávání plynu 30-50% v nouzovém režimu 95%. Nemá někdo nějakou radu?
Napsal: 13 led 2011, 11:29
od Marek77
Zeptám se jako blbec - proč na motor AFN dáváš turbo s obtokem???
Napsal: 13 led 2011, 11:47
od Ales_BUS
Měníl jsem ho za stejné, jako tam bylo. A co jsem se dočetl, tak některé měly obtok. Nejsem ale odborník a vlastně ani nevím, jak to správně poznat.
Napsal: 13 led 2011, 12:24
od Marek77
Motor AFN 81kW nikdy neměl turbo s obtokem, to v žádném případě.
Napsal: 13 led 2011, 12:32
od Ales_BUS
Tak to se omlouvám. Zaslechl jsem to od mechanika a v nějaké dikuzi a tak žiji v tom že mám obtok. Opravil jsem to, aby to případné poradce nemátlo.
Napsal: 13 led 2011, 13:17
od Marek77
Je samozřejmé, že při překročení maximální hodnoty plnicího tlaku se motor uvede do nouze. Při překročení plnicího tlaku hrozí poškození turba přetočením, prasknutí hadice sání nebo intercooleru - proto jednotka motor uvede do nouze a vyhodnotí chybu.
Jestliže jsou v závadách dvě chyby, je třeba hledat jejich příčinu. Buď je vadný snímač tlaku v sání nebo je něco špatně na ovládání turba (podtlakové hadičky, ventil N75 a podobně).
Napsal: 13 led 2011, 13:25
od chiptuning
u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezdit

viz priloha - to uz je extrem

Napsal: 13 led 2011, 13:30
od Ales_BUS
Tomu překročení tlaku samozřejmě rozumím. Čemu ale rozhodně nerozumím, je to že auto absolutně nemá sílu (jede jak bez turba) a skutečný tlak v potrubí se téměř nezvedne ani v maximální zátěži. A údajný tlak turba (nevím jak se zjišťuje, když už jiné čidlo na sání ani turbu není) vzrostl dle diagnostiky pouze o 1 bar. Hadice od turba i intercooler těsní.
Napsal: 13 led 2011, 14:55
od Ales_BUS
Do hadičky za sání do r.j.motoru jsem foukal a nezdála se poškozená. Dokonce ukázala diagnostika zvýšení z 950mbar na cca 1150 mbar.
Napsal: 13 led 2011, 15:11
od Pája 19
Nechceš radši udělat log?
Napsal: 13 led 2011, 17:01
od misoVW
chiptuning píše:u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezdit

viz priloha - to uz je extrem
Ahoj, len pre info, ta ECU to prezila?
Napsal: 13 led 2011, 17:32
od lucky.jack
chiptuning píše:u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezdit

viz priloha - to uz je extrem

Tak ta je řádně zakonzervovaná

Napsal: 13 led 2011, 17:36
od chiptuning
misoVW píše:chiptuning píše:u tohodle neni snimac tlaku v sani , ale v jednotce,doporucil bych zkontrolovat hacicku co vede do r.j.motoru / staci ji odpojit u saciho potrubi a fouknout do ni pusou a ucitis hned jestli je derava nebo ne / dost caso byva praskla ten kratky kousek co je uvnitr jednotky a pak se do jednotky dostava olej coz taky neni dobre, dokonce to muze dojit tak daleko az auto prestane jezdit

viz priloha - to uz je extrem
Ahoj, len pre info, ta ECU to prezila?
po vycisteni to sice slo nastartovat , ale byla uz poskozena - musela se dat jina
Napsal: 13 led 2011, 17:43
od chiptuning
Ales_BUS píše:Tomu překročení tlaku samozřejmě rozumím. Čemu ale rozhodně nerozumím, je to že auto absolutně nemá sílu
nema silu , protoze jednotka pri nedosazeni pozadovaneho tlaku spadne do nouzoveho rezimu a omezi palivo
to ze se ti nezveda tlak,je nekolik moznosti pokud jsou hadice tesne jak pises
1.vadni snimac tlaku v r.j.
2.vadne turbo / mohla se prelomit osa a netoci se /
3.ucpanej kat
Napsal: 13 led 2011, 17:55
od Ales_BUS
Ale ono to auto nejede hned po nastartování. Ještě před pádem do nouzového režimu. Jka jsem popisoval záber turba je neznatelný a přesto při vytočení motoru nad 2000ot. spadne ještě do nouzového režimu a chyba 575 horní max.
1. snímač nějak funguje (nemám možnost ho zatím změřit (když do něj fouknu, ukáže vyšší tlak
2. Turbo se točí a lehce (zkoušel jsem to ručně)
3. kat nemám a palvový filtr je vyměněný.
Záhoda je že turbo netlačí (respektive motor absolutně nemá sílu i když není v nouzáku) i podle tlaku v potrubí a přesto spadne do nouzáku pro vysoký tlak turba.
Neví někdo jak r.j.motoru měří tlak turba? Tlak potrubí je jasný, ale diagnostika ukazuje i tlak turba (ten roste, tlak v potrubí ne)