Stránka 1 z 2

Komprese valců ASZ

Napsal: 03 bře 2011, 21:32
od u.speedo
Zdravil měl bych takovej dotaz chystam se měřit kompresi ve valcích podomacku vyrobeným měřidlem absolutně nemam představu o tom co naměřený hodnoty vůbec budou znamenat jestli dobře nebo špatně .... tak jestli je tu někdo kdo by mi poradil už to pmá nějakej Km 270 tis . :D

Napsal: 03 bře 2011, 21:47
od u.speedo
nejsem si jistej jestli jsem se to dobře podal nejsem profík a moj vybavení je jen garážová sranda tak jen jestli je tu někdo na tom stejně a má už nějakou radu

Napsal: 03 bře 2011, 21:51
od live69
20atm je tuším nák spodní hranice jiní to upřesní!!! Spíš jde o to aby hodnoty si naměřil všude cca stejně!!!!!!!!

Napsal: 03 bře 2011, 21:55
od Zdeněk M
u.speedo píše:nejsem si jistej jestli jsem se to dobře podal nejsem profík a moj vybavení je jen garážová sranda tak jen jestli je tu někdo na tom stejně a má už nějakou radu
A proč tě to zajimá, jen tak, nebo stim máš nakej problem.
Potřebuješ manometr do 35Bar. Nejlip udelaš, když si to zajedes nekam změřit. komprese má být 25-31Bar pro dobrý motor, rozdil mez valci max 5Bar.

Napsal: 03 bře 2011, 21:57
od u.speedo
oka aspoň nějakej začátek tzn: pod 20atm je to v řiti

Napsal: 03 bře 2011, 22:01
od u.speedo
jde mi to ty Km a o to že chtěl bcyh dát turbo z ARl 110Kw + chip ale nejdřív jsem si to chtěl tak nějak sčíhnout jakou to má ještě kompresi... nejede to špatně ale přece jen

Napsal: 03 bře 2011, 22:08
od live69
při tvejch km bude na válcíh ještě honování :-)

Napsal: 04 bře 2011, 07:59
od Marek77
Jestliže budeš mít na všech válcích přes 25 Bar, je vše v pořádku. Ale osobně si myslím, že budeš mít mnohem víc, někde kolem 30 Bar. Motor s těmito kilometry je v nejlepší kondici.

Napsal: 09 bře 2011, 20:51
od Beck5
No ahlavne to treba merat pri teplom motore lebo pri studenom tam budes mat kolo 20-23

Napsal: 10 bře 2011, 08:03
od Marek77
Jasně, minimálně 60°C - všechny žhaviče ven (aby motor při roztáčení neměl kompresní odpory) a dobře nabitou baterku, aby s tím pořádně motala.

Napsal: 10 bře 2011, 09:08
od jericho-3
Je to tak obvyklé , takto zjišŤovat kompresi a správné..Ale já jsem u předkomůrek zjištoval kompresi zastudena, protože u nich šlo o chytatelnost motoru zastudena..Za tepla to bylo prd platné, protože komprese stoupla, auto chytalo na otočení , vešla se nad spodní hranici opotřebení a ráno auto nebylo schopné provozu...O motoru nejvíce vypoví komprese zastudena, kdy je vše staženo, jsou největší vůle a samozřejmě její největší únik...U nového motoru rozdíl v kompresi zastudena a za tepla nebude takový jako u vyhoněného motoru.U přímého vstřiku to není tak markantní pro chod motoru ....ale rozdíl by mohl leccos napovědět...

Napsal: 10 bře 2011, 10:22
od Marek77
Jo, to je wono...

Řekl bych to takto: Pokud je problém u motoru zastudena, samozřejmě je vhodné změřit kompresi nejen zatepla (celkový stav motoru), ale právě i zastudena (za účelem odhalení právě toho "studeného" problému). Pokud je na motoru vše v pořádku a komprese se měří jen z preventivních důvodů, přirozeně stačí zatepla.

Napsal: 10 bře 2011, 10:33
od chiptuning
jeste jedna podstatna poznamka , pri mereni PD je nutne odpojit kulaty konektor co je na hlave - napajeni vstrikovacu / aby nesla nafta do valcu / :!: :!: :!:

Napsal: 10 bře 2011, 10:34
od Marek77
Nebo vyndat pojistku palivového čerpadla v nádrži (doporučuje se u motorů, které ho mají).

Napsal: 10 bře 2011, 16:37
od 1pavel
Marek77 píše:Nebo vyndat pojistku palivového čerpadla v nádrži (doporučuje se u motorů, které ho mají).
to ti je prdlajs platný