Stránka 1 z 4
2,OTDi špatné druhé starty
Napsal: 26 úno 2011, 11:49
od Wasp
Ahoj,
vyskytl se mi u Octavie 2,OTDi 103kW mr08, najeto 50600km, menší problém. Nejčastěji se vyskytuje (mám zatím vypozorováno) když je okolo nuly. Ráno bezproblémově startuji i v -18 na první otočení, proto je mi to divné.
Ted k problému... Nastartuji studený motor (když je kolem 0 i když mrzne) popojedu pár km cca 2-3 (např. do obchodu, benzínka, ...) a při návratu k autu nemohu nastartovat. Motor chytne na 500ot. a hned zhasne. Zkoušel jsem vícekrat žhavit, ale nemá to na to vliv. Po několikátém pokusu o start motor chytne. Dojedu do práce (cca 35-40km) a po 8 hodinách když jedu domu je vše v pořádku a chytne na první otočení. Na diagnostice to ještě nebylo, problém se vyskytl párkrát, ale poslední dobou je to častěji a častěji. Nevíte co by to mohlo být? na co se mám finančně připravit?
Zkoušel jsem tankovat u vícero benzínek a o auto je staráno, určitě se mu nedává soda za studena atd.
možná řekne více video se zachyceným problémem.
http://www.youtube.com/watch?v=lNJxlkD-vbE
edit: ještě mne napadlo, že poté co po několikátém pokusu chytne, tak si odfoukne obláček dýmu z výfuku, který je cítit po naftě

Napsal: 26 úno 2011, 12:06
od Marek77
Rozhodně to nehledej ve žhavení. Po ujetí 3 km má motor teplotu hodně nad nulou a žhavení nefunguje. Takže i když se snažíš vícekrát žhavit, je to k ničemu, protože motor nežhaví

.
Myslím, že diagnostika je nezbytná, možná Ti mnohé napoví.
Podle toho videa to vypadá, jako kdyby padala nafta. To by mohlo způsobovat třeba tandemové čerpadlo na vačkovém hřídeli.
Napsal: 26 úno 2011, 12:47
od Wasp
a myslíš, že se mám nějak obávat? za 2000km mám jet na výměnu oleje. tak bych to vzal přijednom. Ovšem pokud mi řekneš, že jsou možná rizika, příští týden sjedu do servisu at se na to někdo mrkne.
Díky za pomoc
Napsal: 26 úno 2011, 13:06
od Rider.23
Marku, ale jaktože by mu ta nafta padala jen tady při tom krátkém popojetí??? Píše, že když auto stojí přes noc, tak mu to chytne hnedka...
Autorovi- při zahřátém motoru už jsou starty opět OK nebo to je podobné??? Jako jestli to blbne takhle jen když popojedeš ty 2-3km, ale když vypneš úplně zahřátej motor, a hned zas startuješ, tak to chytne normálně???
Napsal: 26 úno 2011, 13:09
od Rider.23
Ono to vypadá, jak kdyby to chytalo jen tak na 2-3 válce... Pak se tam při těch startech nahromadí nespálená nafta a když už to chytne konečně celý, tak to tak smrdí, to je normál, když to nechytá hnedka na všechny 4 válce...
Napsal: 26 úno 2011, 13:12
od Wasp
to rider.23: Když je motor zahřátej, chytne v pohodě. Bohužel zatím nemám odzkoušeno když je tepleji, byl zatím furt jen mráz. Kdyby chytal na 2-3 válce, to znamená že může být špatný vstřik, nebo žhavička? Je možné že to dělá palivovej filtr?
Napsal: 26 úno 2011, 13:26
od Rider.23
Wasp píše:to rider.23: Když je motor zahřátej, chytne v pohodě. Bohužel zatím nemám odzkoušeno když je tepleji, byl zatím furt jen mráz. Kdyby chytal na 2-3 válce, to znamená že může být špatný vstřik, nebo žhavička? Je možné že to dělá palivovej filtr?
Žhavička s tím nemá nic společného, to bys měl špatnej ten první mrazivej start, při tom startu po 2-3km už to stejně nežhaví, protože teplota chladící kapalina je už tak kolem 30°C a to žhaví nějak pod 5°C (ne venku ale teploty kapaliny)... Kdyby to byl vstřik, tak by se to projevilo nejpíš i za jízdy- tedy škubáním, kolísáním volnoběžných otáček nebo podobně...
Upřimně řečeno mi to přijde jako záhada, když to vymrzlý a teplý chytá v pohodě a jen lehce ohřátý na prd... A ráno když to natočíš a hned chcípneš motor a zkušíš nastartovat hned znovu, tak to už dělá taky, nebo to je taky ok?
Napsal: 26 úno 2011, 13:28
od Rider.23
Každopádně bez diagnostiky to asi stejně nevyléčíš...
Napsal: 26 úno 2011, 13:31
od Wasp
to rider.23: To jsem po ránu nezkoušel, ale je to dobrej tip. V pondělí zkusím za mrazu a za chvíli to pujdu zkusit na studeným motoru.
Napsal: 26 úno 2011, 13:33
od Wasp
je mi to jasné, že bez diagnostiky ani ránu, ale spíše mi šlo o konzultaci s někým kdo do toho vidí více, abych věděl na co se mám připravit. Takhle mi to přijde taky jako záhada pěti domků.

Napsal: 26 úno 2011, 13:36
od Rider.23
Wasp píše:je mi to jasné, že bez diagnostiky ani ránu, ale spíše mi šlo o konzultaci s někým kdo do toho vidí více, abych věděl na co se mám připravit. Takhle mi to přijde taky jako záhada pěti domků.

Napiš sem ještě kód motoru (není to náhodou už common-rail, když je to 08???) a ještě počkej, až si to přečtě někdo zkušenejší, koho třeba napadne, co by to mohlo způsobovat....
Napsal: 27 úno 2011, 10:58
od Wasp
kod motoru je BKD. Zkoušel jsem ještě nastartovat studený motor, po chvíli vypnout a zase nastartovat. Vše se chovalo tak jak má. Je to zvláštní, zkusím to ještě vypozorovat jestli je to jen když je mráz a nebo i když je nad nulou (včera když jsem to zkoušel tak na PP bylo 7st.) a popřípadě až za 14 dní pojedu na garančku, tak jim povím at udělaj diagnostiku a mrknou na to.
Napsal: 27 úno 2011, 12:00
od Rider.23
Wasp píše:kod motoru je BKD. Zkoušel jsem ještě nastartovat studený motor, po chvíli vypnout a zase nastartovat. Vše se chovalo tak jak má. Je to zvláštní, zkusím to ještě vypozorovat jestli je to jen když je mráz a nebo i když je nad nulou (včera když jsem to zkoušel tak na PP bylo 7st.) a popřípadě až za 14 dní pojedu na garančku, tak jim povím at udělaj diagnostiku a mrknou na to.
Tak BKD je ještě PD... Nechci malovat čerta na zeď, ale jestli pojedeš do autorizovaného srervisu, a pravděpodobně tam dojedeš s teplým motorem a zrovna to samozřejmě neudělá, tak oni udělaj diagnostiku stylem: vyčetní závad- tam nic není- je to v pořádku

... nebo ti nabídnou opravu stylem- výměna půl motoru... No uvidíš, každopádně bez diagnostiky se nikam nepohneš, ale bylo by ještě dobrý, aby tu diagnostiku dělal někdo, kdo ví co tam má hledat a kde to vyčte a ne nějakej učeň, kterej se zmůže většinou maximálně na vyčtení závad

Napsal: 27 úno 2011, 12:09
od Wasp
jj je mi to jasné. Naštěstí je to servis + autosalon kde bere náš podnik velké množství aut a doufám že se s nimi nějak dohodnu, každopádně pokud mi budou tvrdit že tam problém není, obrátím se na někoho jiného. Každopádně děkuji za ochotu a já dám vědět jak se problém daří vyřešit

Napsal: 27 úno 2011, 12:11
od Ivanek007
toto bych opravdu videl na zapadavajici naftu... videl jsem na CR jak sly bubliny v nafte, kazdej by pretesnoval pumpu, a delal to vstrik, byl v haji, ukapaval a po vymene vse ok.