Hoši ja vám teda neviem a osobne hovorím že každý nech si s autom robí čo chce ale naozaj vám tých pár korún za novú váhu stojí za toto špekulovanie? MAF je pre motor celkom podstatná súčiastka keďže podľa jej hodnôt následne reguluje turbo, dávkuje palivo..keď mu túto časť odtránite tak neexistuje aby ste mali správne obohatenú zmes vo válcoch...spraviť to u benzínu a dlho nepojazdíte. To že diesel na to nie je až tak háklivý neznamená že mu to neškodí. Do toho to kopec ludí ešte nezmyselne prechipuje, odstaví MAP "aby neprekážal" EGR OFF nech nezasiera a po nejakej dobe sa tu len kopia otázky že vám ide auto na prd a chcete vedieť prečo... Možno by som sa nad tým ešte raz zamyslel a ospravedlnujem sa za ale nedalo mi nenapísať.
VW Golf VI 2.0TDI R-line, Highline, 103kw, r.v.2012
Škoda Octavia 3 r.v.2016 1.6TDI 81kw
Váha vzduchu Pierburg originál na moje auto stoji cca 200e pre mňa to určite pár drobných nieje možno pre teba áno. Ja som chcel tu diodu na skúšku aby som zistil či fakt potrebujem novu . Neviem podľa mňa 200e len tak na pokus omyl je dosť .
Glasto píše:Váha vzduchu Pierburg originál na moje auto stoji cca 200e pre mňa to určite pár drobných nieje možno pre teba áno. Ja som chcel tu diodu na skúšku aby som zistil či fakt potrebujem novu . Neviem podľa mňa 200e len tak na pokus omyl je dosť .
Možno sa mylím, ale ked je niekto ochotný dať diodu namiesto vahy do motora tak to si už môže rovno kupiť neorigo vahu za 80€ a stále to bude lepšie riešenie... Vravím je mi to fuk ale ak plánuješ mať to auto dlhodobo tak je potom otázne či chceš dať radšej 80€ za neorigo váhu alebo nikolko stovák za GO motora
PS: áno ako test môže byť ale rozhodne nie na dlhodobé jazdenie "môj názor nepodstatný "
VW Golf VI 2.0TDI R-line, Highline, 103kw, r.v.2012
Škoda Octavia 3 r.v.2016 1.6TDI 81kw
Písal som hneď že to chcem na skúšku. Nie na dlhodobé jazdenie . Nedal by som podstatnú suciastku nejakú čínu za 80e . Nikdy som takto nešetril aj ked je to staré auto vždy dostalo čo potrebovalo.
Chcel som to na skúšku s toho dôvodu že len tak vyhodiť zbytočne 200e nato nemám . Aj keď log by ukázal tiež či dáva malo len momentálne nemám prístup k NB .
Auto ma nabehane 340 000 okolo motora je všetko pôvodné turbo , vstreky , čerpadlo, spojka . Auto ide dobre, emisné bez problémov takže až tak zle sa k autu nespravam žeby som robil kadejaké hlúposti.
Tak dnes som to vyskúšal a neviem či som niečo urobil zle ale auto išlo so zapnutou váhou tak isto ako s diodou .
Na volnobehu ukazovalo s diodou pozadovane 255mg a aktual 1275mg
. Hodnota 1275mg sa drzala stále az niekde vo vysokých otáčkach začala klesať. Ako zistím či som to dobre zapojil ?
A keď si dal 2 do serie tak aku hodnotu ti to ukazovalo a bolo cítiť rozdiel vo výkone. Nemáš fotku ako si to mal zapojené? Ešte sa opýtam mal si 2 bav21 v sérii?
Glasto píše:A keď si dal 2 do serie tak aku hodnotu ti to ukazovalo a bolo cítiť rozdiel vo výkone. Nemáš fotku ako si to mal zapojené? Ešte sa opýtam mal si 2 bav21 v sérii?
Ano,2 diody BAV 21 v serii.Ukazovalo to porad maximum 1250 mg,ale pokud jsem dal jen jednu,tak to padalo do nouzaku.Jezdil jsem s tim asi tyden nez jsem koupil novou váhu vzduchu.Motor lepe zabiral odspodu,ale zadna raketa
Jo a mas zaslepeny EGR? To je pri instalaci diody podmínkou !
Glasto píše:A keď si dal 2 do serie tak aku hodnotu ti to ukazovalo a bolo cítiť rozdiel vo výkone. Nemáš fotku ako si to mal zapojené? Ešte sa opýtam mal si 2 bav21 v sérii?
Ano,2 diody BAV 21 v serii.Ukazovalo to porad maximum 1250 mg,ale pokud jsem dal jen jednu,tak to padalo do nouzaku.Jezdil jsem s tim asi tyden nez jsem koupil novou váhu vzduchu.Motor lepe zabiral odspodu,ale zadna raketa
Jo a mas zaslepeny EGR? To je pri instalaci diody podmínkou !
NOVON a kvôli čomu je to podmienkou ak môžem byť zvedavy?
VW Golf VI 2.0TDI R-line, Highline, 103kw, r.v.2012
Škoda Octavia 3 r.v.2016 1.6TDI 81kw
Protoze to jinak nefunguje..dusi se a škube.
Váha je v motoru na dvě věci - na řízení egr ventilu a pro omezení kouřivosti při akceleraci, než se natlakuje sání. Tím, že dáš diodu a zaslepíš egr, tak dosáhneš toho, že v okamžicích kdy turbo ještě nemá požadovaný točky (není nasáno požadované množství vzduchu) - což je pár desetin vteřiny při prudké akceleraci, tak ecu dává plnou dávku paliva. Nebere se totiž v potaz omezení kouřivosti. S více paliva se turbo rychleji roztočí, tudíž vyšší výkon při akceleraci. Daní je někdy zvýšená kouřivost v těchto pár desetinkách vteřiny (za předpokladu, že je motor v kondici).
No možno sa mýlim ale nedáva mi to celkom zmysel... Otváranie a zatváranie EGR je závysle od Otáčok motora a množstva dávkovaného paliva. A ak motoru vypneš váhu vzduchu, tak presne ako si povedal pri plnom stlačení plynu už v nízkych otáčkach dávkuje maximálnu dávku paliva.. Mno a keď si zoberieš mapu ovládania EGR tak jasne vidno že v celom rozsahu RPM je pri plnom dávkovaní paliva EGR uzavreté, takže ak ho aj zaslepíš tak sa podľa mňa nič nezmení..
Jedine že mi uchádza nejaky faktor na ktorý som zabudol preto sa pýtam nech netliacham
VW Golf VI 2.0TDI R-line, Highline, 103kw, r.v.2012
Škoda Octavia 3 r.v.2016 1.6TDI 81kw
Takhle se dělá EGR off softwarově. Maximální množství nafty je u většiny aut (když je nafouknute turbo) 30-40mg... A kdo jezdí jen plnej?
neřešte to tolik, je to spíš jen nouzovka než nějaké trvalé řešení (to je MAP smoke limiter místo MAF)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL