Stránka 1 z 3
1,8T 150kW LPG olej Leto/zima
Napsal: 16 úno 2011, 10:50
od Michal_0077
davam do 1,8T 150kW LPG Mobil1 0W-40 a premyslim o Mobil1 5W-50. V zime bych rad pouzival tu 0W-40 protoze auto je startovano kazdej den v mrazech. V lete zase kuli rychlejm jizdam po dalnici 5W-50. Je dobre mit letni a zimni olej nebo radeji zustat u jednoho?
Napsal: 16 úno 2011, 11:47
od Marek77
SAE 0W/40 nebo 5W/50 - Ty řešíš použití v zimě a v létě???
Chlape - oba dva tyto oleje suverénně mohou pracovat jak v hicech, tak v sibiřských mrazech. Je to naprosto jedno.
Pro motor 1,8T je především potřeba dodržet specifikaci výrobce motoru - takže olej by měl plnit VW 500.00 nebo VW 502.00 (případně VW 503.01).
Při provozu na LPG by se měl zkrátit výměnný interval aspoň o třetinu.
Dodržuj tahle doporučení a nepřemýšlej o blbinách, které nemá smysl řešit

.
Napsal: 16 úno 2011, 12:08
od DonSalieri
JJ presne tak klidne bych pouzival ten Mobil 1 5W50 celorocne, myslim si, ze je to nejlepsi volba pro tento motor nic lepsiho mu dat nemuzes...Ale i ten Mobil 1 0W40 je vynikajici, ovsem pro nase klima je ta 0 uz docela zbytecna... Interval vymeny bych dal kolem 10- 12tis podle narocnosti provozu vozidla...
Napsal: 16 úno 2011, 12:37
od nogis
Souhlas, brácha dává tenhle 5w50 do Leona cupra R a spokojenost. 0W.. je naprosto zbytečnej.
to Marek77: tento olej normu 502.00 sice napsanou nemá, ale oleje 5w50 všeobecně tyto normy s rezervou překračují.

Napsal: 16 úno 2011, 12:45
od Marek77
Vím, že i když olej nemá specifikaci, nemusí to znamenat, že ji neplní. Pouze nebyly testované.
Každopádně u LPG zkrátit výměnný interval - to je v tomhle případě asi jediná důležitá informace. Jestli použije 5W/50 nebo 0W/40 je v principu jedno.
Napsal: 17 úno 2011, 09:09
od pepinoTDi
DonSalieri píše:JJ presne tak klidne bych pouzival ten Mobil 1 5W50 celorocne, myslim si, ze je to nejlepsi volba pro tento motor nic lepsiho mu dat nemuzes...Ale i ten Mobil 1 0W40 je vynikajici, ovsem pro nase klima je ta 0 uz docela zbytecna... Interval vymeny bych dal kolem 10- 12tis podle narocnosti provozu vozidla...
a není ta 5w50 příliš viskozní pro zimní provoz?myslím za studena, protože při 40st.C má pěkně hustých 104,6, je teda pěkně "hustá" než se prohřeje a je určitě hustší/viskoznější, než 10w40, která se pro zimní provoz příliš nedoporučuje, právě pro svou přílišnou hustotu v kritické fázi startu a následně než se prohřeje a začne naplno mazat...

Napsal: 22 úno 2011, 08:06
od Michal_0077
mozna resim blbosti, ale kdo uz nekdy nalejval 5W50 a 0W40 tak vi, ze tam rozdil je. Nevim ale s 0W40 clovek pri startovni hydrostel neuslysi. Auto je pouzivano zpusobem, ze jezdi kazdej den 2x50km a dvakrat do tydne 1x400km. pak vyjimky 600km po nemecku i dalkove napr 1700km na jeden zatah. Interval rozhodne zkracovat nebudu uz ted menin olej po 3 mesich! Ze 5W50 neplni 502.00 neresim myslim ze kuli par potencialnim kupcum z rad 1,2HTP tento olej vyvijen nebyl, a placeni nejakych testu se proto nevyplati. Spis me reknete jestli je to dobre stridat ruzne oleje, z pohledu tvorby usad. Jinak bohuzel auto najezdilo 150 000km na castrol 5W-30(bohuzel autorizovanej servis) pak bylo nacipovane a kratce na to predelane na LPG a najezdilo 50 000km najeto na Mobil1 0W-40. Krom toho kdy auto jezdi rychle presuny po nemeckych dalnicich ubytek oleje nepozoruju. Takze otazka stridat nestridat 0W-40 a 5W-50 zima/leto. Nebo tam nechat 0W-40 kdyz uz to na ten olej jezdi nebo prejit celorocne na 5W-50?
Napsal: 22 úno 2011, 10:27
od Marek77
Moderní oleje úsady netvoří. Co pořád všichni řešíte za blbosti ???

Napsal: 22 úno 2011, 20:18
od bobG3
Marku blbosti tady říkáš ty, minimálně jsi v rozporu s výrobci, a to že tam není kýbl karbonu neznamená, že žádné úsady nejsou, vylučují se i tzv laky a další úsady, které můžou ale pravda nemusí dělat potíže

Napsal: 22 úno 2011, 21:11
od e-panolin.cz
Osobně bych zůstal u SAE 0W/40.
Napsal: 07 bře 2011, 08:54
od Michal_0077
myslim ze u 1,8T je otazka vyberu oleje hodne dulezita. no zustanu radsi teda u te 0W-40. Nevim proc ale ty motory se vevnitr strasne zasiraj... ted jsem videl dalsi zadrenou 1,8T... klasika karbon ucpanej saci kos...
Napsal: 07 bře 2011, 13:47
od nogis
Škoda pro tebe, 5w50 by byl jednoznačně lepší...
Napsal: 08 bře 2011, 10:11
od Michal_0077
tak kazdej ma sve... Hlavni je ze je to MOBIL 1

Napsal: 08 bře 2011, 14:16
od Marshall_G_IV
Ahojte, ako som tu na toto pozeral, aj ja mam 1.8T AWT 110kW, 2001, VW passat + LPG.
pisalo sa tu ze VW norma je: VW 500.00 nebo VW 502.00 (případně VW 503.01)
doteraz som daval olej Valvoline 5W-40 podla triedy VW502.00
ale chcel by som prejst na hustejsi z dovodu stracania sa oleja. A ked by som sa mal drzat tychto VW noriem tak si vyberam medzi:
Total Quartz 7000 10W-40 ktory je VW 500.00
Mobil 1 Rally Formula 5W-50 norma VW nieje alebo nesedi, ale ten olej tu bol odporucany.
Mobil Super 2000 X1 10W-40 norma tiez na ten motor nesedi ale je to daco hustejsie a mobil.
ktory by ste mi odporucili vybrat,...
Treba zvazit ze je v aute LPG, ma to najazdene okolo 300000km, a nejazdi sa na tom lenivou jazdou.
Dakujem.
Napsal: 08 bře 2011, 14:51
od nogis
5w40 a 10w40 je při provozní teplotě stejně řídký. Kromě velkých mrazů nepoznáš rozdíly ani při studeném motoru. Pokud chceš "hustější", musíš hledat ve vyšších číslech za pomlčkou.
